تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798286409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح روزهای بانشاط مدرسه من در مدارس ابتدایی گلستان اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: طرح روزهای بانشاط مدرسه من در مدارس ابتدایی گلستان اجرا می شود گرگان - ایرنا - مشاور سلامت و تندرستی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از اجرای طرح "روزهای بانشاط مدرسه من" با هدف تقویت سلامت روحی و جسمی و شادابی دانش آموزان در مدارس ابتدایی استان خبر داد.


دکتر فرساد اختر روز دوشنبه در این باره اظهار کرد: برنامه ریزی برای ارتقاء بهداشت و سلامت روحی و روانی و قدرت بخشیدن به توان جسمی و ایجاد زمینه های لازم برای شادابی و احساس رضایتمندی از زندگی در دانش­آموزان، در قالب طرحی کاربردی با عنوان "روزهای بانشاط مدرسه من" انجام شد.
وی گفت: عبارت "مدرسه من" در این عنوان، سبب ایجاد تعلق خاطر و تقویت حس مسئولیت دانش آموزان در قبال حفظ و نگهداری اموال مدرسه و اهتمام در نظافت و بهداشت محیط آن می­شود.
وی افزود: همچنین عبارت "روزهای بانشاط" به این خاطر انتخاب شده که شادابی صرفا به یک روز اختصاص ندارد و در این طرح سعی بر این است که شادابی و نشاط به تمامی روزهای مدرسه تعمیم داده شده و احساس خوش و رضایتمندانه در دانش آموزان در طول حضور آن­ها در مدرسه ایجاد شود.
اختر اضافه کرد: در این طرح سلامت جسمی و شادابی روحی دانش آموزان، با اجرای برنامه­های شاد و متنوع مد نظر بوده و محتوای طرح پیرامون نکات آموزشی در مورد تغذیه سالم (اهمیت صرف صبحانه و میان وعده­های بومی و سنتی)، تحرک جسمی با انجام بازی­های ساده و پرنشاط و ... است.
وی ادامه داد: متون آموزشی توسط متخصصان ذیربط (کارشناس تغذیه، مشاوران تربیتی، کارشناس تربیت بدنی، مراقبین سلامت) بر اساس سن و جنسیت دانش آموزان تهیه و جلسه توجیهی برای مدیران و مربیان مدارس پایلوت برگزار شد.
وی گروه هدف در این طرح را دانش­آموزان مقطع ابتدایی نام برد و گفت: از شیوه های مرسوم آموزشی و سخنرانی­های طولانی و خسته کننده برای این گروه سنی اجتناب شده است.
به گفته وی شیوه آموزشی در این طرح به ­صورت اجرای نمایش توسط گروه همسالان در رابطه با بهداشت فردی، تغذیه سالم و ... و نیز تشکیل اتاق بازی­های سنتی خواهد بود برای مثال در رابطه با اهمیت صبحانه نمایشی با عنوان "صبحانه و ورزش" ترتیب داده شد که در آن اجراکنندگان نمایش، دانش آموزان هستند و فواید صرف صبحانه، خوراکی­های میان وعده، اهمیت تحرک و در نتیجه کسب سلامت جسمی و شادابی روحی را به زبان ساده برای همسالان و حتی والدین خود بازگو و اجرا می­کنند.
اختر در ادامه، ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در دانش­آموزان، کشف استعدادها و خلاقیت دانش­آموزان، ایجاد روحیه تلاشگر و جستجوگر در دانش­آموزان، ایجاد شادابی و نشاط با تغییر روش در نحوه آموزش، تقویت مهارت خودمراقبتی و کسب مهارت­های اجتماعی، ترغیب مادران به تهیه غذاهای سنتی و بومی و تشویق دانش آموزان به استفاده از تغذیه سالم را از فواید اجرای طرح برشمرد.
وی همچنین احیاء بازی­های سنتی و بومی و ایجاد تمرکز، حس حمایت از کوچکتر و احترام به بزرگتر از خود و حس نوع دوستی را از دیگر فواید ذکر کرد و افزود: والدین با شرکت در برنامه­های برگزار شده شاهد توانمندی­ها، خلاقیت، نقاط ضعف و قوت و... فرزندانشان خواهند بود.
وی در باره نحوه اجرای طرح گفت: این طرح به صورت آموزش مفاهیم بهداشتی در قالب نمایش، سرودها، تهیه پوستر و ... ، انجام بازی­های ساده و پرنشاط با ایجاد تیم­های رقابتی پنج نفره بین کلاس­ها با انتخاب مجری مجرب و داور برای کنترل بازی، پخش آهنگ­های شاد در طول اجرای بازی­ها و اختصاص روزهای هفته به یک موضوع مشخص، اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد: به طور مثال شنبه روز گردش (بازدید از موزه­ها، کارخانه پگاه و ...) یکشنبه روز بازی و شادی (بازی­های بومی و محلی و...)
دوشنبه روز تعریف خاطره از روزهای بانشاط و گردآوری آن­ها در کتابچه­ای تحت عنوان خاطرات، سه شنبه روز تغذیه (صرف میان وعده سنتی در نمازخانه مدرسه و...) و چهارشنبه روز اجرای نمایش (اهمیت مصرف صبحانه، رعایت بهداشت و...) خواهد بود.
استان گلستان حدود 290 هزار دانش آموز در دو هزار و 467 مدرسه دارد.
7464/6159



25/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن