تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803878713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای فرهنگ عمومی در استان ها فعال شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: شورای فرهنگ عمومی در استان ها فعال شد تهران - ایرنا - دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور مهم ترین فعالیت این شورا در سال جاری را فعال کردن شورای فرهنگ عمومی در استان ها و پیگیری مباحث فرهنگی و اجتماعی در این پایگاه فرهنگی دانست.


حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی روز دوشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: مهم ترین تحول صورت گرفته در شورای فرهنگ عمومی طی سال جاری فعال کردن شورای فرهنگ عمومی استان ها به شکلی چشم گیر و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بود، به گونه ای که استانداران، ائمه جمعه و مسوولان دستگاه های فرهنگی از فعال شدن آن اظهار رضایت کردند.
وی راه اندازی شورای فرهنگ عمومی استان ها را آبرویی برای شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های فرهنگی دانست و گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی استانداران موظف به ابلاغ و اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی هستند و این شورا به عنوان بالاترین شورا در سطح استان ها مطرح است.
شاهمرادی افزود: ریاست شورای فرهنگ عمومی در استان به عهده امام جمعه استان بوده و استاندار نیز به عنوان نایب رییس شورا فعالیت می کند و در این شورا از افراد دین شناس، جامعه شناس، روانشناس و متخصص در امور مختلف دعوت می شود تا مسائل و مشکلات هر شهر و بخش را بررسی کرده و برای برون رفت از مشکل، نسخه می دهند تا در شورای استان تصمیم گیری و طی مصوبه ای به دستگاه های مربوط ابلاغ شود.
این مقام مسوول اضافه کرد: شورای فرهنگ در هر استان باید نسبت به مشکلات منطقه خود، آگاهی لازم پیدا کند و به صورت بومی تصمیم گیری نماید. البته تصمیم های این شورا بر اساس یک کار عملیاتی دقیق مبتنی بر داده های صحیح و نظرات کارشناسی انجام می شود و ابعاد مختلف اجتماعی، دینی و فرهنگی مسائل در آن دیده می شود.

* فعالیت دبیرخانه های استان ها
شاهمرادی با اشاره به فعالیت های این شورا در سال جاری گفت: دبیرخانه های شوراهای فرهنگ عمومی استان ها بیش از 140 جلسه در سال 93 برگزار کرده و 650 مصوبه داشته و شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها نیز با برگزاری هزار و 250 جلسه درحدود شش هزار و 490 مصوبه داشته است.
وی با اشاره به برگزاری همایش شورای فرهنگ عمومی استان ها در سال جاری گفت: ارتقای توانمندی های شورای فرهنگ عمومی استان ها و همچنین سفرهای فرهنگی – استانی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به استان های البرز، تهران، زنجان، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، مازندران، قم، کرمان، یزد، بوشهر، قزوین و چهارمحال و بختیاری از برنامه هایی است که در این راستا صورت گرفته است.

* بررسی راهکارهای سبک زندگی اسلامی
شاهمرادی یکی دیگر از فعالیت های مهم شورای فرهنگ عمومی را موضوع خانواده و سبک زندگی اسلامی اعلام کرد و افزود: نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی یکی از مهم ترین وظایف شورای فرهنگ عمومی کشور است و مرکز پژوهش حوزه و دانشگاه بر همین اساس تاسیس می شود.
وی با اشاره به تعالیم و آموزه های دینی در خصوص سبک زندگی که از طریق آیات و روایات بیان شده است، افزود: این مرکز با انجام تحقیق ها و پژوهش های مرتبط با موضوع سبک زندگی تعالیم اسلامی را از درون منابع و کتاب های دینی استخراج و در جهت انطباق سبک زندگی افراد با این تعالیم و آموزه ها آن را در اختیار جامعه قرار می دهد.
شاهمرادی با اشاره به ایجاد پیوند تحقیقاتی و پژوهشی میان حوزه و دانشگاه به عنوان مهم ترین هدف ها از تاسیس این مرکز، تصریح کرد: با توجه با انتخاب سبک زندگی به عنوان موضوع پایان نامه از سوی بسیاری از دانشجویان این مرکز تلاش دارد، تا همه پایان نامه ها و رساله های پژوهشی دراین رابطه را جذب و هدایت کند.
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و تلاش آن برای تغییر سبک زندگی جامعه از طریق ماهواره و وسایل جدید ارتباطی، خاطرنشان کرد: باید تمام راهکارها و روش های لازم را جهت ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی به جامعه جهت مقابله با سبک زندگی غربی و غیر اسلامی به کار گرفت.

* نگاهی به عملکرد شورا
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اعلام برنامه های صورت گرفته در سال جاری گفت: در 19 جلسه برگزار شده موضوع هایی همچون رهنمودهای مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی، منشور توسعه فرهنگ عمومی قرآنی، دستورالعمل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان و شهرستان و همچنین مناسبت های پیشنهادی تقویم سال 1394 مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته حجت الاسلام شاهمرادی گزارش بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نقشه مهندسی فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، اصلاح و تکمیل آیین نامه ورزش پهلوانی و زورخانه ای، راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و همچنین سیاست ها و خط مشی های حمایتی و هدایتی اسباب بازی، از موضوع هایی است که در این شورا مورد بررسی قرار گرفته است.
وی افزود: بحث و بررسی در مورد اصلاح فرهنگ ترافیک، بررسی سیاست های فرهنگی قوام و ثبات خانواده، پیشنهاد نام گذاری دهه ایمنی راه ها و مسوولیت های ما و حفظ و مراقبت از پیوستگی فرهنگی بین گذشته و حال و نسل قدیم و جدید در سال جاری انجام شد.
این پژوهشگر مذهبی یکی دیگر از فعالیت های امسال را انعقاد تفاهم نامه مشترک با برخی دستگاه ها مانند پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: تفاهم نامه هایی نیز با برخی سازمان ها در دست اقدام داریم که می توان به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دانشگاه خوارزمی اشاره کرد.
وی افزود: تشکیل شورای پژوهش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، تعیین مجموعه محورها و اولویت های پژوهشی در حوزه فرهنگ عمومی، آماده سازی محتوای فصلنامه فرهنگ عمومی، برگزاری مجموعه جلسات کارشناسی و مشورتی در حوزه ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی - ایرانی و نیز تکریم و احترام سالمندان از فعالیت های پژوهشی این شورا در سال جاری است.
شورای فرهنگ عمومی در سال 1364 به منظور سیاستگذاری، نظارت و هدایت فرهنگ عمومی کشور با وظایف مشخص شکل گرفت و به صورت رسمی از سال 1365 آغاز به کار کرده و تاکنون هشت دوره را پشت سر گذاشته است.
این شورا یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد و طبق آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اکنون این شورا 33 عضو دارد و هر دو هفته یک بار به صورت مستمر تشکیل جلسه می دهد.
فراهنگ**1003**1569



25/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن