تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803858471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی مبنای تغییر در سیاست‌ مناطق آزاد/مناطق آزاد پل ارتباطی با 15 کشور همسایه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:
اقتصاد مقاومتی مبنای تغییر در سیاست‌ مناطق آزاد/مناطق آزاد پل ارتباطی با 15 کشور همسایه
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در بند 11 اقتصاد مقاومتی بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری ما باید به دنبال تسهیل در تولید،‌ توسعه صادرات، انتقال فناوری‌های پیشرفته و تأمین نیاز کشور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باشیم.

اقتصاد مقاومتی مبنای تغییر در سیاست‌ مناطق آزاد/مناطق آزاد پل ارتباطی با 15 کشور همسایه
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نشست خبری امروز گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی که در بند 11 آن اشاره به جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده است باید در اجرایی کردن اهداف جدید این مناطق کوشا باشیم.


وی در ادامه به محورهای اصلی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بند 11 اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان داشت: تسهیل تولید توسعه صادرات، ‌انتقال فناوری‌های پیشرفته و تأمین نیاز کشور از عمده اهداف این مناطق است که با توجه به شرایط حال حاضر اقتصاد کشور ما با این اهداف فاصله دارد که باید در راستای کاهش این فاصله قدم برداریم.

وی ادامه داد:باید در منطقه آزاد مشخص شود که در این مناطق با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود این اهداف چگونه اجرا شود.


ترکان در ادامه اظهار داشت: در راستای توسعه مناطق ازاد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که به شورای اقتصاد رفته و برای آن بودجه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.


شایان ذکر است بودجه مناطق آزاد در دو دسته درآمدهای عملیاتی و درآمدهای غیرعملیاتی تخصیص می‌یابد که تلاش مسئولین حصول درآمدهای عملیاتی از طریق فروش خدمات به مردم است.


دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص سرمایه‌گذاری در این منطقه گفت: در توسعه مناطق آزاد توجه به سرمایه‌گذاران خارجی مهم است اما نباید همه محاسبات ما بر اساس سرمایه‌گذاران خارجی باشد خوشبختانه سرمایه‌گذاران داخلی در این راستا فعالیت و استقبال خوبی داشته‌اند همچنین تعدادی از ایرانیان خارج از کشور نیز با ورود سرمایه‌های خود به این مناطق فعالیت اقتصادی دارند. قابل ذکر است با تغییر شرایط بین‌المللی ما می‌توانیم ورود سرمایه‌گذاران خارجی را بیش از پیش شاهد باشیم.


ترکان در خصوص منطقه آزاد چابهار بیان داشت: چابهار به عنوان یکی از بهترین موقعیت‌های ترانزیت و قطب حمل‌ونقل کشور به حساب می‌آید و ما برای بهبود شرایط چابهار به توسعه اسکله‌ها و لایه‌‌روبی سواحل این منطقه در راستای پهلوگیری کشتی‌های سنگین قدم برداشته‌ایم که این مورد به عنوان قابلیت جدیدی برای شرق کشور به حساب می‌آید همچنین ما به دنبال ایجاد ارتباط ریلی از ظریق چابهار، ایرانشهر و زاهدان به خط ریلی سراسر کشور هستیم.


ترکان در خصوص افزایش تعداد مناطق آزاد کشور بیان داشت: در راستای اجرای کردن اهداف اقتصاد مقاومتی و صادرات کالاهای غیرنفتی و به دنبال ایجاد ارتباط بیشتر با همسایگان خود هستیم که یکی از این راه‌‌ها ایجاد مناطق آزاد اقتصادی در مرزهای کشور است در حقیقت مناطق آزاد پل ارتباطی ما با 15 همسایه اطراف خود به حساب می‌آید و همچنین در راستای گسترش ارتباطات با همسایگان خود ما به دنبال ایجاد منطقه آزادی در مهران، کردستان، بوشهر، جاسک و اردبیل هستیم.


وی در خصوص اشتغالزایی این مناطق برای بومیان خود گفت: در حال حاضر 950 هزار نفر در هفت منطقه آزاد اقتصادی زندگی می‌کنند که بیشترین تعداد بیکاران برای منطقه آزاد اروند است پس از آن ماکو،‌ چابهار و در مرتبه‌های بعدی انزلی و ارس قرار دارند.


دبیر شورای عالی مناطق آزاد در خصوص جذب گردشگر در مناطق آزاد گفت: با توجه به رقم قابل توجه 15 میلیون سفر دریایی سال گذشته مناطق آزاد می‌توانند قطب گردشگری حلال کشور قرار بگیرند و در این راستا برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌هایی صورت گرفته به گونه‌ای که برای نوروز 94 برنامه‌هایی بهتر از سال‌های قبل برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.


وی در پایان با اشاره به اینکه ما به دنبال خروج این مناطق از واردات صرف هستیم واردات در این منطقه به چهار دسته اصلی تقسیم و بیان داشت: واردات کالا برای سرزمین اصلی، واردات برای مصرف در منطقه، واردات برای صنایع مناطق آزاد برای صادرات به سرزمین‌های اصلی و واردات کالا به منظور صادرات مجدد که متأسفانه هم اکنون برای ما بیشترین میزان به دسته نخست اختصاص دارد.


انتهای پیام/






۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن