تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821152604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنتونوف ۱۴۰ مجوز پرواز ندارد/ بیشتر تاخیر پروازها از نقص فنی است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آنتونوف ۱۴۰ مجوز پرواز ندارد/ بیشتر تاخیر پروازها از نقص فنی است


جهانگیریان در جمع خبرنگاران گفت: شرکت‌های هواپیمایی شش ماه مهلت دارند که ایرلاین خود را برای پروازهای برنامه‌ای یا چارتری انتخاب کنند و در صورتی که بیش از حد مجاز اقدام به فروش بلیت چارتری کنند باید از قوانین چارتری تبعیت کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیمای آنتونوف 140 مجوز پرواز ندارد.
وی افزود: ما در سال جاری پروازهای مختلفی به مقاصد بین‌المللی داشتیم و با ایرالاین‌های آلمانی، اتریشی، ایتالیایی قراردادهای مختلفی را منعقد کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین موافقت‌نامه‌هایی با کشور پرتغال برای اولین بار منعقد گردید که یک پرواز مستقیم بین ایران و پرتغال تا چند ماه آینده صورت می‌گیرد.

جهانگیریان تاکید کرد: در حوزه آسیا نیز پروازهای جدیدی انجام می‌شود و در برنامه ‌نوروزی که از سوی سازمان هوپیمایی کشوری صورت می‌گیرد مجوزهای پروازی صادر می‌شود.

افزایش پروازهای برنامه‌ای و بین‌المللی

وی تصریح کرد: در برنامه نوروزی امسال که از 20 اسفند تا 15 فروردین ماه سال 94 است، چهار درصد پرواز برنامه‌ای و در پروازهای بین‌المللی نیز هفت درصد افزایش داده‌ایم و در مجموع 2 هزار و 350 پرواز انجام شده بود که در مقایسه با سال قبل پروازهای هواپیما افزایش داشته است.

جهانگیریان با اشاره به اینکه در مجموع کل پروازهای ایام نوروز که شامل پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده می‌شود بین 6 تا 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، افزود: در سال گذشته 2 میلیون و 800 مسافر جابجا شد که انتظار داریم امسال بین 7 تا 10 درصد افزایش یابد و به بیش از 3 میلیون مسافر برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: امسال سعی خواهیم کرد با ایجاد گازهای حفاظتی آرامش را در میان مسافران فراهم کنیم.

شرکت‌های هواپیمایی باید 10 درصد از بلیت‌های خود را به صورت چارتری بفروشند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پروازهای چارتری در ایام پیک سال یک امر اجتناب ناپذیر است، گفت: پروازهای چارتری در کشور برای اکثر شهرهای گردشگری که به صورت تور انجام می‌شود، صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: از گذشته برای پرواز چارتری ضوابطی وجود نداشته و در آن هماهنگی صورت نمی‌گرفته است بنابراین امروزه پروازهای چارتری یک امر اجتناب ناپذیر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آئین‌نامه تأسیس شرکت‌های هواپیمایی در شورای عالی هوایی ابلاغ شد، گفت: در این آیین‌نامه شرکت‌های هواپیمایی باید 10 درصد از بلیت‌های خود را به صورت چارتری بفروشند.

جهانگیریان در ادامه اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی طی شش ماه مهلت دارند که ایرلاین خود را برای پروازهای برنامه‌ای یا چارتری انتخاب کنند و در صورتی که بیش از حد مجاز اقدام به فروش بلیت چارتری کنند باید از قوانین چارتری تبعیت کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اعلام کرد: هواپیمای آنتونوف 140 مجوز پرواز ندارد.

وی همچنین درباره تاخیر پروازها گفت: در هیچ جای دنیا میزان تأخیرات صفر نیست و حتی در کشور آمریکا نیز سال گذشته 21.3 درصد تأخیر داشته است.

جهانگیریان با اشاره به اینکه میانگین پروازهای تفریحی در ایران 30 تا 35 درصد در ایام مختلف سال بوده است، گفت: به علت محدودیت‌هایی که در کشور ایران وجود دارد، این میزان تأخیرایجاد شده است و با برطرف شدن محدودیت‌ها میزان تأخیرات نیز کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه اغلب تأخیرات به دلیل اشکالات فنی بوده است گفت: برخی از قطعات و سیستم‌ها در اختیار ایرلاین‌ها قرار نمی‌گیرد و همین موضوع باعث افزایش تأخیرات می‌شود.

وی افزود: وضعیت آب و هوا نیز در میزان تأخیرات تأثیرگذار است و در زمانی که آب و هوای مناسبی نداشته باشیم دقیقه‌های تأخیر بیشتر می‌شود.

جهانگیریان توضیح داد: 20 درصد از تأخیر پروازها به دلیل آب و هوا، 60 درصد به دلیل نقص فنی و 20 درصد دیگر به دلیل سایر مسائل می‌باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: با ارائه تسهیلات مناسب و اطلاع‌رسانی به موقع در هفته‌های اخیر سال می‌توانیم شاهد ارائه خدمات بهتر به مسافران باشیم.

جهانگیریان با اشاره به اینکه سفرهای پروازی تنها 3 درصد از میزان سفرهای مسافران را تشکیل‌ می‌دهد، گفت: قیمت‌های بلیت‌ها ناشی از عرضه و تقاضا است و در هر جا که میزان عرضه کمتر باشد بازار سیاه ایجاد می‌شود و همین موضوع باعث افزایش قیمت در بازار می‌گردد.

رئیس سازمان هواپیمایی افزود: عرضه سازمان هواپیمایی در بخش بلیت یک پنجم بازار را تشکیل می‌دهد و در صورت مشاهده گرانی بلیت سریعا بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری با آژانس‌های متخلف برخورد خواهند کرد.  
دانلود
 

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن