تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798630984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعیت فروش بلیت اضافه نوروزی هواپیما


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ممنوعیت فروش بلیت اضافه نوروزی هواپیما
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به افزایش نظارت در فروش اضافه بر ظرفیت بلیت هواپیما، گفت: ۳۰ تا ۳۵ درصد تاخیرها ناشی از مسائل فنی است.
مهر: علیرضا جهانگیریان در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مهر در خصوص فروش بلیت اضافه توسط برخی ایرلاین‌ها در نوروز، ‌ گفت: برخی مواقع در آخرین لحظات، مجوزهایی که ایرلاین‌ها پیش‌بینی می‌کردند، در سفرهای بین‌المللی صادر نمی‌شود؛ به همین دلیل مشکلاتی برای مسافران و ایرلاین به وجود می‌آید.

وی افزود: به همین دلیل برای جلوگیری از فروش اضافه بلیت، سازمان هواپیمایی قبل از اینکه مجوزهای نوروزی را صادر کند، از ایرلاین‌ها درخواست کرد تا هواپیماهای آماده پرواز را معرفی کنند و سازمان بر اساس هواپیماهای فعال، مجوز پروازی صادر کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بنابراین امسال بیش از ظرفیت، بلیت فروخته نمی‌شود، گفت: در فرودگاه‌ها نیز شرایطی فراهم شده است تا از مردم در زمان بروز مشکل، پذیرایی شود.

جهانگیریان در خصوص عملکرد ۱۱ ماهه حمل و نقل مسافر، گفت: در ۱۱ ماهه امسال، ۱۷ میلیون مسافر داخلی و ۱۰ میلیون مسافر بین‌المللی در کشور جابه جا شده است که در مجموع بخش هواپیمایی ۲۷ میلیون مسافر را جابه جا کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آمار جابه جایی‌ها در ۱۱ ماهه امسال نسبت به سال قبل در بخش داخلی ۷ درصد و در بخش بین‌المللی ۲۱ درصد افزایش داشته است، افزود: ما در سال جدید راه‌اندازی پروازهای جدیدی را داشتیم که یک ایرلاین آلمانی پرواز خود را به مقاصدی در ایران شروع کرد و ایرلاین‌های اتریشی و ایتالیایی هم دوباره پرواز خود را از سر گرفتند.

وی به موافقتنامه هوایی میان ایران و پرتغال اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک برای اولین بار پرواز مستقیم بین ایران و پرتغال برقرار می‌شود، همچنین پرواز جدیدی نیز در حوزه آسیایی داریم.

جهانگیریان در خصوص مجوزهای پروازی گفت: نوروز امسال از تاریخ بیستم اسفند ماه تا پانزدهم فروردین ماه مجوزهای برنامه‌ای و فوق‌العاده صادر شده است که در بخش پرواز‌های برنامه‌ای داخلی، چهار درصد است و پروازهای بین‌المللی هفت درصد مجوز داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۳۵۰ مجوز پرواز فوق‌العاده برای ایرلاین‌های داخلی در نوروز صادر شد، گفت: در مقایسه با سال گذشته صدور مجوزها در پروازهای داخلی ۶۵ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در پروازهای بین‌المللی نیز امسال ۲۲ درصد افزایش مجوز داشتیم. در مجموع کل پروازهای نوروز شامل پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده‌ای حدود شش تا هفت درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهیم داشت.

جهانگیریان با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر جابجا می‌شدند، گفت: امسال با هفت تا ۱۰ درصد افزایش، به بالاتر از سه میلیون مسافر می‌رسیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص مشکلات پروازهای چارتری، اظهار داشت: چارتر اجتناب‌ناپذیر است، زیرا در کشور مناطق خاصی داریم که مردم ترجیح می‌دهند با تور به آنجا سفر کنند که برای تورها هم از قبل فروش چارتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه علت ناهماهنگی و بی‌نظمی، نبود ضوابط برای چارتر است گفت: در طول سال‌های قبل نیز اعلام شده بود که یا چارتر ممنوع است یا باید مجوز بگیرند که خوشبختانه آیین‌نامه جدید تاسیس شرکت‌های هواپیمایی هم دو ماه پیش ابلاغ شد.

جهانگیریان افزود: در این آئین‌نامه پیش‌بینی شده است که شرکت‌‌های هواپیمایی۱۰ تا ۱۵ درصد پروازها را می‌توانند چارتر کنند و اگر بیش از این چارتر داشته باشند، ایرلاین چارتری به حساب می‌آیند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید در ابتدای تاسیس، ایرلاین مشخص کند که به صورت برنامه‌ای یا چارتری فروش خواهد داشت گفت: مهلت شش ماهه‌ای به ایرلاین‌ها داده‌ایم تا شرایط خود را به ما اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه بازرسانی از سازمان هواپیمایی برای دریافت اطلاعات فرستاده شده‌اند، گفت: ایران ایر و ماهان کمتر از ۱۰ درصد پرواز چارتری داشته‌اند اما برخی ایرلاین‌ها تعداد زیادی از پروازهایشان را چارتر می‌کنند که ما مهلت دادیم که برای نوروز از ما مجوز بگیرند که تاکنون اقدامی نکردند.

جهانگیریان در خصوص پرواز آنتونوف ۱۴۰، اظهار داشت: آنتونوف ۱۴۰ هیچ مجوز پروازی از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت نکرده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تاخیرات پروازی، اظهار داشت: تاخیر در هیچ کجای دنیا صفر نیست و حتی در کشور آمریکا در سال ۲۰۱۴، ۲۱.۳ درصد پروازها تاخیر داشته است اما در کشور ما متوسط پروازهای تاخیری، ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های ما در حوزه هوانوردی باعث شده که رفع مسائل فنی، وقت‌گیر باشد گفت: یک ایرباس شش میلیون قطعه دارد، بنابراین احتمال اینکه یکی از این قطعات اشکال داشته باشد، زیاد است و سازمان هواپیمایی نیز تاکید زیادی دارد که در صورت نقص فنی، پروازی انجام نشود.

جهانگیریان با اشاره به تاثیر شرایط آب و هوایی در بروز تاخیرها، گفت: ۶۰ درصد تاخیرها ناشی از مسائل فنی، ۲۰ درصد آب و هوایی و ۲۰ درصد عوامل دیگر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در طول ۲۰ روز نوروز فقط ۷۰۰ هزار نفر را می‌توانیم به مقصد کیش حمل و نقل کنیم، گفت: عدم تعادل میان عرضه و تقاضا موجب ایجاد بازار سیاه فروش بلیت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به قوه قضاییه اعلام کردیم تا سایت‌های غیرمجاز را پیگیری کند، گفت: ما حتی بازرسان را در این سایت‌ها فرستادیم تا از آنها بلیت خریداری کنند و پرونده‌ای تشکیل دادیم و به قوه قضاییه فرستادیم و ۱۰ سایت شناسایی شده و پرونده آنها به قوه قضاییه ارسال شده است.




تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن