تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821181301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش و پرورش خزانه و نهالستان کشوراست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ اسفند ۱۳۹۳ (۱۸:۲۱ب.ظ)
سرپرست فرمانداري شهرستان شيراز: آموزش و پرورش خزانه و نهالستان کشوراست موج - شيراز - جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان به رياست بيات پورسرپرست فرمانداري شهرستان شيراز درمحل فرمانداري برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، و به نقل از روابط عمومي فرمانداري شهرستان شيراز، علبرضا بيات پور در اين جلسه که با حضور تمام اعضاي شورا برگزار شد،در خصوص بوفه هاي مدارس گفت: يکي از دغدغه هاي دانش آموزان و خانواده هاي آنها، بحث بوفه هاي مدارس و خوراکيهايي است که در مدارس و در آن بوفه ها به فروش مي رسد.
بيات پور اظهار کرد: دربحث بوفه هاي مدارس بايد از توان بخش خصوصي استفاده شود و با مديريت و برنامه ريزي بر نحوه عملکرد آنها نظارت دقيق شود.
وي افزود تا زماني که قراراست برخي مشکلات مالي از طريق بوفه مدارس حل شود اين معضلات و دغدغه ها در زمينه تغذيه فرزندان در مدارس ادامه خواهد داشت.
رييس شوراي آموزش و پرورش شهرستان شيراز در ادامه سخنان خود از اعضاي شورا خواست که با نظارت و پيگيري جدي خود ترتيبي اتخاذ کنند تا خوراکيهاي مجاز، سالم و بهداشتي در بوفه هاي مدارس به دست دانش آموزان برسد و به گونه اي برنامه ريزي شود که يک طرح جامع و هماهنگ جهت تمام مدارس شهرستان به اجرا در آيد و در تمام مدارس بوفه ها داراي طرح تيپ و تغذيه و خوراکيهايي که در آنها به فروش ميرسد مشخص، يک شکل و بصورت استاندارد و هماهنگ باشد.
بيات پور افزود: همانطور که سرويسهاي مدارس تقريبا ساماندهي شده است و بر اساس يک چارچوب مشخص و مقررات خاصي عمل مي شود ونظارتهاي ويژه اي براي آن در نظر گرفته شده است، در بحث بوفه هاي مدارس نيز بايد همين اتفاق بيفتد و قضيه ساماندهي و نظارت شود تا دغدغه اوليا دانش آموزان در خصوص تغذيه فرزندانشان در مدرسه نيز از بين برود.
سرپرست فرمانداري شيراز همچنين استفاده از ظرفيت، توان و تجربيات بازنشستگان آموزش و پرورش را در اين خصوص حايز اهميت دانست و افزود: اگر موضوع بوفه هاي مدارس به بخش خصوصي واگذار و بطور صحيح و حساب شده مديريت و نظارت شود، چه بهتر که اولويت با بازنشستگان آموزش و پرورش که خود از بدنه آموزش و پرورش و مدارس هستند باشد واين گونه مي توان گوشه اي از مشکلات معيشتي آنها را نيز مرتفع ساخت و زمينه اشتغال بالايي را بصورت مستقيم و غير مستقيم فراهم آورد چرا که با وجود حدود 1300 مدرسه در شهرستان شيراز، بوفه هاي اين مدارس خود مي تواند يک صنف بزرگ باشد.
فرماندار شيراز در بخش ديگري از سخنان خود از آموزش و پرورش به عنوان خزانه و نهالستان نيروي انساني کشور ياد کرد و افزود: اين موضوع نه اينکه صرفا اختصاص به کشور ما دارد ، بلکه مجموعه آموزش و پرورش هر کشوري خزانه و نهالستان نيروي انساني آن کشور است و طبعا هر برنامه و تغييري که قرار است در آن کشور انجام گيرد الزاما به نوعي بايد از اين مجموعه گذر کند و الا به هدف اصلي خود نايل نخواهد آمد.
وي يادآور شد، تجربيات نشان داده است برنامه هايي که از آموزش وپرورش شروع شده ، موفق تربوده و اثرات آن هم بهتر و موثرتر است.
سرپرست فرمانداري شهرستان شيراز اشاره اي نيز به خطرات امروزي که در کشور، نسل فعلي ما را به خصوص جوانان و نوجوانان را تهديد ميکند، کرد و افزود: کشور ما کشوري اسلامي است که بر اصول و عقايد اسلامي و مذهبي پايبند است و به همين دليل دشمنان هميشه به دنبال ما بوده و خواهند بود وهرگز بيکار نمي مانند.
وي افزود: گاهي جنگ رو در رو است و ما دشمن را با چشم خود مي بينيم، ليکن بايد بدانيم که جنگ دشمنان با ما تمام نشده بلکه فقط شکل آن تغيير کرده است و به سوي فضاهاي مجازي و ماهواره اي و فرهنگي رفته است، بنابراين مسوولين ، مردم و جوانان ما بايد هشيار باشند تا با استفاده پادزهري از همين ترفندها، در جهت پاسخگويي، پاتک زدن به دشمنان برآييم و از امکانات، تجهيزات و ترفندهاي آنان برعليه خودشان استفاده کنيم.
وي با بيان اينکه در مواردي بين تربيت خانوادگي و تربيت اموزشي، فرهنگي ما فاصله و تضاد ايجاد شده است گفت: درصد بالايي از شهدا، جانبازان و ايثارگران ما از قشر عظيم دانش آموزان بوده و اين خود گواه برتاثير آموزش و پرورش و فعاليتهاي فرهنگي بر شيوه هاي فکري، اخلاقي و رفتاري و همچنين تعهدات ديني و مذهبي دارد، اما امروز کفه آموزش از کفه پرورش پيشي گرفته و معضلات و مشکلات زيادي را براي خانواده ها ايجاد کرده است که مي طلبد مجوعه هاي فرهنگي، آموزشي، پرورشي و سياسي کشور دست به دست هم دهند و کمک کنند تا اين مشکل برطرف شود و اين فاصله و تضاد از بين برود.
سرپرست فرمانداري شهرستان شيراز با تاکيد دوباره بر محوريت حرمهاي اهل بيت(ع) در شيراز گفت: برنامه هايي که در شيراز به عنوان سومين شهر حرم اهل بيت (ع) انجام مي گيرد بايد به همان شکلي باشد که که در شهرهاي اول و دوم اهل بيت (ع)صورت ميگيرد، چراکه کل شهر شيراز بايد حريم امن اين حرمهاي لازم التعظيم باشد، که البته راه اصلي و ميل به اين هدف و برنامه الزاما" از کانال آموزش وپرورش مي گذرد.
وي در ادامه گفت: اگر ما بتوانيم از طريق مدارس و آموزش و پرورش بچه ها را خوب تربيت کنيم و ديدگاه ارزشي و پرورش اسلامي و مذهبي به انها بدهيم همين بچه ها در خانواده ها هم اثر ميگذارند و اين فرهنگ در جامعه گسترش مي يابد..
بيات پور در پايان جلسه ضمن اعلام حضور قطعي خود در تمام جلسات شوراي آموزش و پرورش شهرستان از اعضاي اين شورا خواست تا بر اساس تقويم کاري ، طرح ، برنامه و پيشنهادات خود را بصورت مدون و کارشناسي شده ارايه کنند .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن