تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799555123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«مماشات» وزیر‌خارجه‌آلمان با ایران/ دیگر قابل‌اعتماد‌ نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


انتقاد شدید جان مک‌کین از اشتاین‌مایر؛
«مماشات» وزیر‌خارجه‌آلمان با ایران/ دیگر قابل‌اعتماد‌ نیست
مک‌کین وزیر خارجه آلمان را متهم به "مماشات" در مقابل ایران کرد و گفت دیگر نمی‌توان به وزیر امورخارجه آلمان "اعتماد" داشت.



    به گزارس سرویس سیاسی جام نیوز،  "جان مک‌کین" سناتور جمهوری‌خواه آمریکا انتقاد وزیر خارجه آلمان به نامه ۴۷ سناتور آمریکایی را رد کرد و سیاست وی در قبال ایران را "مماشات‌گرایانه" خواند. وی تاکید کرد که دیگر "اعتمادی" به اشتاین‌مایر ندارد.     جان مک‌کین، سناتور بانفوذ حزب جمهوری‌خواه آمریکا شدیداً به اظهارات فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امورخارجه آلمان اعتراض کرد. وزیر امور خارجه آلمان در روز پنج‌شنبه (۱۲ مارس/۲۱ اسفند) از نامه‌۴۷ سناتور آمریکایی به ایران انتقاد کرده بود.    

  سناتورهای آمریکایی در این نامه مستقیماً گفته بودند که امضای هر گونه توافق‌نامه میان ایران و جامعه بین‌المللی باید به تایید کنگره‌ی آمریکا برسد و درباره "تصمیم‌های تکروانه‌ی" دولت اوباما در این زمینه ابراز تردید کرده بودند.     جان مک‌کین وزیر امورخارجه آلمان را در روز پنج‌شنبه (۱۲ مارس) متهم کرد که طرفدار سیاست "مماشات" است.     مک‌کین با توسل به یک مقایسه تاریخی تصریح کرد که "سیاست ‌مماشات‌گرایانه" اشتاین‌مایر در قبال ایران همانند تلاش‌های بیهوده دولت بریتانیا در دهه ۳۰ سده بیستم است که با دادن امتیاز به هیتلر می‌کوشید از شروع جنگ جهانی دوم جلوگیری کند. به گفته مک‌کین، دیگر نمی‌توان به وزیر امورخارجه آلمان "اعتماد" داشت.    

    به نوشته سایت دویچه وله، مک‌کین به سخنرانی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ در سال جاری نیز اشاره کرد و آن را "بی‌معنا" خواند. به گفته مک‌کین، صدراعظم آلمان در مقابل "اقدامات تهاجم‌گرایانه" روسیه کوتاه آمده است. مک‌کین گفت: «دولت آلمان با سکوت خود در قبال پوتین، اشغال شبه‌جزیره کریمه را پذیرفته است.»     این سناتور جمهوری‌خواه افزود: «هر اقدام موثری که می‌توانست از تجاوزهای روسیه جلوگیری کند از سوی مرکل رد شده است.» مک‌کین وضعیت کنونی در اوکراین را "فصلی شرم‌آور در تاریخ" خواند و آن را تکرار حوادث دهه ۳۰ در سده بیستم دانست.    

    مذاکره برای لغو تحریم‌های سازمان ملل   به گفته دیپلمات‌های غربی، در پی پیشرفت‌هایی که در روند مذاکرات اتمی میان ایران و آمریکا بدست آمده، گفت‌وگوهایی برای لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران آغاز شده است.     این منابع دیپلماتیک تایید کردند که گروه شش کشور (آمریکا، آلمان، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین) به همراه ایران تلاش‌هایی را برای تهیه قطعنامه‌ای در این زمینه آغاز کرده‌اند. هدف این قطعنامه لغو همه تحریم‌هایی است که سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ تا کنون علیه ایران برقرار کرده است.     این منابع دیپلماتیک با اشاره به مخالفت جمهوری‌خواهان آمریکا با سیاست‌‌های دولت اوباما تصریح کردند که قطعنامه سازمان ملل به‌لحاظ قانونی "لازم الاجراست" و نمی‌تواند از سوی رئیس جمهور جدید آمریکا "لغو" شود.     سناتورهای جمهوری‌خواه در نامه خود به رهبران ایران تصریح کرده بودند که هر گونه توافق اتمی بدون تایید کنگره‌ی آمریکا می‌تواند در سال ۲۰۱۷ دوباره لغو شود.     در همین راستا روزنامه فرانسوی لوموند نیز با توجه به اختلاف‌های جدی میان دولت آمریکا و حزب جمهوری‌خواه نوشت: «حزب جمهوری‌خواه آمریکا درصدد اخلال در روند مذاکرات اتمی با ایران است. این حزب با توجه به اینکه دارای اکثریت در هر دو مجلس آمریکا است می‌کوشد، ضربات سنگینی به سیاست خارجی اوباما وارد کند.»     قرار است که مذاکرات اتمی در هفته آینده در لوزان سوئیس میان ایران و گروه ۱+۵ از سر گرفته شود. کشورهای غربی امیدوارند که تا پایان ماه مارس امسال (۲۰۱۵) چارچوب سیاسی توافق‌نامه آماده شود.     444    



۲۳/۱۲/۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن