تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801936498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«تغییر» چهره دیپلماسی خارجی ایران؛ رمز انزوای تاریخی بی‌بی/ وقتی نتانیاهو دیگر به دنبال «به ایران حمله کنید» نیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: «تغییر» چهره دیپلماسی خارجی ایران؛ رمز انزوای تاریخی بی‌بی/ وقتی نتانیاهو دیگر به دنبال «به ایران حمله کنید» نیست
اگر تا دیروز تور اروپایی راه می‌انداخت، با رسانه‌های غربی مصاحبه می‌کرد و جهان را از «خطر» ایران آگاه می‌کرد و در نهایت به دنبال راه انداختن ائتلافی بین المللی برای «اقدام نظامی» علیه تهران بود، امروز بر سر یک «سخنرانی» در کنگره آمریکا به چالش افتاده است.
خدیجه غبیشاوی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل از حزب لیکود، بیش از 5 سال است که بر کرسی نخست وزیری و ریاست دولت تلآویو تکیه زده؛ در این دوره پنج ساله نخست وزیری نتانیاهو، که بخش اعظم آن با حضور در قدرت اصولگرایان در ایران و آغاز دور جدید مذاکرات بر سر پرونده هسته‌ای ایران همراه بود را می توان اوج روزهای ایران هراسی و مانور تبلیغاتی و سیاسی «بی‌بی» خواند.

نتانیاهو پس از هر دوره مذاکرات هسته ای ایران در استانبول، بغداد یا اروپا راهی پایتخت‌های کشورهای غربی می‌شد و در دیدار با رهبران غرب از خطر ایران و «اتمی شدن تهران» می‌گفت، با رسانه های غربی مصاحبه و گفت‌وگو می کرد و بر طبل ایران هراسی می‌کوبید و با استناد به بی نتیجه بودن ادوار مختلف مذاکرات هسته ای و برخی از سخنان و مواضع رئیس جمهور وقت ایران تلاش می کرد از یک سو همراهی  غرب علیه ایران را داشته باشد و از سوی دیگر بر فشار سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا و واشنگتن علیه ایران بیفزاید.

نخست وزیر اسرائیل به راحتی از سخنان غیردیپلماتیک برخی از مقامات وقت ایران بهره برد و ماهی خود را از آب گل‌آلود تبلیغات سیاسی ضد ایرانی به نفع اسرائیل می‌گرفت. ایران را به کشدار کردن مذاکرات هسته ای متهم می کرد و در سازمان ملل متحد برای تهران خط قرمزِ عبور از مرز هشدار بمب دار شدن می‌کشید.

با این حال، ماه عسل بی بی با پیروزی اعتدال گرایان در ایران به پایان رسید؛ ایران و کشورهای گروه 1+5 با تکیه بر مذاکرات آشکار و گاها محرمانه تهران-واشنگتن توانستند در آستانه 100 روزه گی دولت حسن روحانی توافق موقت امضا کنند و آمادگی خود را برای امضای توافق نهایی اعلام کنند.

در این بین، این نخست وزیر اسرائیل بود که در راس برخی از کشورهای عربی منطقه، خود را در جبهه شکست از مسیری یافتند که تهران و واشنگتن برای طی مسیر دیپلماسی و تفاهم و توافق آغاز کرده بودند، نتانیاهو دیگر برای حمله به ایران به اروپا و آمریکا سفر نمی‌کرد بلکه تلآویو این بار برای «عدم توافق» با تهران، موضع گیری های خود را تنظیم می کرد.

نتانیاهو با ادامه مواضع ضد ایرانی خود و همچنین تغییر چهره دیپماسی خارجی ایران در منطقه و جهان، نه تنها حربه تبلیغاتی جهانی علیه ایران را از دست داد بلکه در اراضی اشغالی فلسطین نیز با منتقدان شدیداللحنی دست و پنجه نرم می‌کند.

با نزدیک شدن به موعد نهایی که ایران و گروه 1+5 برای رسیدن به توافق نهایی تعیین کرده اند، کنگره‌ی جمهوری خواه آمریکا و تلآویو که از اعمال تحریم های جدید علیه ایران برای شکست روند دیپلماسی شرق و غرب بازمانده‌اند این بار به فضا سازی و تبلیغات جدید ضد ایرانی روی آوردند: سخنرانی ضد ایرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا.

سخنرانی ضد ایرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا که قرار است هفته جاری (12 اسفند) انجام شد اکنون اما به بزرگترین چالش داخلی و جهانی این نخست وزیر تبدیل شده است. سخنرانی که نه به دعوت کاخ سفید بلکه به دعوت رئیس جمهوری خواهان کنگره انجام شده و رئیس جمهور اوباما هرگونه برنامه و دیدار با نتانیاهو را رد و مخالفت خود را با این سخنرانی نیز اعلام کرده است.

«جان کری»، وزیر خارجه آمریکا، «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، «آیگدور لیبرمن» وزیر خارجه اسرائیل از جمله کسانی بودند که در چند هفته اخیر به شدت به مواضع و اقدامات نتانیاهو تاختند و از وی خواستند مانع تراشی در مسیر توافق هسته ای با ایران را متوقف و سخنرانی در کنگره آمریکا را انجام ندهد.

نتانیاهو که اعلام کرده تمام تلاش خود را خواهد کرد تا از توافق هسته ای با ایران جلوگیری کند، بارها مورد انتقاد شدید شخص اوباما قرار گرفت تا جایی که رئیس جمهوری آمریکا آشکارا از اختلاف واقعی خود با نتانیاهو بر سر ایران بگوید.

از سوی دیگر گمانه زنی های رسانه ای نیز درباره مخالفت لابی آمریکایی اسرائیلی آیپک درباره سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا مطرح می‌شود، گمانه زنی‌هایی که در صورت صحت، می توان آن را انزوای تاریخی اسرائیل در منطقه و جهان آن هم پس از جنایت جنگ غزه نامید، زمانی که درخواست ها و مواضع این نخست وزیر از «به ایران حمله کنید» به « با ایران توافق نکنید» تنزل پیدا می کند.






۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن