تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802600381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای پروژه «منهتن» و تغییر چهره جنگ از سوی ایالات متحده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
افشای پروژه «منهتن» و تغییر چهره جنگ از سوی ایالات متحده
این پروژه بر این مبنا‌ طرح‌ریزی شده‌ که اگر دانشمندان بزرگ و استعدادهای درخشان به دور هم جمع شوند و میلیون‌ها دلار امکانات و منابع مالی در اختیار آن‌ها گذاشته شود، می‌توان آنچه‌ در حالت عادی غیر‌ممکن است، به منصه ‌بروز رساند. ایالات متحده اکنون مدت‌هاست که‌ روی این پروژه در حال فعالیت است و نتایج آن اخیرا افشا شده.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در یک سال گذشته، حملات سایبری در سراسر جهان قربانیان بسیاری گرفته است؛ برای نمونه، سال ۲۰۱۴ ـ که عملا باید نام آن را به گونه‌ای سال قربانیان سایبری نهاد ـ بسیاری از دولت‌ها و ملت‌ها را متوجه یک نکته بزرگ ساخت و آن اینکه چهره جنگ در دنیای اطلاعاتی تغییر کرده ‌و شاید از مدت‌ها پیش این تغییر رخ داده بوده و کمتر کسی متوجه عمق این تحول بوده است.

شاید تا کنون نام پروژه «منهتن» به گوش شما نرسیده ‌یا ‌آنکه اطلاعات اندکی پیرامون آن شنیده باشید؛ اما ‌یک جستجوی گوگلی با کلید واژه‌های Cyber Manhattan Project نتایجی را از سال 1997 برای شما به نمایش در‌می‌‌آورد.

در میان این نتایج جستجو، احتمالا به موردی برخورد می‌کنید که در آن «مارک گودمن» به خوبی ماهیت این پروژه را تشریح کرده است –اینجا. وی می‌نویسد: قرار است پروژه منهتن به ما (آمریکا) کمک کند تا ابزارهای لازم برای حفاظت‌ از خود را تولید کنیم؛ ابزارهایی که شامل سیستم عامل‌های قوی و امن می‌شود. در این میان‌، تحقیقات‌ متمرکز بر ساخت نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی است که خود درمانگر هستند و از هر آنچه‌ امروز در دنیا وجود دارد، در برابر حملات و آسیب‌ها مقاومت می‌کنند.
افشای پروژه «منهتن» و تغییر چهره جنگ از سوی ایالات متحده

چندی پیش، باراک اوباما در سخنرانی که در کاخ سفید پیرامون موضوعات امنیت سایبری کرد، به غول‌های سیلیکون والی اشاره نمود و گفت: من به خوبی متوجه موضوع هک و حمله سایبری هستم. همه ما می‌دانیم‌ باید چه‌ ‌کنیم؛ باید خطوط دفاعی محکم بسازیم و حملات سایبری را ناکام بگذاریم. این سخنان اوباما منجر به صدور حکمی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به حملات سایبری بین دولت و شرکت‌ها شد.

اما این سخنان اوباما زمانی معنای واقعی خود را باز می‌یابد که پرده از یک پروژه سری در ایالات متحده برداشته می‌شود. ایالات متحده یک پروژه مخفی و سری رایانه‌ای با نام پروژه «منهتن» دارد؛ پروژه‌ای که حداقل از سال ۲۰۰۱ فعال است و گزارش کسپرسکی که اخیرا از گروه Equation یا معادله منتشر شد، اشاراتی به آن دارد. این پروژه به شدت سری است و مغزهای متفکر را در یک جا جمع کرده و در حال توسعه و تولید پیشرفت‌های تکنولوژیکی است که شاید به ذهن کسی هم نمی‌رسد. آن گونه که تصور می‌شود، این پروژه تنها هدف دفاعی ندارد، بلکه بخش اعظمی از فعالیت‌های آن خالصانه، تهاجمی است.

افشای پروژه «منهتن» و تغییر چهره جنگ از سوی ایالات متحده

در حالی که هفته‌نامه اشپیگل در سال ۲۰۱۳ در ۵۰ صفحه، از جاسوسی‌های گسترده NSA پرده برداشته بود –اینجا - ‌هیچ کس را توان آن نبود که به تکنولوژی‌های استفاده شده در این جاسوسی‌ها دسترسی پیدا کند و ویژگی‌های آن را بازگو کند؛ هیچ کس‌ جز محققان غول امنیتی روسی یعنی کسپرسکی.
نتایج تحقیق کسپرسکی بسیار حیرت‌انگیز است. این شرکت ارتباط شش گونه از بد‌افزارهای اصلی NSA را که نام آن‌ها Implant است ‌فاش کرده است؛ یکی از این بدافزار‌ها، نخست خود را در تبلیغات یا صفخات وب جا‌گیر می‌کند و به دلیل آنکه فعالیت چندانی نداشته و رمزگذاری شده، قابلیت کشف آن به شدت دشوار است. کار اصلی این بدافزار این است که تشخیص دهد آیا رایانه آلوده قربانی برای جاسوسی مناسب است و اطلاعات خاصی در آن وجود دارد یا نه؟

اگر رایانه قربانی اطلاعات ارزشمندی برای NSA داشته باشد، قدم دوم آغاز می‌شود که عبارت است از لود کردن سایر بدافزار‌ها در آن رایانه از طریق وب سایت‌هایی نظیر suddenplot. com و technicalconsumerreports. com.

گام ‌دوم بسیار حساس است و آن گونه که کسپرسکی اشاره کرده، بدافزارهای NSA نسل جدید از بدافزار‌ها هستند که تا کنون دیده نشده‌اند. این بدافزار‌ها که نام آن‌ها را باید Bootkit گذاشت، از ابتدای کار رایانه کنترل سیستم عامل را‌ کامل در اختیار می‌گیرند و خود را ‌‌رمزگذاری شده در رجیستری ویندوز پنهان می‌سازند. در نتیجه کشف آن‌ها توسط آنتی ویروس عملا ممکن نیست.

این بدافزار‌ها تعداد زیادی پلاگین دارند که کار یکی از مشهور‌ترین آن‌ها، ایجاد تغییرات در Firmware دیسک سخت است که منجر می‌شود ‌حتی اگر کاربر ‌کامل دیسک خود را پاکسازی کند، بدافزار از آن جان سالم به در برد. همین روش‌ها منجر به آن شده ‌که کسپرسکی اقدامات گروه معادله را منحصربفرد بنامد.

افشای پروژه «منهتن» و تغییر چهره جنگ از سوی ایالات متحده

تنها زمانی که گزارش کسپرسکی را در کنار افشاگری‌های ادوارد اسنودن قرار دهید، متوجه خواهید شد که چگونه ایالات متحده از سال ۲۰۰۱ تحت پروژه مخفی منهتن از سراسر دنیا جاسوسی کرده ‌و چهره جنگ را به کلی تغییر داده است؛ پروژه‌ای که مجموعا ده میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

صرف این بودجه زمانی معقول است که شما به این نتیجه رسیده باشید، ‌در عصر اطلاعات اگر هوشمند باشید، هزینه ۱۰ میلیارد دلاری شما را از هزینه‌های ده‌ها و شاید صد‌ها میلیارد دلاری بی‌نیاز خواهد کرد.

از سوی دیگر، صحنه نبرد جنگ سایبری یک نبرد نا‌متقارن است که در آن مدافع هر بار باید سعی در دفاع داشته باشد؛ اما مهاجم تنها به یک بار موفقیت نیاز دارد. اگر ایالات متحده صد‌ها میلیارد دلار صرف دفاع سایبری کند، هنوز آسیب پذیر است، ولی سرمایه گذاری بر روی تهاجم سایبری، منجر به برتری مطلق شما خواهد شد و ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ‌تاریخ نظیر ندارند.

منبع: تابناک

اخبار مرتبط

سالگرد کودتای «میدان»؛ اوکراین در گردباد ماجراجویی غرب
آمریکا برای یک اسلام جدید بازاریابی می‌کند
چهره های جدید در مذاکرات هسته ای/هدیه غرب به مردم سوریه /چهره متفاوت بازیگران نفت




کد خبر: ۵۱۴۰۷۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن