تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798598515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای پروژه «منهتن» و تغییر چهره جنگ از سوی ایالات متحده |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: افشای پروژه «منهتن» و تغییر چهره جنگ از سوی ایالات متحده
این پروژه بر این مبنا و اساس طرح ریزی شده است که اگر دانشمندان بزرگ و استعدادهای درخشان به دور هم جمع شوند و میلیون ها دلار امکانات و منابع مالی در اختیار آنها گذاشته شود، میتوان آنچه را که در حالت عادی غیر ممکن است، به منصه ظهور و بروز رساند. ایالات متحده اکنون مدتها است که بر روی این پروژه در حال فعالیت است و نتایج آن اخیرا افشا شده
کد خبر: ۴۷۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ - 22 February 2015



افشای پروژه «منهتن» و تغییر چهره جنگ از سوی ایالات متحده
طی یک سال گذشته حملات سایبری در سراسر جهان قربانیان بسیار زیادی گرفت. سال 2014 که عملا باید نام آن را به گونه ای سال قربانیان سایبری گذاشت بسیاری از دولت ها و ملت ها را متوجه یک نکته بزرگ ساخت و آن اینکه چهره جنگ در دنیای اطلاعاتی تغییر کرده است و شاید از مدتها پیش این تغییر رخ داده بود و کمتر کسی متوجه عمق این تحول بوده است.
به گزارش «تابناک» شاید تا کنون نام پروژه «منهتن» به گوش شما نرسیده باشد، یا شاید آنکه اطلاعات اندکی پیرامون آن شنیده باشید. یک جستجوی گوگلی با کلید واژه های Cyber Manhattan Project نتایجی را از سال 1997 برای شما به نمایش در می آورد. در میان این نتایج جستجو احتمالا به موردی برخورد میکنید که در آن «مارک گودمن» به خوبی ماهیت این پروژه را تشریح کرده است –اینجا. وی مینویسد: پروژه منهتن قرار است به ما – آمریکا – کمک کند تا ابزارهای لازم برای حفاظت و صیانت از خود را تولید کنیم. ابزارهایی که شامل سیستم عامل های قوی و امن میشود. در این میان تحقیقات همچنین متمرکز بر ساخت نرم افزارها و سخت افزارهایی است که خود درمانگر محسوب میشوند و از هر آنچه که امروز در دنیا وجود دارد در برابر حملات و آسیب ها مقاوم هستند:
افشای پروژه «منهتن» و تغییر چهره جنگ از سوی ایالات متحده

چندی پیش باراک اوباما در سخنرانی که در کاخ سفید پیرامون موضوعات امنیت سایبری کرد به غول های سیلیکون والی اشاره کرد و گفت: من به خوبی متوجه موضوع هک و حمله سایبری هستم. همه ما میدانیم که چه باید بکنیم. باید خطوط دفاعی محکم بسازیم و حملات سایبری را ناکام بگذاریم. این سخنان اوباما منجر به صدور حکمی برای به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به حملات سایبری بین دولت و شرکت ها شد. اما این سخنان اوباما زمانی معنای واقعی خود را باز میابد که پرده از یک پروژه سری در ایالات متحده برداشته میشود. ایالات متحده یک پروژه مخفی و سری رایانه ای با نام پروژه «منهتن» دارد. پروژه ای که حداقل از سال 2001 فعال است و گزارش کسپرسکی که اخیرا از گروه Equation یا معادله منتشر شد اشاراتی به آن دارد. این پروژه به شدت سری است، مغزهای متفکر را در یک جا جمع کرده و در حال توسعه و تولید پیشرفت های تکنولوژیکی است که شاید به ذهن کسی هم نمیرسد. آنگونه که تصور میشود، این پروژه تنها هدف دفاعی ندارد بلکه بخش اعظمی از فعالیت های آن خالصانه، تهاجمی است:
افشای پروژه «منهتن» و تغییر چهره جنگ از سوی ایالات متحده

در حالی که هفته نامه اشپیگل در سال 2013 در 50 صفحه پرده از جاسوسی های گسترده NSA برداشته بود –اینجا - اما هیچ کس را توان آن نبود که به تکنولوژی های استفاده شده در این جاسوسی ها دسترسی پیدا کند و ویژگیهای آن را باز گو نماید. هیچ کس به جز محققان غول امنیتی روسی یعنی کسپرسکی. نتایج تحقیق کسپرسکی بسیار حیرت انگیز است. این شرکت ارتباط شش گونه از بد افزارهای اصلی NSA که نام آنها Implant است را فاش کرده. یکی از این بد افزارها ابتدا خود را در تبلیغات یا صفخات وب جا گیر میکند و به دلیل آنکه فعالیت چندانی نداشته و رمزگذاری شده است قابلیت کشف آن به شدت دشوار است. کار اصلی این بد افزار این است که تشخیص دهد آیا رایانه آلوده قربانی برای جاسوسی مناسب است و اطلاعات خاصی در آن وجود دارد یا نه. اگر رایانه قربانی اطلاعات ارزشمندی برای NSA داشته باشد قدم دوم آغاز میشود که عبارت است از لود کردن سایر بد افزارها در آن رایانه از طریق وب سایت هایی نظیر suddenplot.com و technicalconsumerreports.com. قدم دوم بسیار حساس است و آنگونه که کسپرسکی اشاره کرده بد افزارهای NSA نسل جدید از بد افزارها هستند که تا کنون مشاهده نشده اند. این بد افزارها که نام آنها را باید Bootkit گذاشت از ابتدای کار رایانه کنترل سیستم عامل را به شکل کامل در اختیار میگیرند و خود را به شکل رمزگذاری شده در رجیستری ویندوز پنهان میسازند. در نتیجه کشف آنها توسط آنتی ویروس عملا ممکن نیست. این بد افزارها تعداد زیادی پلاگین دارند که کار یکی از مشهور ترین آنها ایجاد تغییرات در Firmware دیسک سخت است که منجر میشود که حتی اگر کاربر به شکل کامل دیسک خود را پاکسازی کند، بد افزار از آن جان سالم به در برد. همین روش ها منجر به آن شده است که کسپرسکی اقدامات گروه معادله را منحصر به فرد بنامد:
افشای پروژه «منهتن» و تغییر چهره جنگ از سوی ایالات متحده

تنها زمانی که گزارش کسپرسکی را در کنار افشاگری های ادوارد اسنودن قرار دهید متوجه خواهید شد که چگونه ایالات متحده از سال 2001 تحت پروژه مخفی منهتن از سراسر دنیا جاسوسی کرده است و چهره جنگ را به کلی تغییر داده. پروژه ای که مجموعا ده میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است. صرف این بودجه زمانی معقول است که شما به این نتیجه رسیده باشید که در عصر اطلاعات اگر هوشمند باشید هزینه 10 میلیارد دلاری شما را از هزینه های ده ها و شاید صد ها میلیارد دلاری بی نیاز خواهد کرد. از سوی دیگر صحنه نبرد جنگ سایبری یک نبرد نا متقارن است که در آن مدافع هر بار باید سعی در دفاع داشته باشد اما مهاجم تنها به یکبار موفقیت نیاز دارد. اگر ایالات متحده صدها میلیارد دلار صرف دفاع سایبری کند، هنوز آسیب پذیر است اما سرمایه گذاری بر روی تهاجم سایبری منجر به برتری مطلق شما خواهد شد و ابزارهایی را در اختیار شما قرار میدهد که در طول تاریخ نظیر ندارند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن