تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805301921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پتروشیمی دهلران خوابیده است/ با کارشکنی وزارت نیرو، وعده رئیس‌جمهور محقق نشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
پتروشیمی دهلران خوابیده است/ با کارشکنی وزارت نیرو، وعده رئیس‌جمهور محقق نشد
نماینده دهلران، دره‌شهر و آبدانان گفت: به دلیل وجود ارتباط نزدیک میان دهلران و کربلا و همچنین معادن نفت، گاز و اراضی کشاورزی، جنگلداری و جاذبه‌های گردشگری اگر به طور ویژه‌‌ای به استان ایلام شود مطمئنا می‌توان چشم انداز خوبی برای آن ترسیم کرد.

با کارشکنی وزارت نیرو وعده رئیس‌جمهور محقق نشد/ تشکیل منطقه آزاد مهران نیازمند تصویب لایحه دولت در مجلس است
"علی‌محمد احمدی" نماینده دهلران، دره‌شهر و آبدانان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه حدود یکسال از سفر هیئت دولت به استان ایلام می‌گذرد، گفت: یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور آبیاری 50 هزار هکتاری اراضی بود که با کارشکنی وزارت نیرو تحقق پیدا نکرد.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: معمولا شبکه‌های آبیاری متناسب با میزان تخصیص آب طراحی می‌شوند لذا پول در نظر گرفته شده برای این منظور از محلی که مقام معظم رهبری برای آب‌های مرزی توسط شبکه آبیاری در نظر گرفته است، لحاظ می‌شود.


وی در ادامه افزود: از آن 50 هزار هکتاری که قرار بود در سال 93 در استان ایلام آبیاری شود، تنها 18 هزار هکتار آن انجام شده و فقط حدود 40 درصد وعده روحانی در سفر به استان ایلام تحقق پیدا کرده است.


عضو مجمع نمایندگان استان ایلام با اشاره به حق آبه سد کرخه که قرار بود طبق صحبت‌های رئیس‌جمهور داده شود نیز بیان داشت: وزارت نیرو این بار هم کارشکنی کرده و این وزارتخانه با وجود اینکه اراضی مستعدی در این استان وجود دارد و شبکه‌های آبیاری و کانال‌های انتقال آب آن تا حدودی طراحی شده باز وزارت نیرو هیچ اراده‌ای ندارد و حق استان ایلام را نمی‌دهد.


احمدی اظهار داشت: در مورد تکمیل سدهای کنگیر، عین‌خوش و فکه هم تاکنون به طور مناسب کاری انجام نشده اما مقداری از طلب‌های پیمانکاران سدها پرداخت شده و در مورد سدهای مرزی مانند میمه متاسفانه به شکل عملیاتی تنها بخشی از مطالبات آنان پرداخت شده و قول روحانی تحقق پیدا نکرده است.


نماینده دهلران، دره‌شهر و آبدانان گفت: گاز و پتروشیمی ایلام با ظرفیت 40 درصدی و همچنین پتروشیمی دهلران خوابیده است و بحث NGL 3100 دهلران که قرار بود بر روی آن سرمایه‌گذاری انجام شود تاکنون سرمایه‌گذاری خاصی انجام نشده است.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه قرار بود بازارچه مرزی موسیان در استان ایلام راه اندازی شود، افزود: این مسئله هم تاکنون پیگیری نشده است و منطقه آزاد مهران نیز تنها در هیئت دولت تصویب شد و قرار بود به عنوان لایحه به صحن مجلس آورده شود تا اگر رای بیاورد شاید این یک مورد تحقق پیدا کند.


وی در ادامه تصریح کرد: در بحث اشتغال و گردشگری هم که یکی دیگر از وعده‌های رئیس‌جمهور بود بنده تاکنون چیزی در استان ایلام مشاهده نکرده‌ام اما شاید موردی باشد که دولت هنوز به ما گزارشی در رابطه با آن اعلام نکرده است.



احمدی با تاکید براینکه استان ایلام ظرفیت خوبی در بحث گردشگری، توریسم، کشاورزی، نفت و گاز دارد، گفت: البته دولت هم محدودیت‌های مالی دارد و ما منکر این موضوع نیستیم اما برنامه پنجم با نگاه فرامنطقه‌ای و رفع نابرابری منطقه‌ای طراحی شده است و ماده 182 هم همین بر روی این مسئله تاکید دارد و قرار بوده که طی 5 سال هر سال 20 درصد از فاصله مناطق غیربرخوردار و متوسط توسعه کشور کم شود.


عضو مجمع نمایندگان استان ایلام بیان داشت: این موضوع هم تنها با بودجه سنواتی امکان‌پذیر نیست مگر آنکه دولت نگاه ویژه‌ای داشته باشد لذا برای این منظور روحانی در سفر خود به ایلام قول داد 500 میلیارد تومان اعتبار به استان ایلام داده شود اما این 500 میلیارد تومان باید با یک اعتبار جداگانه‌ای غیر از سهم استان از ماده 180 و 10 و 12 قانون حوادث و قانون تنظیم داده شود.


نماینده دهلران، دره‌شهر و آبدانان افزود: کمکی که امسال دولت ارائه کرد حدود 30 درصد از آن مبلغ بود که آن هم عمدتا بخشی از بودجه سنواتی و بخشی از آن سهم استان بود که از ماده 180 قانون و بخشی از آن جزو قانون تنظیم و ماده 112 تامین شد و در زمان سفر روحانی به استان ایلام هم بنده اعلام کردم اگر قرار کمکی به ایلام شود تا این استان با توجه به استعدادهای بالقوه‌ خود خیزی بردارد، بیشتر توجه شود.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: استان ایلام به دلیل ارتباط نزدیکی که از بخش دهلران با کربلا و کشور عراق دارد و همچنین به دلیل وجود معادن نفت، گاز و اراضی کشاورزی، جنگلداری و مراتع و جاذبه‌های گردشگری و اقلیم اگر به طور ویژه به آن توجه شود مطمئنا می‌توان چشم انداز خوبی برای این استان ترسیم کرد که متاسفانه همه آن‌ها تقریبا به فراموشی سپرده شده است. 


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

ریزگرد‌ها 10 سال است که استان ایلام را زجر می‌دهد
لزوم ایجاد کنسولگری عراق در ایلام/ گودرزی به مسئله ورزش جوانان ایلام رسیدگی کند
مسئولان ذیربط در مورد«ضعف خدمات رسانی به زائران» به مجلس پاسخ دهند
ناظران مجلس در شورای عالی توسعه و برنامه‌ریزی استان‌ها انتخاب شدند+ اسامی




۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن