تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819548863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای جاسوسی نیوزیلند از ایران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
افشای جاسوسی نیوزیلند از ایران




ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد اداره جاسوسی نیوزیلند داده‌های ارتباطاتی ۲۰ کشور از جمله چین، ژاپن، کره شمالی، و ایران را جمع‌آوری می‌کند که بسیاری از آنها شرکای نزدیک تجاری این کشور هستند.





واحد مركزي خبر: ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد اداره جاسوسی نیوزیلند داده‌های ارتباطاتی ۲۰ کشور از جمله چین، ژاپن، کره شمالی، و ایران را جمع‌آوری می‌کند که بسیاری از آنها شرکای نزدیک تجاری این کشور هستند.

اسنادی که امروز چهارشنبه 20 اسفند منتشر شد نشان می‌دهد دولت نیوزیلند عملیات جاسوسی الکترونیکی خود را از چین که متحد تجاری اصلی این کشور است تا قطب جنوب توسعه داده و اطلاعات حاصله را با آمریکا و دیگر شرکای بین‌المللی‌اش سهیم می‌شود.

این اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط اداره موسوم به اداره امنیت ارتباطات دولتی این کشور تحویل آژانس امنیت ملی آمریکا و نهادهای اطلاعاتی استرالیا، انگلیس و کانادا شده است که در کنار نیوزیلند عضو شبکه شناسایی موسوم به پنج چشم هستند.

این اسناد که در روزنامه هرالد نیوزیلند و وب‌سایت اینترسپت منتشر شد نشان می‌دهد نیوزیلند توان جاسوسی خود را در سال‌های گذشته افزایش داده است.

جاسوسی نیوزیلند از چین که شریک تجاری مهم نیوزیلند است نشان می‌دهد این کشور به نیابت از آمریکا از دوستان خود جاسوسی می‌کند.

اسنادی که روز چهارشنبه منتشر شد شامل گزارش آژانس امنیت ملی آمریکا مبنی بر این است که نیوزیلند دسترسی این آژانس را به کشورهایی که دسترسی اطلاعاتی به آنها دشوار است برای آمریکا مقدور ساخته است.

این کمک اطلاعاتی شامل دسترسی به شبکه‌های ارتباطات داخلی از طریق مراکز شنود مخفی در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور است.







تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن