تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819576130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاردین: جاسوسی ایران از مراکش با تقویت شیعیان!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در آستانه ترمیم روابط بین تهران و رباط؛
گاردین: جاسوسی ایران از مراکش با تقویت شیعیان!
اخیرا این روزنامه انگلیسی اسنادی دال بر جاسوسی ایران از مغرب را منتشر کرده است که بر اساس آن، ایران تمرکز ویژه‎ای روی منطقه شمال آفریقا -خصوصا مغرب- دارد.



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه خبری "السکینه" امروز در گزارشی مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران از کشور مغرب (مراکش) جاسوسی کرده است!   این پایگاه مراکشی نوشت: «با اینکه فقط چند هفته از عادی‎سازی روابط بین "رباط" و "تهران" می‎گذرد، انفجار یک بمب خبری می‎تواند این رابطه بهبودیافته را از هم بپاشد. اخیرا روزنامه انگلیسی "گاردین" اسنادی دال بر جاسوسی ایران از مغرب را افشا کرده است که بر اساس آن، ایران تمرکز ویژه‎ای روی منطقه شمال آفریقا -خصوصا مغرب- دارد.»     این منبع با تأکید بر این‎که سازمان امنیت آفریقای جنوبی به سفارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس، حضور و فعالیت جمهوری اسلامی در مغرب را در بازه زمانی 2006 الی 2014 میلادی رصد کرده است، به نقل از اسناد داخلی این سازمان مدعی شد: «دلیل تمرکز ایران بر مغرب، وجود مجموعه‎ای از شیعیان وفادار به ایران در این کشور است.»  
  شایان ذکر است که روابط دیپلماتیک ایران و مغرب در اسفندماه سال 1387 به‌دلیل برخی اختلاف‌نظرها درباره مسائل منطقه‎‏ای و همچنین اتهام‎زنی حاکمان مغرب به جمهوری اسلامی مبنی بر تلاش برای گسترش مذهب شیعه در این کشور سنی‌نشین، قطع شده بود.
  511
 




۰۷/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن