تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799466642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رتبه‌بندی مدارس شاهد از سال94/مشکل اجرای سنوات ارفاقی ایثارگران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رتبه‌بندی مدارس شاهد از سال94/مشکل اجرای سنوات ارفاقی ایثارگران
مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از رتبه‌بندی مدارس شاهد و الکترونیکی شدن ثبت‌نام در این مدارس از سال آینده خبر داد.
به گزارش نامه نیوز، محمدحسین کفراشی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری و همچنین تاکیدات ایشان و رییس جمهور برای ترویج فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت، اقدامات و تلاش‌های بسیاری در این دفتر انجام شده است، گفت: در هفته پیش رو گرامیداشت شهید و شهادت را داریم که در همین راستا بخشنامه‌ای را به کلیه استان‌ها ابلاغ کردیم تا مدارس در گرامیداشت یاد وخاطره شهدا سهیم بوده و برنامه‌هایی را به اجرا در آورند.


وی ادامه داد: تجلیل از خانواده معظم شهدای فرهنگی و شهدای دانش‌آموز، یادآواره و یادمان‌های شهدا، اعزام دانش‌آموزان به گلزار شهدا در میهمانی لاله‌ها برای روز پنجشنبه، معرفی سیره شهدا به دانش‌آموزان، درج رهنمون‌ها و پیام‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در تبلیغات محیطی و اجرای سایر برنامه‌های جذاب و ابتکاری برای این هفته در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 5000 برنامه در قالب طرح یاد یاران بیش از 3000 مورد تجلیل از شهدا، توزیع بیش از 600 مورد کتاب و نرم‌افزار با موضوع شهدا، نمایش 207 برنامه تلویزیونی در سطح استان‌ها و در مجموع بیش از 42 هزار همایش تکریم در سراسر کشور، انجام شد.

کفراشی با بیان اینکه سعی می‌کنیم در سال آتی آمار دقیق، جامع و کاملی از شهدای دانش‌آموز و فرهنگی به دست بیاوریم، گفت: اطلاعاتی نظیر خصوصیات اخلاقی، محل شهادت، تحصیل، خاطرات، دل‌نوشته‌ها و... از شهدا در قالب موزه الکترونیکی آماده و در دسترس قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: از سال گذشته سامانه جامع "سجا" راه‌اندازی شد و یکی از مواردی که برای آن در نظر گرفته شده است، ایجاد همین موزه الکترونیکی شهدای دانش‌آموز و فرهنگی است که تلاش می‌کنیم سال آینده به آن جامع عمل بپوشانیم. از استان‌ها خواسته‌ایم که اطلاعات کامل را در اختیار ما قرار درهند.

به گفته مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در روز 23 اسفندماه همایش بزرگداشت روز شهدا در وزارت آموزش و پرورش برگزار و در آن از 150 نفر از خانواده‌های معظم شهدای حوزه ستادی و وابسته تجلیل می‌شود. همچنین از کارت شناسایی شهدا در این مراسم رونمایی و به چهار نفر از خانواده شهدا به نمایندگی از سایرین کارت شناسایی اهدا می‌شود که یکی از این خانواده‌ها، خانواده "شهید همت" است که در دوران دفاع مقدس، مربی امور تربیتی بوده است.

کفراشی افزود: براساس آخرین آمارها، 5042 شهید فرهنگی داریم که امیدواریم بتوانیم تا پایان خردادماه اطلاعات دقیق و کاملی از آنها جمع‌آوری کرده و ضمن صدور کارت شناسایی، برای خانواده‌هایشان این اطلاعات را در موزه الکترونیکی قرار دهیم.

وی در ادامه به تبیین وضعیت مدارس شاهد پرداخت و گفت: ما دارای سه گروه مدارس شاهد، مدارس بزرگسال ایثارگران و تحصیل در طرح پراکنده هستیم. در طرح پراکنده، فرزندان ایثارگرانی حضور دارند که امکان حضور در مدارس شاهد را پیدا نکردند. به عنوان مثال ممکن است در منطقه‌ای مدرسه شاهد نداشته باشیم یا رشته مورد نظر وجود نداشته باشد. در این صورت نیز ما حمایت آموزشی و مشاوره‌ای از این دانش‌آموزان خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یک وظیفه دیگر ما حمایت از همکاران ایثارگر و خانواده آنان است. در حال حاضر بیش از 130 هزار ایثارگر شاغل داریم که از این تعداد 14 هزار نفر فرزند شاهد، 85 هزار رزمنده، 28 هزار نفر جانباز، حدود 4500 نفر آزاده، 30 هزار برادر و خواهر شهید و 2500 نفر همسران شهدا هستند و ما پیگیر اجرای قوانین و تسهیلات برای ایثارگران و خانواده معظم شهدا هستیم. به عنوان مثال سال گذشته نقل و انتقالات به تهران ممنوع بود اما با رایزنی‌های صورت پذیرفته، قریب به 100 نفر از همکاران ایثارگر، به تهران منتقل شدند.

کفراشی به قانون جامع ایثارگران اشاره و اظهار کرد: قانون جامع ایثارگران حدود 76 ماده دارد که 15 ماده از آن به آموزش و پرورش مرتبط است. از این تعداد هشت ماده را اجرا کردیم، حدود چهار ماده ناقص اجرا می‌شود و اخیرا به دنبال فراهم کردن مقدماتی برای اجرای کامل آن هستیم. سه ماده نیز هنوز آیین‌نامه اجرایی ندارند که ماده 24 در رابطه با تقلیل کاری همسران شهدا و در نظر گرفتن سنوات ارفاقی برای آنهاست. همچنین ماده 51 قانون جامع هنوز آیین‌نامه اجرایی ندارد.

وی ادامه داد: در مجموع 17 ماده از قانون جامع ایثارگران نیازمند آیین‌نامه اجرایی است که اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت در دست بررسی است و وعده دادند بخش اعظمی از آن تا پایان سال آماده شود.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به موضوع سنوات ارفاقی خانواده شهدا و ایثارگر اشاره و اظهار کرد: براساس قانون تا هشت سال سنوات ارفاقی برای جانبازان و فرزندان شهدا اعمال می‌شود اما سازمان بازنشستگی گفته است برای هر سال باید 30 میلیون تومان بپردازیم. در واقع اگر شخصی بخواهد بازنشستگی پیش از موعد داشته باشد باید 240 میلیون تومان برای آن بپردازیم که این موضوع در توان آموزش و پرورش نیست. سال گذشته نیز 3000 نفر درخواست داشتند که به علت فراهم نبودن این اعتبار ناچار شدند مجددا به سرکار برگردند.

کفراشی افزود: این موضوع باید از طریق مجلس و دولت حل شود، به گونه‌ای که بحث کسورات از آموزش و پرورش حذف و دولت خودش این مبلغ را بپردازد. از مجلس و دولت درخواست می‌کنیم که به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه اجرای این قانون برای آموزش و پرورش دشوار است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر توسعه کمی 40 درصدی در مدارس شاهد داشتیم، گفت: این موضوع موجب غافل ماندن از توسعه کیفیت این مدارس شد و جایگاه آنان تنزل پیدا کرد. ما آسیب‌شناسی‌های لازم را انجام، اولویت‌ها را احصاء و در راستای حل آنها گام برمی‌داریم. نخستین هدف ما این است که این مدارس در اختیار خانواده شهدا باشد و برای آنها پوشش حداکثری داشته باشیم. اولویت اول ثبت‌نام در مدارس شاهد، فرزندان شهدا، آزاده‌ها، جانبازان 70 درصد تا رزمنده‌ها هستند. تلاش می‌کنیم شرایطی را فراهم کنیم تا همه فرزندان این خانواده‌ها بتوانند در مدارس شاهد ثبت‌نام کنند. اکنون تنها نزدیک به 50 درصد از دانش آموزان مدارس شاهد از خانواده معظم شهدا هستند.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: طی 28 سال گذشته ثبت‌نام در این مدارس به صورت دستی انجام و اعمال نظرهایی در آن شده است اما امسال مقدمات ثبت‌نام الکترونیکی را فراهم کرده و در فرم‌های امتیازبندی خانواده ایثارگران را در حد اعلا دیدیم. به عنوان مثال امتیاز خانواده رزمنده‌ها دو برابر شده است و فرزند جانباز و آزادگان با هر درجه‌ای به طور قطعی ثبت‌نام می‌شود. مگر در برخی از مناطق که شمار آنها بسیار محدود است و در آنجا ظرفیت به اندازه کافی نیست.

کفراشی با بیان اینکه از سوی دیگر طی 28 سال گذشته نظارت‌ها بر مدارس کامل و جامع نبوده، این در حالی است که مدارس شهدا، بهترین مدارس استان‌ها هستند و قریب به 31 هزار نفر از عوامل اجرایی آموزش و پرورش در مدارس شاهد فعالیت می‌کنند که گلچین شده‌اند زیرا به ورود مدارس شاهد نیز دارای شرایط خاصی است، البته ما در نظر داریم این مدارس در سال آینده با شرایط بهتری روبه‌رو باشند.

وی با اشاره به طرح تعالی مدیریت مدارس، گفت: حدود پنج، شش ماهی است که روی طرح رتبه‌بندی مدارس شاهد کار کردیم و شاخص‌ها مشخص شدند. برهمین اساس بخشنامه‌هایی را به استان‌ها ارسال کردیم و مدارس یک خودارزیابی را انجام می‌دهند. پس از آن از سوی ستاد شاهد استان‌ها از این مدارس بازدید به عمل آمده و از تهران نیز گروه‌هایی به مدارس اعزام می‌شوند. ماه عسل این بازدیدها و ارزیابی‌ها، مشخص شدن رتبه و درجه مدارس شاهد است که سعی می‌کنیم نتایج آن را تا پایان مردادماه اعلام کنیم از این طریق یک رقابت جدی میان مدارس شاهد شکل می‌گیرد و برنامه‌های خود را نظیر تشویق، ترغیب و ارتقا براساس این رتبه‌بندی‌ها دنبال می‌کنیم.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش همچنین به اجرای طرح افق شاهد برای نخستین بار اشاره و اظهار کرد: آموزش قرآن برای مقاطع ابتدایی را در قالب این طرح دنبال کردیم که از آن استقبال شد و امیدواریم آن را سال آینده برای مقاطع بالاتر اجرا کنیم. اجرای این طرح در سال جاری 2 میلیارد ریال هزینه در بر داشت.

کفراشی در پایان به اعلام آخرین آمار از مدارس شاهد به تفکیک مقاطع تحصیلی پرداخت و گفت: 560 مدرسه شاهد ابتدایی، 6071 کلاس درس ابتدایی و در مجموع 171 هزار و 832 دانش‌آموز ابتدایی داریم. در مقطع متوسطه اول 394 مدرسه شاهد، 2948 کلاس درس و در مجموع 83 هزار و 276 دانش‌آموز داریم. در مقطع متوسطه دوم نیز 127 هزار و 79 دانش‌آموز در 4928 کلاس درس در 402 مدرسه تحصیل می‌کنند. تراکم کلاس‌های درس در متوسطه اول 28 و در متوسطه دوم 25 است.



منبع: ایسنا


۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن