تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820345202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکانتان را با شیر بدرقه کنید


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: کودکانتان را با شیر بدرقه کنید
مهمترین منبع تأمین کننده کلسیم بدن، گروه شیر و لبنیات است و در تشکیل استخوان و دندان و استحکام آنها بسیار ضروری است توصیه می‌شود هر فرد روزانه 3 واحد از انواع کلسیم مصرف کند.
دکتر زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و درمان گفت: شیر، ماست، پنیر،‌ کشک و بستنی منابع سرشار از کلسیم هستند که در این میان شیر کم چرب بهترین است و در مصرف بستنی باید تعادل رعایت شود. همچنین ضروری است حتی الامکان از شیر و لبنیات پاستوریزه استفاده شود و اگر نوع پاستوریزه آنها در دسترس نبود، شیر تازه به مدت یک دقیقه در حال هم زدن جوشانیده و سپس مصرف یا تبدیل به سایر فرآورده‌های لبنی مثل ماست و پنیر و بستنی شود. وی گفت: اگر فردی با مصرف شیر دچار دل درد، دل پیچه یا اسهال شود، بهتر است هنگام مصرف شیر معده خالی نباشد ضمن اینکه جوشاندن شیر و مصرف شیر گرم در جلوگیری از دل درد مؤثر است.همچنین اگر طعم شیر مورد پسند کودک یا فرد بزرگسال نیست، می‌توان آن را با عسل یا میوه مثل موز، خرما و توت فرنگی مصرف کرد. عبداللهی تأکید کرد: بهتر است کودک در سنین مدرسه حداقل در ساعات اول روز یک واحد شیر مصرف کنند و در حال حاضر با اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس می‌توان به افزایش دریافتی کلسیم و پروتئین کودکان کمک کرد ضمن اینکه مصرف شیر نقش ویژه‌ای در یادگیری ایفا می‌کند.  

منبع : باشگاه خبرنگاران



تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن