تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820202563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه صندوق‌هاي زمين و ساختمان براي رونق مسکن در سال ۹۴


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ اسفند ۱۳۹۳ (۹:۱۴ق.ظ)
آخوندي در نشست ساليانه مديران کل راه و شهرسازي استان‌ها: توسعه صندوق‌هاي زمين و ساختمان براي رونق مسکن در سال ۹۴ وزير راه و شهرسازي بابيان اينکه توسعه صندوق‌هاي زمين و ساختمان براي رونق مسکن از محورهاي اصلي برنامه‌هاي اين وزارتخانه در سال ۹۴ است، گفت: بخش عمده‌اي از طرح جامع مسکن و توزيع جغرافيايي آن نهايي و برنامه مفصلي نيز براي تأمين زمين مطابق با طرح جامع توسط سازمان ملي زمين و مسکن تهيه‌شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي در جلسه نشست ساليانه مديران کل راه و شهرسازي استان‌هاي سراسر کشور که با حضور جمعي از معاونان وزير راه و شهرسازي برگزار شد بهسازي بافت‌هاي فرسوده را يکي از سياست‌هاي عمده وزارت راه و شهرسازي براي سال آينده دانست و اظهار کرد: بانک‌هاي عامل به‌تدريج در حال پرداخت تسهيلات بهسازي بافت فرسوده هستند که سال آينده بايد وارد مرحله اجرايي بهسازي شويم، البته اين موضوع نياز به آموزش نيروي انساني و آشنايي مديران کل راه و شهرسازي استان‌ها دارد به‌گونه‌اي که مديران کل بايد وارد جزئيات شوند و از کليات عبور کنند.
وزير راه و شهرسازي به مکان‌يابي شهرهاي جديد اشاره کرد و افزود: مکان‌يابي شهرهاي جديد را بايد به‌گونه‌اي تعيين کنيم که امکان اشتغال در آن‌ها فراهم باشد، حال‌آنکه هدف‌گذاري براي سکونت در سواحل درياي عمان و خليج‌فارس که ظرفيت اشتغال در اين مناطق وجود دارد نکته بسيار مهمي است.
آخوندي بابيان اينکه علاوه بر تأمين زمين، موضوع ساخت مسکن نيز بايد مورد توجه باشد، گفت: توسعه صندوق‌هاي زمين و ساختمان و همچنين نهادهايي که بتوانند وضعيت بازار مسکن را رونق دهند همزمان در سال آينده در دستور کار قرار دارد که در اين حوزه مديران کل راه و شهرسازي استان‌ها بايد با مفهوم اين صندوق‌ها آشنا شوند، زيرا؛ يکي از محورهاي اصلي برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي در سال ۹۴ توسعه اين صندوق‌ها خواهد بود.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به اينکه برنامه مفصلي براي تأمين زمين مطابق با طرح جامع توسط سازمان ملي زمين و مسکن تهيه‌شده است، گفت: بخش عمده‌اي از طرح جامع مسکن نهايي شده که گروه‌هاي کم‌درآمد و متوسط جامعه را در برمي‌گيرد؛ ضمن اينکه توزيع جغرافيايي آن‌هم انجام‌شده است.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه سال آينده وضعيت بهتري در حوزه راه و راهداري داريم، گفت: علي‌رغم تنگناهاي مالي بودجه وزارتخانه در حوزه ملي ۳۵ درصد رشد داشته که مناسب است؛ افزون بر اين از محل بند ل تبصره ۵ قانون بودجه ۹۴ که مجوز استفاده از منابع صندوق توسعه ملي داده‌شده امکان استفاده از منابع اين صندوق با تضمين سازمان‌هاي مربوطه وجود دارد؛ در اين راستا در سال آينده ۳۵۰ ميليون دلار از صندوق توسعه ملي براي بندر چابهار با تضمين سازمان بنادر و دريانوردي تسهيلات دريافت مي‌شود.
آخوندي بابيان اينکه استفاده از منابع صندوق توسعه ملي حتي براي طرح‌هاي بزرگ آزادراهي با تضمين سازمان‌هاي مربوطه امکان خوبي را براي توسعه فراهم مي‌کند، گفت: ادارات کل راه و شهرسازي استان‌ها مي‌توانند براي طرح‌هاي بزرگ استاني از ظرفيت صندوق توسعه استفاده کنند.
وي گفت: همچنين دو ميليون تن سهميه قير در اختيار وزارت راه و شهرسازي قرار گرفته که مي‌تواند براي آسفالت ۱۵ هزار کيلومتر از جاده‌هاي کشور مورد استفاده قرار گيرد.
وزير راه و شهرسازي با تاکيد بر اينکه وضعيت منابع وزارتخانه با وجود تنگناهاي مالي در حوزه راه‌ها براي سال آينده بد نيست، گفت: وضعيت حوزه بنادر و ريلي در سال آينده بهتر از سال جاري خواهد بود و با استفاده از امکاني که بند ل تبصره ۵ قانون بودجه ۹۴ در اختيار وزارت راه و شهرسازي قرار داده اعتبارات بيشتري براي سال آينده در اختيار وزارتخانه قرار مي‌گيرد.
آخوندي در بخش ديگري از اظهاراتش به خروج مسکن از رکود اشاره کرد و گفت: اميدواريم با رفع مشکلات مالي بانک‌ها براي ارائه تسهيلات مسکن تا پايان سال جاري، سال آينده شاهد خروج از رکود در بخش مسکن باشيم.
وي همچنين به انضباط شهري اشاره کرد و افزود: انتظار داريم مديران کل راه و شهرسازي استان‌ها موضوع انضباط شهري را مدنظر قرار دهند و در اين زمينه بايد نسبت به فروش شهرها عکس‌العمل و اقدامات مؤثر در اين بخش انجام دهند، در حوزه شهرسازي دنبال آمايش سرزمين هستيم تا با تمرکز شديد جمعيتي در کلان‌شهرها و تهران مقابله کنيم.
وزير راه و شهرسازي بابيان اينکه بايد براي منطقه جنوبي ايران که تقريبا خالي از سکنه است، اقدامات توسعه‌اي داشته باشيم، گفت: از شکل‌گيري شهرهاي بزرگ بايد خودداري کرد. شهرهاي با جمعيت ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر جمعيت شهرهاي بهينه هستند، ضمن اين‌که بايد بکوشيم حمل‌ونقل درون‌شهري و برون‌شهري را نيز يکپارچه کنيم.
در اين مراسم پيروز حناچي معاون شهرسازي و معماري، محمد سعيد ايزدي معاون وزير و مديرعامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران، سيد محمد پژمان مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن، سيدسعيد سيدعلايي معاون توسعه مدير و منابع، مجيد مجيدي معاون امور دولت، استان‌ها و مديريت بحران، امير اميني معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل وزير راه و شهرسازي، سيد حسين مير شفيع معاون راه روستايي و سرپرست معاونت پارلماني وزير راه و شهرسازي و مديران کل راه و شهرسازي استان‌هاي سراسر کشور حضور داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن