تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802446380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اطمینان از اصالت داروها با پیامک |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اطمینان از اصالت داروها با پیامک
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو بااعلام ایجاد سامانه کد رهگیری داروها، تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی و آرایشی و همچنین مواد غذایی گفت: این سامانه در یک ماه اخیر فعال شده اما هنوز اطلاع رسانی نشده است که تا پایان سال انجام می شود.
کد خبر: ۴۸۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ - 08 March 2015


معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو بااعلام ایجاد سامانه کد رهگیری داروها، تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی و آرایشی و همچنین مواد غذایی گفت: این سامانه در یک ماه اخیر فعال شده اما هنوز اطلاع رسانی نشده است که تا پایان سال انجام می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر رسول دیناروند در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: با فعالیت این سامانه استفاده از داروها و تجهیزات و لوازم در همه بیمارستان های دولتی و خصوصی کنترل و نظارت می شود و شهروندان می توانند از طریق تلفن همراه و با پیامک کدرهگیری نصب شده بر روی این محصولات از اصالت آنها مطمئن شوند.

وی افزود: از سال آینده در سطح عرضه فضا را برای داروهای قاچاق، تقلبی و تجهیزات پزشکی غیر استاندارد می بندیم و اجازه نمی دهیم عده ای با سلامت و بهداشت مردم تجارت و آن را تهدید کنند.

دیناروند گفت: ایران کشوری پهناور است و مرزهای گسترده داریم و برخی کشورهای همسایه در مرکز ترانزیت بین المللی قاچاق قرار دارند و نمی توانند حتی در داخل سرزمین خود نظارت کنند، به طوریکه گفته می شود 40 درصد واردات کالاهای اقتصادی به ایران قاچاق است اما این نسبت در بخش دارو و تجهیزات پزشکی کمتر از 40 درصد برآورد می شود ولی تاثیر َآن بر بهداشت و سلامت شهروندان زیاد است و گاهی سلامت آنها را تهدید می کند.

وی درباره داروهایی که به تازگی به برخی بیماران تزریق شده و سلامت آنها را تهدید کرده است گفت : همه این داروها از مراکز غیر مجاز تهیه شده که البته با موارد تخلف برخورد می کنیم و وزیر بهداشت هم تاکیدکرده است از سلامت این عزیزان حفاظت شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سه مرکز این داروها را استفاده کرده اند اظهار داشت: برخی داروهایی که شرکت های مطرح دنیا تولید می کنند به صورت تقلبی تولید یا وارد می شود چون سود آوری زیادی برای قاچاقچیان دارد اما ما با هر تخلفی برخورد می کنیم و خوشبختانه با اجرای طرح سلامت ملی ورود هر گونه کالا و داروی قاچاق به بیمارستان های دولتی مسدود شده است و این کار سال آینده در بیمارستان های خصوصی هم انجام می شود و عرصه را برای استفاده از داروهای قاچاق تنگ تر خواهیم کرد.

وی افزود: داروهایی که در داخل تولید می شود به هیچ وجه تقلبی نیست البته ممکن است در بازارهای هدف به صورت قاچاق تولید و عرضه شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: انگیزه قاچاق دارو فقط محدودیت واردات نیست بلکه حتی در مواردی که محدودیت نداریم مانند داروهای ژنریک هم این قاچاق دیده می شود و باید در شبکه توزیع این موارد را کنترل کنیم.

وی در پایان افزود: باید شبکه توزیع دارو مسئولیت تامین نیاز مراکز درمانی و بهداشتی را به طور کامل انجام دهد و امیدواریم نهادهای مسئول بر محصولاتی نیز که در ماهواره ها نیز تبلیغ می شود نظارت کنند و جدی بگیرند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن