تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819541690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای سند آمایش آموزش عالی مسکوت ماند/ 750هزار فارغ‌التحصیل بیکار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛ اجرای سند آمایش آموزش عالی مسکوت ماند/ 750هزار فارغ‌التحصیل بیکار خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اجرای سند آمایش آموزش عالی مسکوت مانده است، گفت: 750 هزار فارغ التحصیل بیکار در دوره لیسانس داریم که این مساله نگران کننده است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ اسفند ساعت 09:27

خبرگزاری پانا+

ابوالقاسم خسروی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به چرایی اجرا نشدن سند آمایش آموزش عالی اظهار داشت: بحث آمایش سرزمین رشته های تحصیلی یکی از موضوعاتی بود که در دولت گذشته مورد بررسی قرار گرفت و هدف از ارائه این طرح افزایش کیفیت و نیازسنجی رشته ها بر اساس جغرافیای مناطق مختلف بود.
وی افزود: پس از این در مقطعی در دوره وزارت دکتر فرجی دانا نسبت به گسترش کیفیت رشته های تحصیلی دانشگاه ها اقداماتی انجام شد و با مجموع نمایندگان استان ها درباره اجرای آمایش سرزمین جلساتی برگزار شد که در نتیجه قرار شد این سند اجرا شود اما تغییراتی که وزارت علوم با آن روبرو شد، این مساله مسکوت ماند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخواست ما از دکتر فرهادی وزیر علوم این است که موضوع آمایش سرزمین آموزش عالی را مد نظر قرار دهد و اجرای آن را جدی بگیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هم اکنون تعداد فارغ التحصیلان بیکار با بازار کار همخوانی ندارد، گفت: در حال حاضر تعداد 750 هزار فارغ التحصیل بیکار در دوره لیسانس داریم که این مساله نگران کننده است، بنابراین نباید به سمتی برویم که آموزش های نظری غیرکابردی به دانشجویان ارائه شود.
وی تصریح کرد: آموزش عالی باید به سمتی سوق پیدا کند که 70 درصد فارغ التحصیلان در رشته های فنی و حرفه ای، کاردانش و مهارتی و متناسب با بازار کار باشند. دکتر فرهادی باید این سیاست را ادامه دهد و تربیت دانشجو طبق این سیاست اعمال شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن