تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803510953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حامیان آنلاین و توییتری داعش چه کسانی و از کجا هستند؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حامیان آنلاین و توییتری داعش چه کسانی و از کجا هستند؟
بدون شک یکی از عناصر موفقیت های گروه های افراطی تروریست همچون داعش را در عصر ارتباطات باید در رد پای آنها بر روی فضای آنلاین جستجو کرد. تروریست های سلفی داعش یکی از موفق ترین گروه ها در استفاده از پتانسیل های فضای آنلاین و به خصوص شبکه های اجتماعی هستند که یک پرسش ابتدایی و ساده در مورد استفاده آنها از شبکه های اجتماعی وجود دارد و آن اینکه حامیان آنها چه کسانی هستند؟
کد خبر: ۴۸۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ - 07 March 2015



حامیان آنلاین و توییتری داعش چه کسانی و از کجا هستند؟
بدون شک یکی از عناصر موفقیت های گروه های افراطی تروریست همچون داعش را در عصر ارتباطات باید در رد پای آنها بر روی فضای آنلاین جستجو کرد. تروریست های سلفی داعش یکی از موفق ترین گروه ها در استفاده از پتانسیل های فضای آنلاین و به خصوص شبکه های اجتماعی هستند که یک پرسش ابتدایی و ساده در مورد استفاده آنها از شبکه های اجتماعی وجود دارد و آن اینکه حامیان آنها چه کسانی هستند؟
به گزارش «تابناک» طی ماه های گذشته و از شروع عملیات های تروریستی گروه موسوم به داعش در عراق و سوریه، شبکه های اجتماعی و فضای آنلاین یکی از مهمترین پایگاه های این گروه و اعضای آن برای خلق و گسترش وحشت و حتی عضو گیری بوده است. این گروه به ویژه از پتانسیل های توییتر و وب سایتی مانند یوتیوب نهایت استفاده را در راستای اهداف تروریستی خود برده اند. نشریه «بیزینس اینسایر» در مطلبی پیرامون همین موضوع، اشاره کرده است که «جی. ام. برگر» و «جاناتان مورگان» در یک پژوهش تحلیلی پاسخ سوالات اساسی در خصوص فعالیت توییتری داعش را بدست داده اند. سوالاتی از این قبیل که چه میزان از کاربران توییتر از داعش حمایت میکنند؟ چه کسانی هستند و در کجا زندگی میکنند و همچنین چگونه در فعالیت های سازمان دهی شده آنلاین داعش مشارکت دارند؟
حامیان آنلاین و توییتری داعش چه کسانی و از کجا هستند؟

پژوهشهای قبلی در خصوص فعایلت توییتری داعش که مبتنی بر بخش کوچکی و محدودی از این شبکه تروریستی بوده است و متمرکز بر هسته اصلی آن منجر به برداشت اشتباه و برآورد غلط از میزان فعالیت آنلاین این شبکه بوده است. اطلاعاتی که اغلب مورد رجوع نهادهای اطلاعاتی غربی برای شناخت این گروه و نحوه مقابله با آنها نیز قرار گرفته است. اما پژوهش جدید برگر و مورگان، با تحلیل فعالیت های 20 هزار عضو فعال داعش در توییتر یک شمای دموگرافیک کامل از حامیان این گروه تروریستی در توییتر بدست داده است. محققان در این پژوهش با کاربست یک رهیافت کاملا جدید، خلاقانه و پیچیده موفق شده اند که محل اقامت، زبان و تعداد و ماهیت دنبال کنندگان حساب های کاربری مربوط به داعش را شناسایی کنند. مهمترین یافته ها در پژوهش این دو از این قرار است: از سپتامبر تا دسامبر 2014 تعداد 46 هزار حساب کاربری از سوی حامیان داعش مورد استفاده قرار گرفته، هرچند همه آنها در این مدت فعال نبوده اند:
حامیان آنلاین و توییتری داعش چه کسانی و از کجا هستند؟

مقر اصلی حامیان گروه تروریستی داعش از طریق شناسایی محل آنها، عبارت بوده است از عربستان سعودی و مرزهای سازماندهی شده این گروه در عراق و سوریه که نشان از آن دارد که این گروه در سرزمین های تحت اشغال خود در فضای آنلاین فعالیت دارند:
حامیان آنلاین و توییتری داعش چه کسانی و از کجا هستند؟

تقریبا یک نفر از هر پنج حامی داعش، زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود در توییتر انتخاب کرده است. این در حالی است که سه چهارم حامیان داعش از زبان عربی در توییتر استفاده میکنند. هر کدام از حساب های کاربری حامی داعش به شکل متوسط در حدود 1000 دنبال کننده یا Follower دارند که بسیار بیشتر از میانگین دنبال کنندگان برای حساب های کاربری عادی در توییتر است. همچنین به شکل میانگین برآورد شده که این حساب های کاربری بسیار فعال تر از کاربران عادی توییتر هستند. طی سپتامبر تا دسامبر 2014 حدود 1000 حساب کاربری حامی داعش از سوی توییتر معلق شده است که در بین آنها فعال ترین و پر مخاطب ترین حساب های کاربری داعش را میتوان دید. بخش اعظمی از فعالیت های توییتری و آنلاین داعش را باید مربوط به حدود 500 تا 2000 حساب کاربری آن دانست که به شکلی متمرکز و سازماندهی شده اقدام به فعالیت در توییتر میکنند:
حامیان آنلاین و توییتری داعش چه کسانی و از کجا هستند؟

بر اساس این یافته ها محققان به شبکه های مجازی و دولت آمریکا پیشنهاد میکنند که همکاری نزدیکی با هم در این خصوص داشته باشند تا بتوانند به بهترین نحو به مقابله با حضور افراطی های تروریست در فضای آنلاین بپردازند. به نظر میرسد که این رهیافت جدید که از سوی مورگان و برگر در دستور کار قرار گرفته است چنانچه در سطحی وسیع تر و از سوی نهادهای بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد، میتواند به خوبی نقشه فعالیت آنلاین تروریست ها را مشخص ساخته و راه های مقابله با آنها را در این فضا به دست دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن