تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819598033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نحوه پرداخت يارانه با فرهنگ ديني سازگار نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۶:۳۰ب.ظ)
رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع): نحوه پرداخت يارانه با فرهنگ ديني سازگار نيست رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) با تاکيد بر اينکه اقتصاد مقاومتي ريشه ديني دارد، گفت: اقتصاد مقاومتي کشور را عزتمند مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني، در همايش اقتصاد مقاومتي از منظر دين در قم، اظهار داشت: اين عنوان از ابداعات مقام معظم رهبري بوده که بسيار مبارک، کليدي و مهم در حل مسائل اقتصادي کشور است.
وي ادامه داد: شاخصه ها، مؤلفه ها، راه‌کارهاي اجرايي و ... اقتصاد مقاومتي را بايد شناخت ، البته اين کار نياز به جلسات علمي و پژوهشي بسياري دارد تا کارشناسان مباحث خود را ارائه دهند.
رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) افزود: اين نگراني وجود دارد که مبادا اين مباحث و موضوعات در حد چارچوب اين جلسات باقي مانده و در ميدان اجرا اثري ازآن مشاهده نکنيم.
*خصوصي سازي؛ يکي از شاخصه هاي تحقق اقتصاد مقاومتي

عضو جامعه مدرسين ابراز داشت: از اقتضائات اقتصاد مقاومتي، خصوصي سازي است؛ به اين معنا که اقتصاد کشور مردمي شود.
اين استاد حوزه يادآور شد: هر دولتي که بر روي کار آمده، به اين نتيجه رسيده که بايد به سمت خصوصي سازي رفته و فعاليت ها بر روي دوش مردم و جامعه قرار بگيرد.
آيت الله فاضل لنکراني با اشاره به اينکه اقتصاد مقاومتي ريشه ديني دارد، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در آيه 7 سوره حشر فرموده است که ثروت نبايد در دست يک گروه باشد و در يک جا متمرکز شود.
وي تصريح کرد: اقتضاي اين آيه اين است که حتي دولت هم حق ندارد ثروت جامعه را انحصارا در دست خود داشته باشد که متاسفانه در جامعه ما چنين چيزي وجود دارد.
رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) با بيان اين مطلب که سال ها از تصويب اصل 44 مي گذرد، اذعان داشت: متأسفانه هنوز اين اصل اجرايي نشده و حتي دولت هايي عملا و لسانا با اين اصل مخالفت کرده و به نحو ديگري آن را اجرا کرده اند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينکه اسلام با تمرکز ثروت در بخشي از جامعه مخالف است، اظهار داشت: تا اقتصاد مردمي نشود، به اقتصاد مقاومتي نخواهيم رسيد.
*نحوه پرداخت يارانه با فرهنگ ديني سازگار نيست

اين استاد حوزه با اشاره به تأکيد اسلام بر در اختيار قرارگرفتن ثروت در اختيار اهل آن، ابراز داشت: اموال عمومي کشور بايد در دست اهلش قرار بگيرد و يارانه با فرهنگ ديني ما سازگار نيست. يارانه از نظر علمي با اقتصاد مقاومتي سازگاري ندارد؛ چراکه در اين اقتصاد، اموال عمومي بايد درست و دقيق به جاي خود مصرف شود.
يارانه منشأ بيکاري بسياري از جوان ها شده است.
رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) با بيان اين که يارانه منشأ بيکاري بسياري از جوان ها شده است تأکيد کرد: مسئولين اقتصادي کشور بايد اشخاصي باشند که بتوانند براي اقتصاد کشور تحليل و برنامه ريزي کنند.
عضو جامعه مدرسين حوزه، عدم هدررفت اموال عمومي کشور را يکي ديگر از مؤلفه هاي اقتصاد مقاومتي عنوان کرد و گفت: تبذير به معناي مصرف کردن مال به غير جاي خود است و در اسلام جايگاهي ندارد.
*معناي اقتصاد مقاومتي، استقامت نيست

اين استاد حوزه با اشاره به اينکه اقتصاد مقاومتي به معناي استقامت نيست، خاطرنشان ساخت: اقتصاد مقاومتي به معناي فکر و تدبير پيش از استقامت است.
آيت الله فاضل، ترغيب جوانان به کسب و تجارت را يکي ديگر از شاخصه هاي اقتصاد مقاومتي دانست و تصريح کرد: اسلام بر روي اين واقعيت بسيار تکيه داشته و آيات و روايات بسياري براي آن آمده است.
وي با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) براي کسب و کار و جمع آوري مال، اظهار داشت: حضرت در اين روايت فرمودند: جمع مال از حلال براي حفظ آبرو، اداي دِين و صله رحم اشکالي ندارد.
*قطع وابستگي از بيگانگان از مؤلفات اقتصاد مقاومتي است

رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) يکي ديگر از مؤلفه هاي اقتصاد مقاومتي را قطع وابستگي به بيگانگان عنوان کرد و گفت: اين اقتصاد زماني محقق مي شود که کشور در جميع امور به خود متکي بوده و نيازي به اجناس خارجي نداشته باشد.
عضو جامعه مدرسين حوزه ادامه داد: امروز ماشين هاي لوکس، اجناس تزئيني و برندهاي مختلف در البسه، غذاها و ... در کشور باب شده که بايد اصلاح شود.
*اقتصاد مقاومتي کشور را عزتمند مي کند

اين استاد حوزه تأکيد کرد: اقتصاد مقاومتي، کشور را در مقابل کشورها و توليدات خارجي عزتمند مي کند.
آيت الله فاضل لنکراني در پايان خطاب به مسئولين، خاطرنشان ساخت: اجازه ندهيد در شهرها و روستاها زمين هاي کشاورزي و باغ‌ها تغيير کاربري پيدا کرده و به اماکن مسکوني و تجاري تبديل شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن