تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 24 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806492902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاليزارها بايد براي هميشه به کشت برنج اختصاص داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۱:۵۴ق.ظ)
شاليزارها بايد براي هميشه به کشت برنج اختصاص داشته باشند رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران گفت: در اين طرح راهکارهاي خوبي براي برون رفت از مشکلات بخش کشاورزي به خصوص برنج ارائه شده که بتوانيم 80 درصد محصول برنج را با محوريت استان‌هاي شمالي توليد کنيم.
به گزارش خبرگزراي موج، دلاور حيدرپور گفت: اين طرح با همکاري محققان، کارشناسان و کشاورزان با تجربه تدوين شده که با اجرايي کردن فنون جديد و نوآوري بتوانيم حداکثر بهره وري را در توليد شاهد باشيم.
حيدرپور در پاسخ به اينکه آيا کشاورزي براي کشاورزان مقرون به صرفه است گفت: با توجه به سطح توقعات بالا در زندگي، ممکن است کار کشاورزي براي فعالان اين بخش راضي کننده نباشد و اين دليل نخواهد بود که کشاورزي اقتصادي نيست و با افزايش عملکردي که در سطح وجود دارد داراي توجيه اقتصادي بوده و درآمد زا است.
رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران با بيان اينکه سرمايه گذاري در ساير بخش‌ها به جز کشاورزي زمان بر بوده و هزينه بالايي را به همراه دارد گفت: اگر بهره وري توليد، انتقال دانش و سطح مهارتي کشاورزان را افزايش دهيم کشاورزان با دانش بيشتري مي‌توانند افزايش توليد داشته باشند.
وي با اشاره به اينکه کشت دوم و سوم و يا انواع کشت و کار در فصول مختلف مي‌تواند براي کشاورزان درآمد زا باشد افزود: آب و هوا و اقليم جغرافيايي مازندران به گونه اي است که امکان چند کشت در زمين‌هاي کشاورزي وجود دارد و اين امر سبب مي‌شود کشاورزي براي کشاورزان مقرون به صرفه باشد و از درآمد بالايي برخوردار شوند که بايد ترويج بيشتري در اين بخش داشته باشيم.
حيدرپور با توصيه به اينکه نبايد اين اجازه را بدهيم که دشت تبديل به باغ شود گفت: زمين‌هاي شاليزاري تمدني است در استان‌هاي شمالي که بايد حفظ شوند و حفظ زمين‌هاي شاليزاري از اولويت کاري سازمان جهاد کشاورزي مازندران است چراکه اين شاليزارها بايد براي هميشه به کشت برنج اختصاص داشته باشد.
رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران ادامه داد: عرصه‌هايي در مناطق بالا دست و زمين‌هاي شيب دار وجود دارد که امکان کشت برنج در آن‌ها وجود ندارد اما مي‌تواند تبديل به باغ شود که جهاد کشاورزي مازندران حمايت‌هاي لازم را در اين مناطق براي احداث باغ خواهد داشت تا هم از فرسايش آب و خاک جلوگيري شود و هم اشتغالزايي و رونق اقتصادي را به همراه خواهد داشت.
وي به بحث جلوگيري از تغيير کاربري غير مجاز در مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه طي چند دهه اخير تغيير کاربري زمين‌هاي کشاورزي شدت گرفته بود که اگر ادامه پيدا مي‌کرد امنيت غذايي را به مخاطره مي‌انداخت که خوشبختانه طي يک سال گذشته با همکاري دستگاه‌هاي ذي ربط توانسته‌ايم زمين‌هاي کشاورزي را حفظ کنيم و با تغيير کاربري‌هاي غير مجاز به شدت برخورد شده است.
حيدرپور در بخش ديگري از سخنان خود به مکانيزاسيون کشاورزي اشاره کرد و افزود: امسال 20 تا 25 درصد زمين‌هاي کشاورزي به صورت مکانيزه نشاکاري و بيش از 60 تا 65 درصد برداشت‌هاي برنج و صد درصد خرمن کوبي‌ها به صورت مکانيزه انجام شده است.
رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران تصريح کرد: 70 تا 75 درصد برداشت برنج در سال زراعي آينده به صورت مکانيزه و با کمباين‌هاي مخصوص برداشت برنج خواهد بود.
وي به جذب 32 ميليارد توماني تسهيلات مکانيزاسيون کشاورزي در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال نيز 37 ميليارد تومان براي خريد ماشين آلات به بخش کشاورزي تخصيص داده شده که جذب شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن