تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802530211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفت سناتورهای دموکرات با رأی‌گیری درباره طرح جدید علیه ایران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مخالفت سناتورهای دموکرات با رأی‌گیری درباره طرح جدید علیه ایران
واکنش ایران به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم اسرائیل، دفاع نتانیاهو از سخنرانی خود در کنگره آمریکا، واکنش سناتورهای دموکرات به عجله جمهوری خواهان در تصویب طرح جدید علیه ایران، ارائه یک طرح تازه درباره ایران از سوی چند سناتور دموکرات و انتقاد یک سناتور جمهوری خواه از سیاست های دولت آمریکا در قبال ایران، از جمله مهمترین موضوعات امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۸۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ - 05 March 2015


واکنش ایران به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم اسرائیل، دفاع نتانیاهو از سخنرانی خود در کنگره آمریکا، واکنش سناتورهای دموکرات به عجله جمهوری خواهان در تصویب طرح جدید علیه ایران، ارائه یک طرح تازه درباره ایران از سوی چند سناتور دموکرات و انتقاد یک سناتور جمهوری خواه از سیاست های دولت آمریکا در قبال ایران، از جمله مهمترین موضوعات امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 


به گزارش «تابناک»، واکنش ایران به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم اسرائیل، موضوعی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها، از جمله «تایمز اقتصادی» هند قرار گرفته است. این روزنامه می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اظهارات اخیر نتانیاهو درباره توافق احتمالی هسته ای را رد کرده و گفته کشورش آماده نشان دادن شفافیت بیشتر در موضوع برنامه هسته ای است. با این حال، روحانی تأکید کرده ایران هرگز توافقی را نخواهد پذیرفت که در آن، حق مسلمش مبنی بر پیشرفت علمی و فناوری در حوزه هسته ای نادیده گرفته شود. وی افزوده: «ما در پی توافقی هستیم که به ایران، منطقه و جهان کمک کند». 


در همین حال، نتانیاهو در هنگام بازگشت به سرزمین های اشغالی، از اقدام خود در ارائه سخنرانی در کنگره آمریکا دفاع کرده است. به نوشته «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو هنگام بازگشت، به انتقادات باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از سخنرانی اش واکنش نشان داده و گفته این سخنرانی با «بازتاب فراوان» مواجه شد. وی همچنین در پاسخ به این انتقاد که در سخنرانی اخیرش هیچ گزینه بدیلی در مقابل ایران ارائه نشده، اظهار داشته در درجه اول باید از طریق محدود کرده برنامه هسته ای ایران، زمان لازم برای دستیابی این کشور به سلاح هسته ای بیشتر شود. علاوه بر این، تا زمانی که ایران به «حمایت از تروریسم» ادامه می دهد، مجدودیت های وضع شده بر این کشور باید پابرجا بماند.


با این وجود، به نظر می رسد این سخنرانی دستکم میان دموکرات های آمریکایی با واکنش بسیار منفی مواجه شده است. به نوشته «نیویورک تایمز»، آن دسته از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا که از طرح ارائه شده مبنی بر ضرورت تصویب توافق نهایی ایران در کنگره حمایت می کنند، خواستار توقف بررسی این طرح تا پس از ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق شده اند. دموکرات ها که از تلاش جمهوری خواهان برای سرعت بخشیدن به تصویب این طرح عصبانی هستند، اعلام کرده اند تا پس از تاریخ 24 مارس به طرح مذکور رأی نخواهند داد. این تصمیم از سوی رابرت منندز و هشت سناتور دموکرات دیگر و همچنین یک سناتور مستقل اتخاذ شده است.


از سوی دیگر، یکی از سناتورهای جمهوری خواه طرح جایگزینی را در مقابل طرح جمهوری خواهان درباره ایران ارائه کرده است. به نوشته «هافینگتون پست»، بارابارا باکسر به همراه شش تن دیگر از سناتورهای دموکرات طرحی را ارائه کرده اند که بر اساس آن، به کنگره قدرت نظارتی مشخصی در دوره پس از امضای توافق نهایی با ایران داده می شود بر این اساس، کاخ سفید ملزم خواهد شد هر سه ماه یکبار ضمن ارائه گزارشی به کنگره، روند پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود را نشان دهد. این طرح همچنین دست نمایندگان کنگره را برای اعاده تحریم ها علیه ایران در صورت نقش مفاد توافق از سوی این کشور بازتر می کند. 


در نهایت، در میان دیگر مطالب، سایت شبکه خبری «نیوز مکس» اظهارات یکی از سناتورهای جمهوری خواه را بازتاب داده که به انتقاد از سیاست دولت آمریکا در قبال ایران پرداخته است. به نوشته این سایت، لیندسی گراهام گفته جان کری، وزیر خارجه آمریکا درک نمی کند که کشورهای خاورمیانه در موضوع توافق هسته ای با ایران، به ایالات متحده اطمینان ندارند. وی گفته با اینکه از جزئیات توافق اطلاعی ندارد، اما کاملاً مشخص است که چه کسانی این توافق را قبول ندارد. گراهام اظهار داشته پاسخ رژیم اسرائیل به این توافق، «نه» و پاسخ کشورهای عربی، «به هیچ وجه» است. 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن