تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798939097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات شهرداري براي توانمند سازي زنان سرپرست خانوار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۵۷ق.ظ)
اقدامات شهرداري براي توانمند سازي زنان سرپرست خانوار مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران گفت: شهرداري تاکنون اقدامات مختلفي را براي توانمند سازي زنان سرپرست خانوار انجام داده و تاکنون نيز در اين مسير موفق بوده ايم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، فهيمه فيروزفر در سي‌امين شبگردي شهرداري تهران که با بازديد از ششمين دوره نمايشگاه زنان و توليد ملي و آشنايي با دستاوردهاي زنان سرپرست خانوار همراه بود، درخصوص نحوه کار مراکز کوثر گفت: اين مراکز توسط شهرداري تهران براي توانمندسازي زنان سرپرست خانوار از تعدادي زن سرپرست خانوار که توانمندي و يا مهارتي دارند با يک مديريت تشکيل مي شود که شهرداري با استفاده از ساختمان هاي بي استفاده که شهرداري مناطق آنها را براي حضور و کار اين بانوان آماده مي کند اين مراکز را با نام کوثر در اختيار اين زنان قرار مي دهد.
وي افزود: به کمک سازمان فناوري اطلاعات شهرداري تهران توانستيم سيستم جامع و خوبي را براي توانمندسازي زنان سرپرست خانوار در تهران پايه‌گذاري کنيم که درحال حاضر اين سيستم طوري مورد توجه قرار گرفته است که وزارت کشور درخواست کرد سه کارگاه براي مديران کل امور بانوان استان ها برگزار کنيم.
وي تاکيد کرد: در سال‌هاي گذشته به لغت توانمندسازي اجتماعي توجه ويژه‌اي داشتيم البته اين لغت ابتدا در ميان زنان سرپرست خانوار ديده شد و بعد به صورت تئوري شناخته شد و موجب تغيير رفتار اين خانم ها شد. با توجه به مشکلات بسيار امروز دنياي اقتصاد اين بانوان به لحاظ اقتصادي خيلي توانمند نمي‌شوند، اما؛ اميد به زندگي و تغيير رفتار اجتماعي و مهارت‌هايي که کسب کرده‌اند آنها را در مسير توانمندي قرار داد و در اين مسير شهرداري تهران تنها در زمينه آموزش، اشتغال و مشاوره براي اين زنان تسهيلات فراهم کرد، ولي؛ هيچ کمک ماهانه‌اي به اين بانوان نداده است.
فيروزفر ادامه داد: شهرداري در اين طرح علاوه بر توانمندسازي اين بانوان به خانواده‌هاي اين بانوان نيز توجه مي‌کند. امروز واژه‌هايي که در حوزه زنان سرپرست خانوار استفاده مي کنيم مانند زنان بي سرپرست، بد سرپرست و خود سرپرست در سازمان بهزيستي ثبت شده‌اند و هرکدام معناي خاص خود را دارند.
وي درخصوص تعامل با ديگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي متولي اين امر گفت: در جلسات شوراي راهبردي معاونت بانوان رياست جمهوري و وزارت صنعت، معدن تجارت شرکت مي‌کنيم و تلاش مي‌کنيم در جهت اصلاح قوانين اين حوزه پيشنهاداتي به وزارت کار ارائه کنيم. همچنين طرح توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران برابر مذاکراتي که با معاونت بانوان رياست جمهوري و برخي وزارتخانه‌ها داشتيم مقرر شد در قالب طرح پايلوت در کشور اجرايي شود که در اين راستا شهرستان ري به دليل اين که هم روستا و هم شهر دارد کار آغاز شد و در جشنواره شهرستان ري روند کار و فرايند کار خودمان را معرفي کرديم.
وي ادامه داد: خدمت مراجع هم رفتيم که آنها نيز خواستار اجراي طرح در سراسر کشور شدند؛ سعي مي‌کنيم با همکاري استاندار‌ي‌ها و مجموعه وزارت شکور در راستاي اجراي طرح به صورت کشوري هم افزايي ايجاد کنيم. بر همين اساس نيازسنجي‌ها در هر استان انجام مي‌شود و با کمک مجموعه وزارت کشور مثلا فني حرفه‌اي آموزش‌ها را برعهده مي‌گيرد وزارت صنعت، معدن و تجارت تعيين کند چه آموزش‌هايي داده شود که بازار فروش دارد و در کسب بازار مناسب کمک کند و کميته امداد امام (ره) نيز کارهاي حمايتي را بر عهده بگيرد.
مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران درخصوص بکارگيري نرم افزار سرپرست خانوار نيز گفت: چندين سال روي اين نرم افزار کار شده و هم اکنون نيز قابليت کشوري شدن را دارد. دو استان خراسان رضوي و خوزستان پيگيري کرده‌اند که طرح را در اين استان ها پياده سازي کنيم که در سال آينده پس از مستندسازي فعاليت ها بر اساس ظرفيت هاي استان آغاز مي شود.
وي درخصوص نحوه حمايت‌ها و کمک‌هاي شهرداري تهران به زنان سرپرست خانوار گفت: وام‌هايي که به اين زنان داده مي‌شود در قالب حمايت حتما بايد برگشت داشته باشند در حقيقت وقتي تعهدي مي‌دهند بايد اجرا کنند البته ممکن مشکلاتي در بازپرداخت وام‌ها داشته باشند که از روش‌هايي به اين بانوان کمک مي‌شود، اما؛ درخصوص بازپرداخت وام‌ها اقمازي نداريم چرا که اقماز در راستاي توانمندسازي نخواهد بود. براي اين که به اين زنان سبد کالا ندهيم و تعيين نکنيم چه بخورند براي همه کارت هاي بانک شهر گرفتيم و اگر در مناسبتي بخواهيم سبد کالا بدهيم اين کارت‌ها را شارژ مي‌کنيم و بانواني که بدهي دارند اين مبلغ از کارت آنها کم مي‌شود.
وي در مورد استفاده از زنان سرپرست خانوار در حوزه توليد زيورآلات گفت: قصد داريم با افرادي که با کشورهاي اروپايي در زمينه ساخت زيورآلات کار مي‌کنند، صحبت کنيم. تکنولوژي لازم براي توليد اين وسايل پيشرفته نيست؛ اين در حالي است که ساخت زيورآلات موجب اشتغالزايي مي‌شود. در حال حاضر وزارتخانه‌هايي مانند تعاون، کار و رفاه اجتماعي و صنعت، معدن و تجارت نيز همزمان در زمينه ساخت زيورآلات وارد کار شده‌اند و اين عزم ملي بايد ادامه داشته باشد تا بتوانيم در بخش‌هاي مختلف واردات را کاهش بدهيم و به صادرات بپردازيم.
وي تاکيد کرد: تلاش کرديم محصولات زنان سرپرست خانوار را در چند فروشگاه کشور ترکيه ارائه دهيم که از اين محصولات استقبال شد. اين تلاش نشان داد در صورت حمايت از توليد ملي مي‌توانيم جاي آن را در خارج از کشور باز کنيم و در اين عرصه رشد قابل توجهي داشته باشيم.
مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران درخصوص برگزاري ششمين نمايشگاه زنان و توليد ملي گفت: اين نمايشگاه از 12 تا 22 اسفند از ساعت 10 تا 21 در بوستان گفت‌وگو با 300 غرفه که در آن پوشاک، کيف، کفش، صنايع دستي، موادغذايي و وسايل هفت‌سين عرضه مي شود پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود. در ششمين نمايشگاه زنان و توليد ملي برندهاي برتر نيز حضور دارند و در واقع شبکه‌اي از زنان سرپرست خانوار، کارآفرينان و برندها ايجاد شده که در بخش پوشاک محصولات خود را عرضه مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن