تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805474033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحصیل‌کرده وست مینستر لندن با اصول کامپیوتر رگ گردن می‌زند+ تصویر/ ابعاد پنهان شکسته شدن مجسمه‌های باستانی موصل


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تحصیل‌کرده وست مینستر لندن با اصول کامپیوتر رگ گردن می‌زند+ تصویر/ ابعاد پنهان شکسته شدن مجسمه‌های باستانی موصل
گروه تروریستی داعش سعی دارد با بهره ‌گیری از تمام تکنیک‌ها در ادامه تخریب چهره اسلام برنامه‌های اربابان غربی خود را به اجرا درآورد.
 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، گروه تروریستی داعش در 15 اکتبر 2006، پس از نشست تعدادی از گروه‌های مسلح در عراق شکل گرفت. در این نشست "ابوعمر البغدادی" به عنوان سرکرده آن تعیین شد. این گروه از زمان تشکیل  عملیات و حملات تروریستی بسیاری را در عراق برعهده گرفته است.

 
پس از هلاکت "ابوعمر البغدادی" در  19/4/2010 "ابوبکر البغدادی" به عنوان جایگزین وی معرفی شد اما با روی کار آمدن ابوبکر البغدادی، دامنه عملیات و حملات این گروه تروریستی گسترش یافت و هم‌زمان با آغاز بحران در سوریه، عناصر این گروه در سوریه نیز فعال شدند.



**واقعیت حمایت‌های سیستم مالی داعش

 
شگفت انگیز است که نظام اقتصادی داعش بسیار کارآمدتر از سیستمی است که اقتصاد بعضی از کشورهای منطقه را مدیریت می‌کند.
 
این گروه تروریستی از مردم در مناطق تحت تسلط خود مالیات جمع آوری می کند و از واردکنندگان کالا حق گمرکی می‌گیرد. البته در آنجا واردکننده‌ای به معنای متداول در کار نیست بلکه قاچاقچیان کالا هستند که به داعش باج می‌دهند تا اجناس‌شان در مناطق تحت سلطه تروریست‌ها عرضه شود یا از آن مناطق به سلامت عبور کند.
 
داعش سیستم راه اندازی، تولید و فروش نفت را به راه انداخته است و به صورت سازمان یافته عتیقه جات و آثار باستانی را جمع آوری و به فروش می رساند. در کنار آن گروگانگیری و فروش جسد را به تجارتی پرسود تبدیل کرده است. این گروهک از کشورهای ثروتمند عربی و احتمالا ترکیه باج می‌گیرد تا به آنها حمله نکند. این سیستم مالی منجر شده است که داعش ادعا کند توانسته است در اداره مناطق تحت تصرف خود به استقلال مالی برسد. تا جایی که رسانه‌های غربی نوشته‌اند داعش برای تهیه اسلحه‌های سبک مدرن و همچنین سلاح‌های سنگین با قاچاقچیان غربی اسلحه وارد مذاکره شده و اسلحه می‌خرد.
در طی سال‌های اخیر گروه‌هایی برای اقدامات تروریستی و وحشیانه تشکیل شده‌اند و منبع حمایت کننده مالی داشته‌اند، قطعا گروه تروریستی داعش هم از منبع حمایت کننده‌ای برخوردار است که شامل کشورهای غربی و عربستان می‌شود، اما این کشورها در بعضی موارد این موضوع را انکار می‌کنند و حتی در برخی اوقات خبرهایی تحت عنوان کمک برای نابودی داعش اطلاع می‌دهند.
 
مگر می‌شود گروهی با این گستردگی فعالیت‌های خرابکارانه حمایت کننده مالی قوی نداشته باشد، اگر حمایت کننده‌ای ندارد ، سلاح، مهمات و وسایل لازم را از کجا تامین می‌کنند. از خرید و فروش نفت بین داعش و کشورهای دیگر خبرهایی شنیده می‌شود، آیا این اقدام را کمک مالی نمی‌گویند؟

ترکیه موضع ملایمی نسبت به داعش دارد زیرا افراد این گروه از مرز ترکیه رفت و آمد می‌کنند و افراد جدیدی از دیگر کشورها به این گروه اضافه می‌شوند و همچنین مهمات و سلاح برای آنها از مرز این کشور فرستاده می‌شود، به نوعی ترکیه به داعش باج می‌دهد تا از فعالیت‌های این گروه در امان باشد، نمی‌داند اگر داعش در وضعیتی قرار بگیرد و به کمک نیاز داشته باشد حتما در این کشور حضور پیدا می‌کند و آسیب‌های زیادی به این کشور وارد می‌کند.
 
**عضو داعش از شهروندان تحصیل‌کرده غرب

 
محمد اموازی، نام یکی از جلادان داعش است که توسط واشنگتن پست افشا شده که اقدام به سر بریدن چند گروگان کرده است.
 
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت :"هویت یکی از اعضای گروه تروریستی داعش" که به "جلاد لندن" یا "جان جهادی" شهرت یافته بود، مشخص شده است. اموازی که دارای مدرک عالی در رشته برنامه ریزی کامپیوتر است، یک انگلیسی کویتی تبار و از خانواده‌ای ثروتمند و در غرب لندن زندگی می‌کرد.گروه داعش در موارد متعددی تصاویر ویدیویی «جان جهادی» نقابدار را نشان داد که در حال بریدن سر چند گروگان غربی از جمله «الن هینینگ» و «دیوید هینز» است.
 


 
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: "اموازی در سال ۲۰۱۲ به سوریه سفر کرد و در آنجا به داعش پیوست". اموازی یا "جان جهادی" اولین بار زمانی که در حال کشتن روزنامه نگار آمریکایی، جیمز فولی بود، در یک ویدئو دیده شد، وی سپس در ویدئوهای بریدن سر "استیون ساتلاف"، روزنامه نگار آمریکایی، "دیوید هینز"، "امدادگر انگلیسی"، "آلن هنینگ"، راننده تاکسی بریتانیایی، و "عبدالحرمان کاسیگ"، امدادگر آمریکایی معروف به "پیتر" دیده شده بود.  این جلاد در دانشگاه وست مینستر لندن در رشته کامپیوتر تحصیل کرده است.

 
افرادی از اقصی نقاط جهان به این گروه پیوسته‌اند و به اقدامات تروریستی دست می‌زنند، با افشا شدن هویت یکی از این افراد مشخص شد که در کشوری که ادعای مدرنیته ، صلح و حقوق بشر دارد، زندگی کرده و در یکی از دانشگاه‌های این کشور تحصیل می‌کرده است، باوجود اینکه تمامی اقدامات تروریستی از طرف غرب سازماندهی می‌شود و شخصیت بسیاری از افراد این گروه‌ها در غرب شکل گرفته است، اما با هر بهانه‌ای این گروه‌ها را به اسلام پیوند می‌دهند.

 
 گروه تروریستی داعش ویدئویی را منتشر کرد که در آن افراد این گروه با در دست داشتن ابزاری مثل: پتک، تبر، دیلم، اره و مته‌های برقی وارد مهم‌ترین موزه شهر موصل شده‌اند، و اقدام به تخریب آثار باستانی این موزه می‌کنند.



 در ادامه برآن شدیم که، ابعاد پنهان شکسته شدن مجسمه‌های باستانی را که یکی از اعضای داعش از آن با عنوان بت‌های قلابی یاد کرده است بررسی کنیم.
 
گروه تروریستی داعش در پی اقداماتی وحشیانه بسیاری از آثار تاریخی عراق را به تاراج برده و تعدادی را از بین برد، اما این  واقعیت اتفاق است؟ آیا در طی سال‌هایی که آمریکا در این کشور حضور داشته به این آثار تعرضی نداشته؟ آیا آثار تاریخی معدوم شده اصل بوده است؟ و سوال های بسیاری در این رابطه پیش می‌آید زیرا انجام هر اقدامی از طرف غرب بعید نیست و هر کاری ممکن است.
 
تخریب و نابودی آثار باستانی با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

این نخستین اقدام این گروه تروریستی علیه آثار فرهنگی و تاریخی مناطقی که اشغال کرده است نمی باشد، در چند هفته گذشته داعش یک کتابخانه را با بیش از هشت هزار کتاب در موصل به آتش کشید. بسیاری از دسته نوشته‌های باستانی عراق در این کتابخانه نگهداری می‌شد و این گروه تروریستی با این اقدام خود آنها را از بین برد، البته داعش قبل از آن هم در نینوا اقدامی مشابه این را انجام داده بود و آثار باستانی نینوا را تخریب و نابود کرده بود.



ایرینا جئورجیوا بوکووآ مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد «یونسکو» اقدام داعش در تخریب آثار باستانی را در شهر موصل عراق فاجعه خواند، و خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد.
 
بوکووآ اعلام کرد این اقدام داعش، فاجعه است و این فاجعه فقط جنبه فرهنگی ندارد، بلکه یک مسئله بزرگ امنیتی است. چون شاهدیم که چگونه تروریست ها از نابودی میراث فرهنگی جهان در چارچوب راهبردی تروریستی برای بی ثبات کردن، اعلام نفوذ بر مردم و تضمین سیطره شان بر مردم منطقه استفاده می کنند.
 
همچنین وی ادعا کرده است که برخی از مجسمه‌های نابود شده از یک شهر باستانی بوده‌اند، که یک محل میراث فرهنگی به ثبت رسیده توسط یونسکو است و در فاصله حدود صد کیلومتری جنوب غربی موصل قرار دارد.

گروه تروریستی داعش در این اقدام صحنه‌ای را به نمایش می‌گذارد که افرادی در حال نابود کردن تندیس گاو بالدار هستند در حالی که این تندیس متعلق به تمدن آشوری می‌باشد و قدمت آن به قرن نهم باز می‌گردد.
 



**نکاتی قابل توجه در فیلم جدید داعش/ مانور رسانه‌ای داعش چه اهدافی را دنبال می‌کند

در کل فیلم نشان داده می‌شود که تروریست‌های داعش در حال شکستن تندیس و مجسمه‌ها هستند، در حالی که موزه شهر موصل موزه مجسمه‌ها نبوده است و در آن اشیاء باستانی دیگری نیز نگهداری می‌شده است.

در فیلم قفسه‌ها و سکوهایی وجود دارد که در موزه‌ها از آنها برای نگهداری اشیاء دیگر استفاده می‌شود، اما تمام آنها خالی هستند و هیچ اثری از آثار باستانی نیست و این ذهنیت را تقویت می‌کند که  قبل از کلید خوردن فیلمبردای در موزه وجود نداشته‌اند و یا اینکه از آنجا خارج شده‌اند.
 



گویا هدف داعش تنها مجسمه‌ها بوده است و به نوعی قصد داشته‌اند با شکستن و به زیر کشیدن این مجسمه‌ها پیام‌های تعیین‌ شده‌ای را به مخاطبان خود ارائه کنند.

اینکه یکی از این افراد از این اقدام به عنوان انهدام بت‌های قلابی یاد می‌کند خود نشان می‌دهد که داعش تنها به دنبال تخریب آثار باستانی نبوده است، و قصد داشته تا یک واقعیت تاریخی در اسلام را مورد توجه قرار دهد.
 



داعش از ابتدا خود را اسلام بر حق نامید و تلاش کرد تا خود را پیرو بر حق دین اسلام و پیامبر (ص) نشان دهد، اما در طول چند ماه اخیر بر همگان معلوم شد که این گروه تروریستی ماموریتی غیر از تخریب چهره اسلام و نشان دادن چهره‌ای غیر واقعی از اسلام ندارد.

بت شکنی از ویژگی‌های بارز پیامبران الهی بوده است و حضرت ابراهیم نیز یکی از پیامبرانی است که شخصا بت‌های زمان خود را نابود کرد و مدعی شد که این عمل را بت بزرگ انجام داده است، چرا که مردم جاهلش گمان می‌کردند که این بت‌ها جان دارند.

حضرت محمد(ص) نیز با بت پرستی اعراب جاهلیت مبارزه می‌کرد و همواره تلاش می‌کرد تا اعراب را به یکتا پرستی و پرستش خدای یگانه دعوت کند.

اما نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه گروه تروریستی داعش با بهره ‌گیری از تکنیک‌های رسانه‌ای تلاش می‌کند خود را بت شکن معرفی کرده و در ادامه تخریب چهره اسلام برنامه‌های اربابان غربی خود را به مرحله اجرا درآورد.
 
**جنگ جهانی سوم در انتظار داعش


چندی پیش ملک عبدالله دوم پادشاه اردن گفت: اقدام داعش باعث شد جهان متحدتر علیه این گروه بایستد و افکار عمومی جهان در این باره موضعی روشن تر اتخاذ کرده. همه برای نبرد با داعش آماده‌اند و جنگ جهانی سوم در انتظار این گروه است.



وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "با کشته شدن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی چه احساسی پیدا کردید؟" گفت: من آن ویدئو را ندیدم و بسیاری از ما، از مشاهده این فیلم خودداری کردیم چرا که آن را شکلی از تبلیغات دروغین داعش می دانیم. من ازآنچه رخ داد، بسیار منزجر شدم و مثل خانواده این شهید که در مناسبت‌های مختلف آنها را دیدم، غمگین شدم.
 
**سکوت سازمان ملل و اقدام آمریکا و برخی از کشورهای منطقه در تناقض با تحرکات داعش
 
چندی پیش"مرضیه افخم" با اشاره به سیاست برخی کشورها در استفاده ابزاری از تروریسم اظهار داشت: در شرایطی که تهدید گروه‌های تروریستی امنیت منطقه و جهان را با خطر جدی مواجه کرده، اصرار ایالات متحده آمریکا و برخی کشورها به استمرار این سیاست اشتباه و پافشاری بر یک رویکرد غلط، نتیجه‌ای جز ویرانی و قربانی شدن انسان‌های بیگناه بیشتری ندارد.


 سخنگوی وزارت خارجه سکوت سازمان ملل در قبال این اقدام آمریکا و برخی کشورهای منطقه را در تناقض با تحرکات این سازمان در اجرای طرح تعلیق درگیری‌ها در حلب دانست. افزود: ساده‌ترین راه مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه روشن است، دولت آمریکا و همپیمانان آن حداقل به قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت بدان رأی داده به ویژه قطعنامه اخیر 2199 احترام گذاشته و در جهت خشکاندن منابع مالی و لجستیکی تروریسم و توقف ارسال سلاح و نیروهای مسلح به داخل سوریه اقدام جدی به عمل آورند.
 
**هم سویی از بین بردن تمدن اسلامی و غیر اسلامی در عراق با منافع رژیم صهیونیستی
 
در همین راستا "احمد کاظم زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، گفت: در گذشته داعش اقدام به فروش آثار باستانی در مناطق اشغالی در عراق  و سوریه  کرده، و در موصل به دلیل سابقه تاریخی این شهر این اقدام بسیار حائز اهمیت است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: داعش با فروش آثار باستانی عراق و سوریه مخارج دولت خود خوانده  را تامین می‌کرد، اما بعد از اینکه محدودیت‌هایی علیه این گروه در شورای امنیت اعمال شد و چند قطعنامه علیه آن به تصویب رسید، فشارها علیه این گروه تروریستی بیشتر شد.

وی تصریح کرد: داعش به دلیل افزایش فشارها بر خود آثار باستانی را مورد حمله قرار داد و این توجیه که این اقدامات بر اثر تعصبات مذهبی است غیر قابل پذیرش می‌باشد.

کاظم زاده اظهار داشت: بخشی آثار باستانی که داعش اقدام به تخریب آن می‌کند  از آثار و تمدن اسلامی است و بخش دیگری نیز مربوط به تمدن پیش از اسلام است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: از بین رفتن آثار باستانی اسلامی و پیش از اسلام در عراق کاملا به نفع رژیم صهیونیستی است و صهیونیست‌ها حاضر به پذیرش هیچ تمدنی به جز تمدن یهودی نیستند.

وی افزود: اقدام داعش در از بین بردن تمدن اسلامی و غیر اسلامی در عراق با منافع رژیم صهیونیستی هم سو است.

کاظم زاده در پایان خاطر نشان کرد: تروریسم فرهنگی داعش باعث شد تا یونسکو نیز به این اقدام واکنش نشان دهد اما این اقدام بسیار دیر هنگام است و باید اقدامات بازدارنده بسیاری از سوی جامعه جهانی و یونسکو صورت پذیرد.

انتهای پیام/ 





اخبار مرتبط

کابوسی که پایان آن بسیار نزدیک است/ مغول صفتان تکفیری گوی سبقت را از اسلاف خود ربوده‌اند
فرافکنی داعش در جهت تثبیت وضعیت/ دو معضل اساسی تروریست‌ها
لیبی چهار سال پس از انقلاب/ ماموریت داعش و پشت پرده جنایت علیه مسیحیان/ بازی غرب در لیبی با مهره‌ای به نام "قاهره"
آموزش و تسلیح گروه‌های مسلح در سوریه نقض قوانین بین‌المللی و تکرار اشتباهات راهبردی گذشته است
درخواست اعطای مجوز برای حمله به داعش؛ تغییر تاکتیک واشنگتن در برابر تروریسم یا...؟!
نشست ریاض و سیاست تکراری ائتلاف ضدداعش نسبت به سوریه/ آمریکا تروریست‌های سوریه را تروریست نمی‌داند!




۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن