تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799028627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امکان عملیاتی شدن الگوی اقتصاد مقاومتی در سازمان تأمین اجتماعی کاملاً مهیا است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



امکان عملیاتی شدن الگوی اقتصاد مقاومتی در سازمان تأمین اجتماعی کاملاً مهیا است
روز نو : معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور است و با استفاده و مدیریت صحیح از ظرفیت‌هایی که در اختیار این سازمان است، می‌توان سازمان تأمین اجتماعی را از خطرات عبور داد و امکان عملیاتی شدن الگوی اقتصاد مقاومتی در این سازمان کاملاً مهیا است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، نجات امینی درکارگاه آموزشی گفتمان سازی مباحث بیمه و تأمین اجتماعی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی که توسط انجمن علمی دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت:  هدف اقتصاد مقاومتی ایجاد تحول در نظام اقتصادی کشور، گسترش عدالت اجتماعی، ارتقاء بهره وری، کاهش آسیب پذیری از مخاطرات است. اقتصاد مقاومتی مدیریت مخاطرات و تعهدات است که منشأ تولید این مخاطرات می تواند داخلی یا خارجی باشد.


امینی افزود: رویکردهای اساسی اقتصاد مقاومتی بر اساس دو رویکرد درون زا و برون گرایی تنظیم شده‌اند تا از حداکثر ظرفیتهای موجود در جامعه استفاده کنیم و با تعامل سازنده با اقتصاد بین المللی اقتصاد خود را تقویت کنیم.


وی در ادامه به مخاطرات و تعهدات مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: وضعیت اقتصاد بین المللی و رکود اقتصادی جهانی بر سازمان‌های فعال در عرصه اقتصادی و از جمله حوزه اقتصادی تأمین اجتماعی اثرگذار است و تحریم‌های ظالمانه نیز بر عملکرد این بخش اثر منفی می‌گذارد.


امینی مخاطرات ماهیتی را نیز دسته دیگری از تهدیدهای مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و افزود: بیمه‌های اجتماعی با افزایش جمعیت تحت پوشش با پیری جمعیت مواجه می‌شوند و این موضوع مخاطره‌ای برای این سازمان‌ها است.


وی تعهدات بدون پشتوانه‌ای که سیاستگذاران بوجود می‌آورند، فرار بیمه ای و مخاطرات مربوط به بیماری‌های نوظهور که باعث افزایش هزینه درمان و در نتیجه تحمیل بار مالی بیشتر به بیمه‌ها می‌شود را از دیگر مخاطرات سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در سازمان برای مقابله با این مخاطرات آمادگی لازم را ایجاد نمائیم.


معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی، ایفای تعهدات دولت در قبال این سازمان را از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: دولت افرادی را به عنوان بیمه شده خاص به سازمان معرفی کرده است ولی حق بیمه آنها را پرداخت نمی‌کند و یا فرایند دریافت حق بیمه این افراد بسیار پیچیده و مشکل است.


امینی میزان تعهدات دولت در قبال سازمان را تا پایان سال جاری حدود 93 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: نسبت بدهی دولت به کل دارایی سازمان بیش از 77 درصد است.


وی مجموع تعهدات سنواتی سازمان تأمین اجتماعی در قبال بیمه شدگان را حدود 530 تا 570 هزار میلیارد تومان اعلام و خاطر نشان کرد:کسری نقدینگی به یک بحران و مخاطره جدی تبدیل شده و برای رفع این موضوع باید راهکار مناسب اتخاذ شود.


وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی برای مدیریت این مخاطرات ظرفیت‌های فراوانی دارد، اظهار داشت: این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی، بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است.


امینی با اشاره به دیگر ظرفیت های سازمان تأمین اجتماعی در مقابله با تهدیدات گفت: این سازمان یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور است و در صنایع نفت، پتروشیمی، بانک داری، فلزات و سیمان و ... نقش مهمی دارد و مدیریت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است. مجموعه این عوامل ظرفیتی در اختیار این سازمان قرار می‌دهد که می‌تواند سازمان تأمین اجتماعی را از خطرات عبور دهد.


معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: ما امکان فراهم سازی و تجمیع منابع بزرگ مالی را داریم  و در500 بنگاه بزرگ اقتصادی کشور مالک و یا سهام دار هستیم.


وی افزود: برای مدیریت ریسک در سازمان تأمین اجتماعی ابزارهایی در اختیار داریم و برنامه های اجرایی سازمان برای استفاده از این فرصتها را دنبال می کنیم.


امینی با بیان اینکه رفاه اجتماعی به عنوان یکی از مسائل مهم در زندگی مردم مطرح است، گفت: در سند چشم انداز 1404 و در قانون نظام جامع ساختار رفاه اجتماعی، موضوع رفاه اجتماعی مورد تأکید قرار گرفته است.




تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن