تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798573491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گالوپ: حمایت ایرانیان تحریم‌شده از برنامه هسته‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


نتیجه نظرسنجی یک موسسه آمریکایی؛
گالوپ: حمایت ایرانیان تحریم‌شده از برنامه هسته‌ای
موسسه نظرسنجی گالوپ که توجه به اهداف سیاسی و اقتصادی امریکا را در نظرسنجی‌های خود در نظر می‌گیرد، نتایج نظرسنجی اخیر خود در باره امید ایرانیان نسبت به حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران و دستیابی به توافق با گروه ۵+۱ را منتشر کرد.




به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، موسسه امریکایی "گالوپ"(Gallup) بر اساس آخرین نظرسنجی خود اظهار کرد که مردم ایران نسبت به سال گذشته امید بیشتری به حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران و دستیابی به توافق با گروه 1+5 دارند.     بر اساس گزارش "رادیو فردا" (RadioFarda) در این نظرسنجی 22 درصد از افراد نمونه در پاسخ به این سوال که «چقدر امیدوارید گفت‌وگوهای اخیر ایران و اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته‌ای ایران سرانجام به توافق مطلوب طرفین منجر شود؟» گفته‌اند که "بسیار امیدوار" هستند.
    گالوپ مدعی شد که ۴۸ درصد افراد نیز در این نظرسنجی پاسخ داده‌اند "تا حدی امیدوارند" در حالی که بهار سال ۱۳۹۲ تنها ۱۳ درصد ایرانیان نسبت به دستیابی به این توافق "بسیار امیدوار" بودند و ۴۵ درصد نیز "تا حدی امیدوار".     در نظرسنجی جدید گالوپ که پاییز سال جاری در میان ایرانیان داخل کشور انجام شده است، ۱۰ درصد از افراد نمونه عنوان کرده‌اند که "خیلی امیدوار نیستند" و ۱۲ درصد هم جواب داده‌اند که "اصلا امیدی ندارند"، در مقایسه با آمار نظرسنجی سال قبل که به ترتیب ۱۵ و ۱۲ درصد بود.    
نظرسنجی گالوپ
    دو درصد افراد نمونه هم گفته‌اند که اساسا از جریان مذاکرات بی‌خبرند، در حالی که سال گذشته این افراد ۷ درصد جمعیت نمونه نظرسنجی را تشکیل می‌دادند.   گالوپ تاکید می‌کند که «اگرچه در این نظرسنجی به مذاکرات میان ایران و اتحادیه اروپا اشاره شده، اما از آنجا که ایران درگیر مذاکرات با امریکا و نیز گروه ۱+۵ هم هست، ممکن است که پاسخ نمونه‌های این نظرسنجی متوجه هر کدام از این مذاکرات باشد.»     این نظرسنجی همچنین عنوان می‌کند که «75 درصد ایرانیان از "ادامه برنامه هسته‌ای" به رغم تحریم‌ها حمایت می‌کنند و تنها ۱۱ درصد آنها معتقدند این برنامه نباید ادامه پیدا کند، در مقایسه با سال گذشته که ۶۸ درصد ایرانیان به ادامه برنامه هسته‌ای ایران اعتقاد داشتند و ۱۷ درصد نیز مخالف ادامه آن بودند.»    
نظرسنجی گالوپ
    بر اساس این نظرسنجی، درباره آن‌چه هدف نهایی برنامه هسته‌ای ایران باید باشد میان ایرانیان اختلاف نظر اساسی وجود دارد، به‌ طوری که آنها تقریبا به دو دسته تقسیم شده‌اند. ۴۲ درصد ایرانیان گفته‌اند که موافق این امر هستند که ایران توانایی‌های هسته‌ای خود را برای مصارف نظامی توسعه بخشد، در حالی که ۵۶ درصد آنها هم گفته‌اند که موافقند ایران از این توانایی برای مصارف غیرنظامی بهره ببرد.     گالوپ می‌گوید: «ایرانیانی که هم از برنامه هسته‌ای غیرنظامی و هم از برنامه هسته‌ای نظامی حمایت می‌کنند همچنان نسبت به مذاکرات خوش‌بین هستند که این امر نشان می‌دهد نگاه آنها به یک توافق بالقوه هیچ ربطی به جامعه جهانی ندارد.»  
رادیو فردا خاطرنشان می کند که نظرسنجی موسسه گالوپ به صورت تلفنی از افراد بالای ۱۵ سال داخل ایران انجام شده و تعداد افراد نمونه‌ در نظرسنجی هزار و ۵ نفر است.     شایان ذکر است که همزمان با انتشار نتایج این نظرسنجی، گالوپ نتایج نظرسنجی مشابهی که در بین امریکاییان انجام شده را منتشر کرده که در آن اکثریت امریکایی‌ها اعلام کرده اند برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی جدی برای امریکا می‌دانند.     در این نظرسنجی که توسط گالوپ نیز انجام گرفته است، 77 درصد از امریکایی‌ها اعلام کردند برنامه هسته ای ایران را یک تهدید جدی می دانند. این در حالی است که در فوریه 2014 (یک سال پیش) در نظرسنجی گالوپ 76 درصد امریکایی‌ها اعلام کرده بودند برنامه هسته‌ای ایران را تهدید می‌دانند و در مدت مشابه در سال 2013 (دو سال پیش) 83 درصد اعلام کرده بودند برنامه هسته‌ای ایران یک تهدید جدی است.     گفته می‌شود موسسه نظرسنجی گالوپ، که از معتبرترین موسسات نظرسنجی دنیا شمرده می‌شود، توجه به اهداف سیاسی و اقتصادی دولت امریکا را در جهت گیری و موضوعات نظرسنجی‌های خود در نظر می‌گیرد.    
نظرسنجی گالوپ
    104
 



۰۹/۱۲/۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن