تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820329213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناراحتی بی بی سی از محبوبیت امام در عراق+ عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



ناراحتی بی بی سی از محبوبیت امام در عراق+ عکس
شبکه دولتی انگلیس به رغم اعتراف به محبوبیت امام خمینی(ره) در میان مردم عراق، با استناد به مخالفت برخی فعالان اینترنتی گمنام[!] افتتاح یک خیابان به نام مرجع عالیقدر شیعیان در عراق را مورد حمله قرار داد.



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، چندی پیش به همت دولت عراق و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، خیابانی در نجف به نام امام خمینی(ره) افتتاح شد. این خیابان، ورودی شهر نجف از سمت فرودگاه به سمت کوفه، تا کمربندی این شهر را به یکدیگر متصل می کند.   اما گویا این اقدام دولت عراق به مذاق شبکه دولتی انگلیس خوش نیامده و تلاش کرد برای هجمه به این اقدام دولت عراق که به تقاضای بسیاری از مردم عراق انجام گرفته، به برخی فعالان اینترنتی مجهول الهویه متوسل شد.   سایت شبکه  بی بی سی در واکنش به این خبر مدعی شد که این اقدام با "مخالفت هایی" مواجه شده و البته در ادامه تاکید کرد که "این مخالفت ها فعلا به فضای مجازی و انتشار یادداشت ها و اظهارنظرهایی در رسانه‌ها محدود بوده است. پس از سقوط نظام صدام ... تصویر آیت‌الله خمینی در جای جای مناطق شیعه‌نشین این کشور دیده می شود، اما به نظر می‌رسد این نخستین بار است که خیابانی به نام آیت‌الله خمینی در عراق نامگذاری شده است".   این شبکه با وجود اینکه نتوانسته است محبوبیت بنیانگذار کبیر انقلاب در میان مردم عراق را کتمان نموده و خود به نصب خودجوش تصاویر امام خمینی(ره) توسط مردم عراق در این کشور اعتراف کرده اما در ادامه بهانه حمله خود به این اقدام را "مخالفت برخی فعالان اینترنتی" معرفی می کند!  

  این اقدام بی بی سی فارسی در حالی صورت گرفته است که حتی سایت روزنامه سعودی الحیاه که به اتخاذ مواضع ضد ایرانی شهرت دارد،  نتوانسته حقیقت مهم محبوبیت امام خمینی(ره) در عراق را را نادیده بگیرد و در خبر خود در واکنش به افتتاح این خیابان در شهر نجف آورده است: «تصاویر [امام] خمینی در استان های جنوبی عراق بسیار مشاهده می شود و از جمله در استان بصره، تصاویر زیادی از ایشان که همگان را به بزرگداشت روز جهانی قدس دعوت می کند، دیده می شود و حتی در کنار تصاویر برخی از نیروهای دفاع مردمی که در عرصه نبرد با داعش کشته شده اند، تصویر [امام] خمینی قابل مشاهده است.»   به نظر می رسد شبکه دولتی انگلیس به دنبال همان سیاست معروف این کشور مبنی بر "تفرقه بیانداز و حکومت کن" بوده و در همین راستا از نزدیکی و پیوند روز افزون مردم ایران و عراق به ویژه پس از موفقیت های اخیر ارتش مردمی عراق با کمک مستشاری نظامیان ایرانی در غلبه بر داعش وحشت کرده و از کوچکترین مساله ای برای ایجاد تفرقه و تحریک مسائل قومیتی و مذهبی فروگذار نمی کند.  



۰۹/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن