تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806633767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت قطار سريع‌السير تهران-اصفهان با هواپيما


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ اسفند ۱۳۹۳ (۸:۵۹ق.ظ)
رقابت قطار سريع‌السير تهران-اصفهان با هواپيما وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه قطار سريع‌السير تهران-اصفهان در اين مسير قطعا مي‌تواند با هواپيما رقابت کند، گفت: اين قطار با سرعت ۳۰۰ کيلومتر در ساعت قابليت انتقال ۱۲.۵ ميليون مسافر را در سال دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، درباره اجراي عمليات ساخت خط آهن قطار سريع‌السير تهران-قم-اصفهان گفت: اين پروژه تهران، فرودگاه امام خميني، قم و اصفهان را در مسيري ۴۱۰ کيلومتري به يکديگر متصل مي‌کند، قطار اين خط با سرعت ۳۰۰ کيلومتر در ساعت سير خواهد داشت که سرعت آن تا ۳۵۰ کيلومتر نيز قابل ارتقاء است.
وي با بيان اينکه ساخت خط آهن قطار سريع‌السير ايران از سال‌ها قبل مورد توجه مسوولان بود و بخش‌هايي از ساخت آن آغاز شد، ادامه داد: کل پيشرفت پروژه کمتر از ۵ درصد است.
وي افزود: هزينه ساخت اين پروژه بدون احتساب ناوگان ۲.۵ ميليارد يورو است که يک ميليارد و ۷۰۰ ميليون يورو از طريق فاينانس چين تأمين شده و ال سي‌هاي آن نيز گشايش شده و محل تأمين منابع ۸۰۰ ميليون يورو ديگر نيز از منابع داخلي کشور است.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه خط آهن قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان در کمتر از ۴ سال ساخته مي‌شود و به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: با ايجاد خط آهن قطار سريع‌السير دانش فني و فناوري ريل کشور ارتقا مي‌يابد، اکنون بالاترين سرعت سير قطارهاي ايران ۱۶۰ کيلومتر در ساعت است که با انتقال اين فناوري سرعت سير قطارها به ۳۰۰ کيلومتر در ساعت مي‌رسد.
آخوندي با تشريح اهدافي که دولت و وزارت راه و شهرسازي از طريق ساخت خط آهن قطار سريع‌السير دنبال مي‌کنند، گفت: اين خط آهن امکان دسترسي آسان را از تهران به فرودگاه امام خميني فراهم مي‌کند، اکنون مسافران از طريق آزادراه پرترافيک تهران-قم به فرودگاه امام و پايتخت دسترسي دارند، همچنين کساني که از طريق ريل از شهرهاي اصفهان و قم به فرودگاه امام خميني قصد حرکت دارند، مي‌توانند به آساني با کمک قطار سريع‌السير در کمترين زمان مسير را طي کنند.
وي يادآور شد: ميزان ترافيک آزادراه قم-تهران حدود ۵۲ هزار عبور و مرور است که بخشي از آن مي‌تواند به ريل منتقل شود تا مسافران بتوانند در ۳۵ دقيقه مسير بين تهران-قم را سير کنند، اين قطار امکان فوق‌العاده‌اي را براي ساکنان شهرهاي تهران و قم فراهم مي‌آورد؛ زيرا قم باوجود حرم حضرت معصومه (س)، حوزه علميه، محل سکونت مراجع عظام تقليد و مراکز دانشگاهي به لحاظ حمل‌ونقلي مقصد فعالي به شمار مي‌آيد.
وي تاکيد کرد: قم شاهراه ارتباطي مرکز و جنوب و محل پرترددي است، قطار سريع‌السير مي‌تواند فاصله زماني بين تهران-قم و قم-جنوب را کم کند.
مقام عالي وزارت راه و شهرسازي از ديگر مزاياي اين نوع قطار به امکان رقابت آن با هواپيما اشاره کرد و گفت: با اجراي اين خط آهن، قطار سريع‌السير تهران-اصفهان در اين مسير قطعا مي‌تواند با هواپيما رقابت کند، همچنين با ساخت اين نوع خط آهن ميزان دانش فني و فناوري ريلي در ايران را ارتقا مي‌دهيم، اکنون بسياري از کشورها به قطار سريع‌السير مجهزند و ما از داشتن اين فناوري محروم هستيم که با ساخت خط آهن آن مي‌توانيم با ساير کشورها هم‌تراز شويم.
وي افزود: با توجه به اينکه داشتن اين فناوري به دانش خاصي نياز دارد، نگهداري از خطوط، اداره خطوط و رانندگان ناوگان آن نيز به آموزش‌هاي خاص نيازمندند، البته توجه و رسيدن به تمام اين موضوعات موجب ارتقاي سطح دانش فني ايران مي‌شود.
آخوندي يادآور شد: پيش‌بيني مي‌شود با ساخت اين خط آهن سالانه ۱۲.۵ ميليون مسافر جابه‌جا شوند که اين ظرفيت بزرگي در حمل‌ونقل کشور است، همچنين بعدها خطوط قطار سريع‌السير را مي‌توانيم در ساير بخش‌هاي کشور توسعه دهيم.
وي درباره افتتاح آزادراه قم-گرمسار نيز گفت: آزادراه حرم تا حرم مهم‌ترين آزادراه شرياني کشور است و محورهاي جنوب را به شمال و شمال شرق وصل مي‌کند، تمام وسايل نقليه در محورهاي جنوب همچون اهواز، بندرعباس،‌ کرمان، يزد،‌ اصفهان،‌ اراک و لرستان مي‌توانند به قم بيايند و از اين آزادراه به سمت شمال و شمال شرق ايران بروند.
وي ادامه داد: اين شاهراه مهم ايران ۸۵ کيلومتر طول مسير را کاهش مي‌دهد و از جهت ايمني و سرعت سير ۱۳۰کيلومتر در ساعت است، همچنين تلاش شده تمام مشخصات آزادراهي در آن رعايت شود و شتابي در افتتاح آن خرج نشود.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه سطح عرضي اين آزادراه ۳۵ متر است، توضيح داد: تلاش کرديم کنترل سرعت، دوربين کنترل سرعت و مديريت آزادراه را در آن داشته باشيم، همچنين امکانات خدمات مسافري، بين‌راهي و سيستم پمپ‌بنزين آن را که نياز دارد، در نظر بگيريم.
آخوندي يادآور شد: با افتتاح رسمي قطعه نخست آزادراه حرم تا حرم از همين امروز سيستم عوارضي وضع و برقرار مي‌شود، مصرف‌کنندگان بايد اين عوارض را بپردازند و سرمايه‌گذار مي‌تواند از امروز از بازگشت سرمايه‌اش مطمئن باشد.
وي با بيان اينکه فاز ديگر ساخت اين آزادراه در محور مشهد-نيشابور-سبزوار به‌سرعت شروع مي‌شود، اضافه کرد: همچنين عمليات ساخت کمرکش آزادراه چرمشهر به سمت آبيک و قزوين آغاز شده است. اين محور کمربند سوم تهران است و کمک بسزايي در سهولت حمل‌ونقل جاده‌اي پيرامون تهران مي‌کند، بنابراين در کاهش آلودگي محيط زيست و رواني ترافيک مؤثر خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن