تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804042852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات پروژه ساخت نخستين قطار سريع‌السير ايران/ اصلاح قرارداد پيمانکار چيني با دولت گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ اسفند ۱۳۹۳ (۹:۳۰ق.ظ)
جزئيات پروژه ساخت نخستين قطار سريع‌السير ايران/ اصلاح قرارداد پيمانکار چيني با دولت گذشته معاون ساخت و توسعه راه‌آهن مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور با تشريح جزئيات قرارداد احداث نخستين قطار سريع‌السير ايران گفت: برآورد ما براي اجراي پروژه با هزينه‌هاي جانبي حدود ۲.۵ ميليارد يورو است درحالي‌که اين رقم در دولت قبل ۵.۴ ميليارد يورو بود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد مسعود نصر آزاداني، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور درباره ساخت نخستين خط آهن قطار سريع‌السير تهران – قم – اصفهان گفت: سابقه شروع مطالعات احداث راه‌آهن سريع‌السير ايران تقريبا به بيش از ۱۰ سال قبل بازمي‌گردد، در سال‌هاي ۸۰ تا ۸۲ مهندسان مشاور مترو٬ کريدورهاي مختلف کشور را مطالعه کردند که از ميان کريدورهاي مطالعاتي کريدور تهران - اصفهان به دليل حجم ترافيک در طول مسير از اولويت نخست برخوردار شد.
وي افزود: به همين دليل مطالعات ساخت پروژه در مسير تهران-اصفهان آغاز شد، دولت قبل خط اعتباري چين و پيشنهادهاي شرکت بخش خصوصي را براي شروع ساخت و طراحي اين پروژه ارائه کرد و در آن دولت اقداماتي براي تهيه مستندات قراردادي انجام شد.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور يادآور شد: جدي‌ترين اين پيشنهادها با شرکت CREC چيني و جوينت آن در ايران دنبال شد و مذاکرات و توافقات در دولت قبل قريب ۳ تا ۴ سال زمان به خود اختصاص داد، در نهايت اين مذاکرات براي احداث بخشي از مسير قم تا اصفهان به طول ۲۴۰ کيلومتر مبلغ ۱.۷ ميليارد يورو تعيين شد، مبلغ احداث کل اين پروژه نيز ۵.۴ ميليارد يورو بود و مقرر شد حدفاصل ۱.۷ ميليارد يورو تا ۵.۴ ميليارد يورو در فاز دوم قرارداد مبادله شود.
وي اضافه کرد: با تغيير دولت و مديريت‌هاي وزارت راه و شهرسازي در تمام ابعاد اين قرارداد بازنگري‌هايي صورت گرفت، مسير مشخصات فني و جانمايي ايستگاه‌ها دقيق‌تر و شفاف‌تر شد و علي‌رغم اينکه درگذشته ايستگاه‌ها فاصله قابل‌توجهي با مراکز جمعيتي داشتند، مقرر شد دسترسي مردم به ايستگاه‌ها در حداقل زمان و حداکثر امنيت انجام شود بنابراين جانمايي آن‌ها تغيير کرد و طول مسير کاهش يافت.
با اصلاح عبور مسير و مسيريابي هزينه‌هاي ساخت، تملک و نگهداري پس از ساخت به حداقل رسيد، همه اين تلاش‌ها بيش از يک سال طول کشيد و ۲ هزار نفر ساعت در کميته‌هاي فني مختلف به شفاف‌سازي اين موارد پرداختند به همين دليل قيمت‌هاي احداث اين پروژه منطقي‌تر و واقعي‌تر شد.
نصر آزاداني يادآور شد: مسيري که امروز با حضور رئيس‌جمهور افتتاح و ساخت آن آغاز مي‌شود ۴۱۰ کيلومتر است که از ايستگاه راه‌آهن تهران آغاز و به ايستگاه کاوه اصفهان ختم مي‌شود، در طول اين مسير، ايستگاه فرودگاه امام خميني براي مبادله مسافران بين‌المللي با هواپيما، ايستگاه مرکزي قم در نزديکي حرم حضرت معصوم (س) و ايستگاه دليجان و ميمه تعبيه‌شده است، در نهايت اين قطار سريع‌السير به ايستگاه جديدي در نزديکي پايانه‌هاي مترو و ترمينال مسافري کاوه مي‌رسد تا رفت‌وآمد مسافران تسهيل شود.
وي در مورد قرارداد ساخت خطوط نخستين قطار سريع‌السير کشور در دولت قبل منعقد شد و در دولت يازدهم تغيير کرد، تفاوت موضوعاتي اين قراردادها، گفت: در برآورد هزينه اجرايي اين پروژه علي‌رغم اينکه شرح خدمات گسترش يافت، هزينه‌ها کمتر شد، برآورد ما با هزينه‌هاي جانبي حدود ۲.۵ ميليارد يورو است درحالي‌که در دولت قبل ۵.۴ ميليارد يورو بود.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور يادآور شد: هزينه تکميل زيرسازي مسير قم – اصفهان و زيرسازي تهران – قم، روسازي کل مسير، تأمين ناوگان، سيستم برق، تجهيز ايستگاه راه‌آهن تهران و ساخت ايستگاه‌هاي جمکران و فرودگاه امام همگي در اين عدد برآورد شده است، برنامه زمان‌بندي ساخت اين خط آهن ۴ ساله است، البته تلاش مي‌کنيم تا با برنامه‌ريزي در جبهه‌هاي مختلف، زمان بهره‌برداري از آن را کاهش دهيم.
کلنگ خط آهن نخستين قطار سريع‌السير ايران امروز ۶ اسفندماه با حضور رئيس‌جمهور، وزير راه و شهرسازي. جمعي از مقامات دولتي و مديران به زمين مي‌خورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن