تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802969885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان آبروریزی های Lenovo دقیقا قبل از MWC چیست؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: داستان آبروریزی های Lenovo دقیقا قبل از MWC چیست؟
در حالی که هنوز چیزی از ماجرای قرار دادن بد افزار در برخی دستگاه های شرکت «لنوو» و بدنامی تقریبی این شرکت در بازار تکنولوژی شد؛ خبر میرسد که هکرها در اعتراض به قرار دادن این بد افزار با نام Superfish بر روی برخی از دستگاه های اینش شرکت، دامین اصلی «لنوو» و ایمیل این شرکت را هک کرده و وب سایت آن را پایین آوردند. این دومین بد بیاری «لنوو» دقیقا قبل از بزرگترین رویداد دنیای موبایل برای سال 2015 است.
کد خبر: ۴۷۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ - 26 February 2015



داستان آبروریزی های Lenovo دقیقا قبل از MWC چیست؟
در حالی که هنوز چیزی از ماجرای قرار دادن بد افزار در برخی دستگاه های شرکت «لنوو» و بدنامی تقریبی این شرکت در بازار تکنولوژی شد؛ خبر میرسد که هکرها در اعتراض به قرار دادن این بد افزار با نام Superfish بر روی برخی از دستگاه های اینش شرکت، دامین اصلی «لنوو» و ایمیل این شرکت را هک کرده و وب سایت آن را پایین آوردند. این دومین بد بیاری «لنوو» دقیقا قبل از بزرگترین رویداد دنیای موبایل برای سال 2015 است. به گزارش «تابناک» بد افزار Superfish گویا به نحوی عجیب کار دست شرکت «لنوو» داده است و این شرکت اکنون گویا تاوان قرار دادن این بد افزار بر روی برخی دستگاه های خود را پس میدهد. تقریبا بعد از یک هفته از افشای ماجرای Superfish، هکرها توانسته اند با در اختیار گرفتن کنترل کامل دامین اصلی Lenovo.com به ایمیل اصلی این شرکت دسترسی پیدا کرده و وب سایت آن را به حالت Down در آورند. این هکرها با Bypass کردن سرور های اصلی این شرکت، بازدیدگنندگان را مستقیما به سایت های هدف مورد نظر خود هدایت کرده و به این ترتیب حجم انبوهی از اطلاعات از جمله ایمیل های مشترکان را بدست آورند. این هکر ها با کنترل وب سایت «لنوو» اقدام به انتشار تصاویر عجیب و خاص خود بر روی این وب سایت کردند. «مارک راجرز» از مسئولان بخش امنیتی شرکت CloudFlair که سرورهای لنوو را هدایت و صیانت میکند، در این باره گفته است که بعد از معلق شدن سیستم ایمیل مشترکان، مهندسان این شرکت در حال برطرف کردن مشکلات و باز گرداندن وب سایت به حالت اول آن هستند:
داستان آبروریزی های Lenovo دقیقا قبل از MWC چیست؟
آنگونه که به گفته شده گروه هکرهای Lizard Squad و به کین خواهی از اقدام لنوو در نصب Superfish برر وی دستگاه های خود مسئولیت این حمله را به عهده دارند. زیرا تجزیه و تحلیل کد هک شده صفخات وب حاوی این جمله بوده است که: طرح جدید وب سایت لنوو با طراحی «رایان کینگ» و «روری اندرو گودفری». این دو نفر به عنوان اعضای گروه هکری Lizard Squad شناخته میشوند. گروهی که بیش از همه با حملات DDoS خود شناخته میشوند که معروف ترین آنها در سال گذشته Play Station را هدف قرار داد. از دیگر حملات معروف این گروه باید به حمله به xBox Live و حمله به خطوط هوایی Air Malaysia اشاره کد که همه انها نیز موفق بوده اند. حال آنگونه که گفته شده این حمله نیز به شرکت لنوو کار اعضای این گروه است البته هنوز مشخص نیست که آیا اشخاص دیگری از این گروه به غیر از کینگ و گودفری نیز در این حمله حضور داشته اند یا خیر:
داستان آبروریزی های Lenovo دقیقا قبل از MWC چیست؟
بسیاری معتقدند که این حمله به کین خواهی از قرار دادن بد افزار Superfish بر روی لپتاپ های لنوو است. اما در این میان چند نکته قابل توجه است. ابتدا اینکه در ابتدای ماه میلادی آینده قرار است بزرگترین رویداد سالیانه دنیای موبایل یعنی Mobile World Congress طبق معمول در بارسلونا برگزار شود. رویدادی که غول های دنیای سخت افزار و نرم افزار موبایل در آن خودنمایی کرده وبخش مهمی از بازار خود را تضمین میکنند. شرکت هایی مانند سامسونگ، ال جی، اچ تی سی و سایر برندهای بزرگ و کوچک در این نمایشگاه پرچم داران خود را رونمایی میکنند. لنوو نیز از جمله این شرکت ها است که قرار شده با چند مدل جدید از هوشمند و تبلت های خود در این کنفرانس شرکت کند.
داستان آبروریزی های Lenovo دقیقا قبل از MWC چیست؟
افشای ماجرای Superfish در حدود 10 روز مانده به این رویداد مهم، یک شوک بزرگ برای لنوو بود و به حد کافی موقعیت این شرکت را نزد افکار عمومی به هم ریخت تا اینکه اکنون هک این شرکت تیر خلاصی بر این ماجرا باشد. آیا اکنون جایی برای لنوو در MWC هست؟ دومین نکته مهم در این رابطه این است که در سپتامبر سال 2014 این گروه ظاهرا اعلام کرد که متفرق شده است، تنها آنکه بعدا مجددا باز گردد. حال نام دو تن از اعضای این گروه در کد هک شده وب سایت لنوو این مسئله را مطرح کرده است که این گروه مسئول هک لنوو است. دو احتمال در خصوص این واقعه و اتفاقات پیرامون آن میتوان مطرح کرد. اول آنکه ماجرای Superfish و اکنون هک شدن لنوو به فاصله ای اندک و در آستانه MWC یک روش خوب برای شکتن همه طرح ها و نقشه های این برند در بازار موبایل است. آنچه این احتمال را تقویت میکند این است که Lizard Squad مستقیما هنوز مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته و تنها روش مشابه با حملات قبلی و نام دو تن از اعضای این گروه منجر به انتصاب این حمله به لنوو شده است. اما احتمال دیگری نیز در این میان وجود دارد و آن اینکه Lizard Squad اکنون با هک لنوو باز گشته است و لنوو نیز به سادگی تاوان اشتباه مهلک خود را در دنیای تکنولوژی پس میدهد. تاوان کاری که شاید منجر به یک ضربه سنگین مالی در سال پیش رو حتی وسالهای بعد از آن باشد. زیرا این شرکت در دنیایی که همه از وحشت بد افزارها و هکرها به دنبال مکانی مطمئن میگردند، رسما اقدام به ایجاد یک حفره امنیتی در دستگاه های خود و به این ترتیب در اطلاعات مشتریان خود کرده است. هر کدام از این احتمالات را که در نظر آوریم. یک نکته به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست و آن این است که موقعیت این برند چینی با این اتفاقات به شدت در نزد کاربران و دنیای گجت ها به هم ریخته و تنزل کرده است.
داستان آبروریزی های Lenovo دقیقا قبل از MWC چیست؟














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن