تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802426553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تراز مثبت گردشگری طی ایام تیر تا مهر ماه/ سهم نیم درصدی ایران در درآمدهای گردشگری در سال 2014


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سلطانی‌فر مطرح کرد
تراز مثبت گردشگری طی ایام تیر تا مهر ماه/ سهم نیم درصدی ایران در درآمدهای گردشگری در سال 2014
کشورهای مختلف از جا به جایی گردشگران درآمدی بیش از 1250 میلیارد دلار در سال 2014 داشتند که در کشور ما به دلایل مختلف این سهم به نیم درصد رسیده است.

تراز مثبت گردشگری طی ایام تیر تا مهر ماه/ سهم نیم درصدی ایران در درآمدهای گردشگری در سال 2014
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مسعود سلطانی‌فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در نشست مشترک ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با ستادهای اجرایی استانهای سراسر کشور با محوریت برنامه نوروز 94 گفت: در ابتدا از تلاشهای اعضای خدمات هماهنگی سفر استانداران فرمانداران نیروی انتظامی و تمامی دست اندر کاران در این حوزه قدردانی و تشکر می‌کنم و امیدوارم تلاشهای یک سال گذشته که در چهارچوب اهداف و وظایف این سازمان در راستای خدمت‌رسانی به هموطنان  به عنوان مسافر بوده همچنان استمرار یابد و نتیجه موثری در ایام نوروز داشته باشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ادامه بیان داشت: بحث توسعه گردشگری در همه کشورها به عنوان یکی از بخشهای فرهنگی و اقتصادی با هدف ایجاد تعاملات بیشتر بین مردمهای کشورهای مختلف و معرفی اماکن تاریخی و تفریحی توسط دولتها صورت می‌گیرد و در این زمینه کشورهای گوناگون سرمایه‌گذاریهای قابل توجهی داشته‌اند به طوری که در کشورهای توسعه ِیافته تا ده درصد از درآمدهای ناخالص ملی کشورشان را از این طریق به دست می‌آورند همچنین در زمینه اشتغال نیز از هر هفت نفر شاغل در دنیا یک نفر در حوزه گردشگری مشغول است.

وی در ادامه بیان داشت: در کشور ما علی‌رغم اینکه تصور می‌شود تمام تمرکز ما بر روی گردشگری داخلی است ولی ما برای توسعه تمامی ابعاد گردشگری اعم از داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم.

سلطانی‌فر در ادامه به بیان گردش مالی بحث گردشگری در دنیا پرداخت و گفت: در دنیا گردش مالی در حوزه گردشگری تفریحی و تاریخی 6500 میلیارد دلار است و رغم درآمد کشورهای مختلف از جا به جایی گردشگران بیش از 1250 میلیارد دلار در سال 2014 بوده است که متاسفانه در کشور ما به دلیل مشکلات موجود سهمی در حدود نیم درصد داشته‌ایم که این رقم با توجه به قابلیتها و پتانسیلهای گردشگری کشور قابل قبول نیست.

معاون رییس جمهور در ادامه به افق چشم‌انداز 1404 در حوزه گردشگری اشاره و بیان داشت: با توجه به این چشم‌انداز و هدف ما باید بتوانیم تا سال 1404  ورود 20 میلیون گردشگر را با درآمدی حدود 30 میلیارد دلار داشته باشیم که در حال حاضر 4.7 میلیون مسافر با درآمد 6 تا 7 میلیون دلاری را داریم که امیدواریم بتوانیم با همکاری و تمرکز بیشتر طی سالهای آینده جهشی قابل توجه داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: با تمام تلاشهای صورت گرفته در زمینه جذب گردشگران خارجی به داخل توانستیم طی ماههای تیر تا مهر تراز گردشگری را مثبت کنیم که امیدواریم این دستاورد تا پایان برنامه ششم ادامه داشته باشد.

سلطانی‌فر در خصوص گردشگری داخلی بیان داشت: مسافرتهای داخلی ما به دو بخش110 روزه  پرحجم و 250 روز کم حجم و کم ترافیک تقسیم می‌شود که مهمترین استراتژی سازمان ساماندهی زمانی و مکانی گردشگران داخلی است زیرا با توجه  به تمام امکانات و پتانسیل بالقوه باز هم در زمان پیک سفر مشکلاتی در این زمینه به وجود می‌آید.

معاون رییس جمهور در این زمینه بیان داشت: در نوروز سال گذشته از 1100 هتل، 600 آپارتمان و در حدود 1000 مسافرخانه کمتر از ده درصد مسافران به این اماکن رجوع کردند وبیشتر ْآنها در خانه‌مسافرها و اماکن شخصی اماکن اداری و کمپین‌ها و مدارس آموزش و پرورش ساکن شدند که این نشاندهنده این است که سازمان میراث فرهنگی باید بر روی اماکن مستقری گردشگران بیشتر تمرکز کند همچنین با اتخاذ سیاستهای جدید و مشخص کردن بسته‌های تشویقی اقشار مختلف مردم را درزمانهای کم سفر به مسافرتهای داخلی تشویق کنیم.

سلطانی‌فر در پایان خاطر نشان کرد: در زمینه مقصدهای گردشگری ما با تمرکز گردشگری در نقاط خاص روبرو هستیم به طوری که درصد بالایی از گردشگران تنها به ده نقطه کشور می‌روند که این ْآمار با توجه به پتانسیلها و جاذبه‌های متنوع گردشگری در ایران سازگار نیست.

انتهای پیام/





کد خبر: ۵۱۴۳۶۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن