تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803355752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به منتقدان احترام مي‌گذاريم اما تخريب در اين کشور جايي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۳۱ب.ظ)
رئيس جمهور در اجتماع مردم قم: به منتقدان احترام مي‌گذاريم اما تخريب در اين کشور جايي ندارد دکتر حسن روحاني در حرم کريمه اهل بيت (س) در جمع مردم استان قم به ايراد سخنراني پرداخت.
به گزارش خبرنگار موج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني صبح امروز در اجتماع مردم قم اظهار کرد: سلام و درود همه ما ملت ايران، همه شيعيان و مسلمانان در کنار اين مضجع شريف و در کنار مزار مطهر فاطمه معصومه(س) به مردم قم ؛ با سلام و درود بر زينب کبري(س) که اين ايام به مناسبت سالروز ولادت آن بانوي گرامي شاديم و از دلاوري‌ها و فداکاري‌هاي او بيشتر سخن مي‌گوييم.
وي بيان کرد:قم، شهر مردم اجتهاد، ايثار و فداکاري بوده و اساس اين شهر برمبناي عشق به خاندان رسالت و علم و معرفت بنيان‌گذاري شده است. قم شهر حرم اهل بيت‌(ع) بوده و براي همه مسلمانان مقدس است.
وي با اشاره به نقش قم در شکل‌گيري پيروزي انقلاب اسلامي و ابعاد مختلف قيام 15 خرداد بيان کرد: مردم قم اعم از زن و مرد در اين قيام نقش آفريني کردند و ساعت 9 صبح روز 15 خرداد بود که جمعيت از درب جنوبي به سمت خيابان امام حرکت کردند.
رئيس جمهور بيان کرد: ما در مسير با دژخيمان رژيم مواجه شديم و تيراندازي‌ها شروع شد و اين مردم ايستادگي و مقاومت کردند و جواني 20 ساله کنار من به شهادت رسيد و ما جنازه او را به کوچه‌اي منتقل کرديم.
وي با اشاره به حرکت جمعيت به سمت پل عليخاني بيان کرد: بانويي را با چشم خود ديدم که با گلوله دژخيمان به خون خود غلطان شد، اين مردم قم همه جا در همه صحنه‌ها امام، انقلاب و نهضت را تنها نگذاشتند و آن شور و هيجان مردم قم در مقاطع مختلف ادامه يافت تا به سال 56 رسيد.
وي با اشاره به وقايع سال 65 و اهانت که در روزنامه‌ها که امام شده بود غوغايي برپا شد افزود: در دي ماه بود که مردم در 19 ماه سينه خود را در برابر دژخيمان سپر کردند و از اسلام دفاع کردند.
روحاني با بيان اينکه قم در تمام مقاطع حساس و همچنين دفاع مقدس با تقديم شهيدان و سرداران بزرگ در خط مقدم مبارزه با استبداد و استعمار بود، گفت: قم براي دولت و مردم ايران تنها يک شهر نيست بلکه يک نماد حيات ديني است.
رئيس جمهور افزود: تعلق خاطر اين ديار از قرن اول به خاندان رسالت و اهل بيت عصمت و طهارت آغاز شده است و اين شهر پناهگاه فکري و معنوي مردم ايران و جهان بوده است.
وي بيان کرد: خوش‌ترين ايام زندگي اين فرزند حوزه و طلبه‌اي کوچک 10 سالي بود که در اين شهر زندگي مي‌کرد، اين دولت پشتوانه خود را در قم مي‌بيند و چشم‌انداز فرداي اين نظام کشور، و ملت را در سايه انديشه برآمده از حوزه علميه قم مي‌داند.
روحاني با اشاره به اينکه حوزه علميه قم افتخار همه عالمان و محققان در طول تاريخ و به ويژه در آن ايامي که شيخ مؤسس به اين شهر آمد بوده است، تصريح کرد: حوزه بزرگ و عظيمي را آيت‌الله‌العظمي حائري در 1340 هجري قمري بنيان نهاد و فيضيه رونق ديگري يافت و همه انديشمندان و علما، بزرگان به اين حوزه شتافتند، بزرگ‌ترين افتخارات تاريخ علمي، ديني و سياسي ما از قم و از حوزه علميه قم است.
وي اضافه کرد: امام راحل تربيت يافته اين حوزه علميه بود و مقام معظم رهبري تربيت يافته همين حوزه‌ هستند و مراجع بزرگ، انديشمندان و محققان که همواره سر احترام به سمت ايشان فرود مي‌آوريم تربيت يافتگان همين حوزه هستند.
رئيس جمهور تصريح کرد: مرجعيت عامه شيعه را مرحوم آيت‌الله بروجردي در همين حوزه بنيان‌گذاري کرد؛ قيام و نهضت امام از قم آغاز شد و دين ما، اسلام ما، تشيع ما زنده است چون حوزه علميه قم و اجتهاد زنده است، چون اسلام به علم، دانش و عقلانيت استوار است و چون قم زنده است.
وي اضافه کرد: اين حوزه بزرگ و عظيم قم همواره در برابر اباهي‌گري، لاابالي‌گري، التقاط، تفسير به رأي،‌ جمود و تحجر ايستاد و مي‌ايستد؛ ما بايد بدانيم تحجر و افراط نه تنها دنياي مردم که اول دين مردم را مي‌سوزاند.
روحاني افزود: تبديل دين جامع و نجات بخش اسلام به ديني خشک و خشن و غيرمنعطف به آن معناست به دوام و قدرت دين ضربه وارد کرده‌اند؛ اسلام دين سمعه سهله است؛ اسلام ديني است که در چارچوب طاقت بشر تدوين شده است.
رئيس جمهور با اشاره به اينکه اسلام دين مشقت نيست بلکه اسلام دين نجات است، خاطرنشان کرد: ما به حوزه علميه، مراجع، فضلا، بزرگان و انديشمنداني افتخار مي‌کنيم که در اين حوزه هرگز عقل مطرود نبود و هرگز علوم عقلاني در کنار علوم نقلي در انزوا نبود و از همين حوزه امام و بزرگاني چون علامه طباطبايي، شهيد مطهري و شهيد بهشتي تربيت شدند.
وي تصريح کرد: ما بايد بدانيم که اين حوزه علميه نهاد مستقل بوده و نهاد مستقل باقي خواهد ماند؛ اين حوزه بزرگ و مستقل هرگز زير پرچم هيچ سياست، حزب و جناحي نرفته و نخواهد رفت.
روحاني افزود: قم گرچه مرکز و مبدا تاسيس نهضت و حکومت اسلامي بود و همواره تابع ولايت در دوران امام و رهبري بود ولي همواره حوزه به صورت مستقل راه و مسير خود را ادامه داده و ادامه خواهد داد.
وي تاکيد کرد: به صراحت اعلام مي‌کنم که دولت به قم نياز دارد؛ ما به نظريه پردازي‌هاي ديني و فقهي عالمان دين نياز داريم؛ ما نياز داريم که همپاي دانشگاه و دانشگاهيان و فرهيختگان از اجتهاد قم بهره بريم.
رئيس جمهور با اشاره به اينکه ما براي رفع مشکلات سياسي و اقتصادي به قم نياز داريم، خاطرنشان کرد: مردم شريف و بزرگوار قم بدانند اين دولت به تمام وعده‌هايي که در 24 خرداد سال گذشته داده است وفادار مي‌ماند، چرا که شعار دولت نجات اقتصاد، احياي اخلاق و تعامل سازنده با جهان بوده است.
روحاني ادامه داد: ما به راهمان ادامه مي‌دهيم و همه مردم بايد بدانند که در طول اين 18 ماه دولت در زمينه اقتصادي، به رغم اينکه وارث ويراني‌هاي فراوان بود توانسته است گام‌هايي را به حمايت شما مردم و هدايت مقام معظم رهبري و پشتيباني مراجع تقليد بردارد که هر منصفي را به تعجب وادار مي‌کند.
وي افزود: ما همواره به منتقدان احترام مي‌گذاريم و به آنها همانند حاميان مي‌گوييم که از حمايت دولت برخوردار بوده و خواهند بود اما تخريب در اين کشور جايي ندارد.
روحاني با اشاره به اينکه تخريب‌گران خانه کهنه خود را ويران مي‌کنند، افزود: مگر کنترل تورم را نمي‌بينند، مگر رشد اقتصادي را نمي‌بينند، در اين 18 ماه 7 هزار واحد صنعتي نيمه تمام راه‌اندازي شده و بيش از 200 هزار هکتار در سه استان خوزستان، ايلام و سيستان و بلوچستان زير پوشش سيستم آبياري مدرن و قطره‌اي قرار گرفته‌‌اند، مگر نمي‌بينند که سهولت کسب و کار 22 رتبه کاهش يافته است، مگر نمي‌بينند که در زمينه گاز در ماه‌هاي گذشته 100 ميليون متر مکعب توليد گاز در روز اضافه شده است.
وي اضافه کرد: ما بايد نسبت به همه منصفانه قضاوت کنيم و واقعيت‌ها را ببينيم و در طول يک سال ظرفيت توليد نفت را روزانه 200 هزار بشکه اضافه کرده‌ايم و بياييد آمار سال 93 را با سال‌هاي قبل مقايسه کنيم، اگر کار مهمي شده به دست شما مردم عزيز و بزرگوار ايران بوده و اگر کاري صورت گرفته به همت شما انجام شده است.
رئيس جمهور با اشاره به اينکه ما براي ادامه راه و توسعه نياز به اتحاد و همدلي بيشتر داريم گفت: نهضت صدايش از قم بلند شد؛ وحدت صدايش از قم بلند شد بايد برادري واتحاد نيز صدايش از قم و حوزه به گوش همه ملت ايران برسد.
وي ادامه داد: بايد صداي عقلانيت و اعتدال از قم و حوزه علميه به گوش همه مردم جهان برسد، ما بايد قدر اين مردم فداکار و عزيز قم را بدانيم که هميشه کنار اسلام و امام ايستادگي کردند.
روحاني تاکيد کرد: در زمينه سياست خارجي گام‌هاي مهمي را در ارتباط با کشورهاي همسايه و ديگر کشورهاي جهان برداشته‌ايم، مسير حل مشکلات به ويژه در بخش پرونده هسته‌اي با اقتدار و بدون توجه به حاشيه پردازي‌ها ادامه داد و تا نهايت ادامه خواهيم داد.
وي با اشاره به انجام توافق موقت بيان کرد: در سايه توافق موقت بخشي از تحريم‌ها برداشته شد؛ تحريم ظلم به مردم است و توسعه حق مسلم مردم ايران است، ما به حول و قوه الهي با منطق، استدلال مذاکرات را ادامه مي‌دهيم ولي طرف مذاکره کننده ما بداند که ملت ايران هرگز از مسير توسعه علمي خود دست بر نخواهد داشت.
رئيس جمهور با بيان اينکه طرف مذاکره کننده بداند بايد نتيجه توافق و پايان مذاکرات برداشتن همه تحريم‌هاي ظالمانه و غيرقانوني باشد، تأکيد کرد: در سازمان ملل اعلام کردند تحريم ضد حقوق بشر است، در ژنو در کميسيون حقوق بشر اين جمله مورد تاييد قرار گرفت که تحريم ضد حقوق بشر است، ما در دنيا منزوي نيستيم و ديگران منزوي هستند ما راهمان را ادامه مي‌دهيم، در مذاکرات تحميل، تحقير و ادامه تحريم را نمي‌پذيريم. دولت همانند همه روزهاي تاريخ اين انقلاب حمايت ملت و مخصوصا حمايت مردم قم و حوزه علميه و مراجع تقليد را مي‌طلبد.
وي بيان کرد: ما مي‌توانيم دست به دست هم دهيم و از پيچ و خم‌ها عبور کنيم.
روحاني در خصوص برنامه‌هاي دولت درباره استان قم اظهار کرد: موقع ورود به قم کلنگ شروع راه‌آهن سريع‌السير از تهران به قم و از قم به اصفهان به زمين زده شد و به حول و قوه الهي اين طرح مهم را شروع کرده و ادامه مي‌دهيم و آن را اجرا و عملياتي مي‌کنيم.
وي ادامه داد: اعتبار لازم براي اين طرح 2.6 ميليون دلار است که در چند روز گذشته گشايش پيدا کرد و با اطمينان به محضر شما عرض مي‌کنم که اين طرح اجرايي مي‌شود.
وي با اشاره به افتتاح صحن شرقي حرم مطهر بيان کرد: 30 درصد طرح قبلا اجرا شده است و 70 درصد توسط دولت يازدهم انجام شده است و بقيه طرح نيز در دو سال آينده به اتمام نهايي خواهد رسيد.
رئيس جمهور با اشاره به افتتاح رسمي طرح آزادراه قم به گرمسار بيان کرد: اين آزادراه براي همه مردم و مسافران تسهيل به دنبال خواهد داشت و اين مسير که قبلا ايجاد شده بود در اين دولت به آزادراه 6 بانده تبديل شده و امروز افتتاح خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه انتقال آب از سد مخزني کوچري با حجم ميليون متر مکعب به قم تا پايان فروردين سال آينده اجرايي مي‌شود افزود: با اتمام اين طرح مردم قم از آب شرب در شرايطي مناسب قرار خواهند گرفت؛ البته از اين طرح شهرهاي ديگري هم استفاده خواهند کرد.
روحاني با اشاره به اينکه تصفيه‌خانه آب قم نيز در سال 94 به اتمام خواهد رسيد، يادآور شد: اين تصفيه‌خانه در اوايل سال 95 به بهره‌برداري خواهد رسيد. پيشرفته‌ترين تصفيه‌خانه فاضلاب کشور نيز در سال 94 به اتمام خواهد رسيد.
وي تصريح کرد: دولت مصمم است ساخت يک بيمارستان بزرگ و مجهز هزار تخت‌خوابي و مجهز را در سال آينده آغاز کند و بخش خصوصي براي اجراي اين طرح اعلام آمادگي کرده است و اگر بخش خصوصي هم وارد عرصه نشد دولت اين بيمارستان را براي مردم عزيز و فداکار قم به يادگار خواهد گذاشت.
رئيس جمهور با اشاره به طرح‌هاي آبياري مدرن و کشاورزي گفت: براي کشاورزي گلخانه‌اي 12 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و سال آينده نيز اعتبار بيشتري تخصيص داده مي‌شود تا کشاورزي قم توسعه يابد.
وي با اشاره به نيازمندي‌هاي بخش صنعت گفت: در خصوص تکميل سرمايه در گردش بخش صنعت بانک مرکزي از طريق بانک‌هاي عامل اهتمام خواهد داشت. مجتمع فرهنگي قم نيز در سال 94 تکميل خواهد شد که 6 ميليارد بودجه تخصيص داده شده بود و 6 ميليارد بودجه ديگر به اين پروژه اختصاص يافت.
روحاني بيان کرد: ما براي استان قم در اين سفر 30 پروژه مهم مد نظر قرار داده‌ايم که اين 30 پروژه را در شوراي اداري تشريح خواهيم کرد و کل اعتباري که براي اين پروژه‌ها 379 ميليارد تومان است و اين پروژه‌ها بخشي در سال 94 و بخشي در سال 95 به اتمام خواهد رسيد.
وي در پايان سخنان خود خاطرنشان کرد: روحاني وطن دومش، قم عزيز و شريف است؛ افتخار ما فرزندي اين حوزه مقدسه علميه قم است و دولت خود را متعهد به خدمت و توسعه قم مي‌داند تا شرايط بهتري براي مردم قم و زائران عزيز اين مرقد مطهر و مسجد جمکران فراهم شود؛ درود و سلام بر مردم شريف قم، درود و سلام بر حوزه علميه، درود و سلام بر اشعريون و همه بزرگان شريف اين شهر، درود بر طلاب و فضلا، درود و سلام بر همه مراجع تقليد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن