تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804147940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايستگاه‌هاي قديمي راه‌آهن نبايد تخريب شوند؛ اين ايستگاه‌ها ميراث فرهنگي کشورند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ اسفند ۱۳۹۳ (۹:۳۲ق.ظ)
ايستگاه‌هاي قديمي راه‌آهن نبايد تخريب شوند؛ اين ايستگاه‌ها ميراث فرهنگي کشورند معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه وجود ايستگاه‌هاي راه‌آهن در داخل شهرها يک ارزش است، گفت: نبايد در هنگام توسعه ايستگاه‌هاي راه‌آهن، ايستگاه‌هاي قديمي را از بين برد.
به گزارش خبرگزاري موج، پيروز حناچي، معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي، درباره وجود قطارهاي برون‌شهري در داخل شهرها گفت: ادغام دو وزارت «راه و ترابري» و «مسکن و شهرسازي» به گمان برخي افراد تهديد تلقي مي‌شد، اما؛ در حوزه هماهنگ‌سازي حضور ريل‌ها و راه‌آهن‌هاي قديمي در داخل شهرها با نحوه شهرسازي مدرن، ادغام اين دو وزارت يک فرصت به حساب مي‌آيد.
در حال حاضر سهم بسيار اندکي از حمل‌ونقل مسافري بر عهده سيستم حمل‌ونقل ريلي است، اما؛ بايد بخش اعم حمل‌ونقل مسافر در کشور بر دوش راه‌آهن باشد و راه‌آهن به تدريج جايگاه مناسبي در حمل‌ونقل پيدا کند.
معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي ادامه داد: شهرهاي ايران برخلاف اروپا، ابتدا شکل خود را پيدا کردند، سپس راه‌آهن در آنجا ساخته شد، ايستگاه‌هاي راه‌آهن در پيش از انقلاب در حاشيه شهرها قرار داشتند و به تدريج شهرها ساخته شدند و ايستگاه‌ها در مرکز شهرها قرار گرفتند، البته ايستگاه راه‌آهن در شهرهايي مثل زنجان در حاشيه شهر قرار دارد که بر اساس اصول مهندسي در مکان‌يابي ايستگاه‌هاي شهري فرصت ساخت ايستگاه‌هاي فرعي علاوه بر ايستگاه‌هاي اصلي وجود دارد.
وي با بيان اينکه اکنون جهت‌گيري وزارت راه و شهرسازي حمل بار با ريل است و اين نگاه بسياري از اقدامات را توجيه‌پذير مي‌کند، گفت: بسياري وجود ايستگاه‌هاي راه‌آهن در داخل شهرها را ارزش نمي‌بينند و در توسعه آن مي‌کوشند تا ايستگاه‌هاي جديد بسازند يا تنها اسکلت ايستگاه‌هاي قديمي را نگه مي‌دارند، اين در حالي است که تعداد زيادي از ايستگاه‌هاي قديمي راه‌آهن ايران مثل ايستگاه راه‌آهن تبريز را معماران بزرگ دنيا که اکنون زنده نيستند، ساخته‌اند و در هر جاي دنيا چنين ايستگاه‌هايي را به‌ عنوان ميراث فرهنگي معرفي مي‌کنند.
معاون وزير راه و شهرسازي يادآور شد: اکنون ايران از داشتن چنين ميراث فرهنگي بهره مي‌برد و مانند خيلي از شرکت‌هاي حمل‌ونقل دنيا اين آثار قديمي را نبايد پاک‌کنيم، بلکه بايد با اضافه کردن سيستم‌هاي جديد و به‌روز به ارزش‌هاي قبلي آن بيفزاييم، در حقيقت بايد اين نوع نگاه را براي کيفيت بخشيدن به ايستگاه‌هاي راه‌آهن ايجاد کنيم.
وي با اشاره به سهم 18 درصدي حمل بار و 10 درصدي جابه‌جايي مسافر با ريل، گفت: براي اينکه خدمات راه‌آهن تاثيرگذار باشد بايد روند تسهيل‌کننده‌اي داشت و براي راهبردي بودن آن طرح‌هاي جامع را بررسي کرد.
حناچي گفت: شبکه ريلي کلان‌شهرها خيلي دير راه‌اندازي شد و اساسا نگاه اتصال حمل‌ونقل ريلي کلان‌شهرها به وسايل نقليه عمومي ديده نشده است، بنابراين با هماهنگي مديريت حمل‌ونقل درون‌شهري و برون‌شهري بايد قطارهايي که حداقل آلودگي صوتي را دارند، خريداري شود تا سير و حرکت قطار براي مسافران و ساکنان شهرها دلپذير شود.
وي افزود: راه‌آهن تهران ـ کرج 4 خط دارد که 2 خط آن به‌قطار حومه شهر کرج اختصاص خواهد گرفت، ساخت اين محور حدود 18 ماه به طول مي‌انجامد و از طريق اين خط هر ساعت يک قطار جديد به کمک قطار حومه‌اي مي‌شتابد، بنابراين راه‌اندازي خطوط ريلي در داخل شهرها يک مزيت به شمار مي‌رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن