تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803228826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیکار بودن دوسوم مهندسان کشاورزی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


ییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اعلام کرد:
بیکار بودن دوسوم مهندسان کشاورزی
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در این سازمان بیش از 210 هزار نفر مهندس کشاورزی در بخش‌های مختلف عضویت دارند که حدود دو سوم آنها جویای کارند.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز،  احمد کبیری - رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی - در همایش روز مهندس در سالن همایش‌های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: اگرچه هنوز مرکب سند چشم انداز 20 ساله کشور خشک نشده، به محاق رفت و حداقل هشت سال از طلایی ترین دوران درآمدی کشور بی‌اعتنا به آن سپری شد اما در دولت تدبیر و امید انتظار بر این است که این سند مجددا احیا شود و کشور با چشم انداز مناسبی سروسامان یابد.

وی افزود: مهمترین نکته در سند چشم انداز حرکت به سمت توسعه دانایی محور اقتصاد دانش بنیان است که بی شک باید بر توسعه پایدار متکی باشد و حداقل تعریفی که از توسعه پایدار می توان ارائه داد این است که تامین نیازهای جامعه در حال حاضر بدون آن که توانایی نسلهای آتی را در برآوردن نیازهای خود به مخاطره افکند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: براساس آمارهای موجود حدود 210 هزار نفر از کارشناسان در 20 رشته مرتبط با بخش کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که متاسفانه حدود دو سوم این جمعیت بزرگ جویای کارند که البته از جمع حداقل چهار میلیون بهره‌بردار بخش کشاورزی نیز تنها حدود یک درصد تسهیلات دانشگاهی دارند.

کبیری تصریح کرد:‌ دولت سالانه هزاران میلیارد تومان در بخش‌های آب و کشاورزی هزینه می کند که در حوزه‌های سخت افزاری به مصرف می رسد. اما برای استفاده بهینه از این سرمایه‌گذاریهای کلان پیشنهاد می شود بخشی از اعتبارات هر طرح و هر پروژه صرف حوزه‌های نرم افزاری از جمله آموزش بهره برداران و نظارت و بهره برداری علمی شود که سازمان نظام مهندسی در این زمینه می تواند در کلیه رشته‌های بخش کشاورزی این وظیفه را به عهده گرفته و با کمک دستگاه های اجرایی بهره وری در بخش کشاورزی را افزایش دهد.

وی اظهار کرد: علیرغم صراحت ماده 2 قانون افزایش بهره وری و تبصره‌های آن که اشاره دارد "در انعقاد قرارداد و ارجاع کارهای دولتی به مراکز موضوع این ماده رتبه بندی سازمان نظام مهندسی ملاک عمل است" متاسفانه دستگاه‌های دولتی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی از اجرای این قانون استنکاف می کنند که انتظار سازمان نظام مهندسی کشاورزی این است که در دولت تدبیر و امید این قانون به اجرا گذاشته شود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت:‌ با توجه به بحران آب و نیاز کشور به تامین امنیت غذایی به نظر می رسد موضوع کشت فراسرزمینی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد که این سازمان در تامین نیروی انسانی متخصص در کنار دولت و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند قرار دارد.

***پرداخت 24 هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال 94

همچنین خسرو شاهوردی - ﻣﺪﯾﺮ اﻣﻮر اﻋﺘﺒﺎرات و وﺻﻮل ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﺑﺎﻧﮏ ﮐﺸﺎورزی - نیز در این همایش اظهار کرد: آمارهای موجود نشان می دهد که تنها 3.5 درصد از فعالان بخش کشاورزی تحصیلات بالای دیپلم دارند که البته این مساله نشان دهنده نفوذ پایین علم در بخش کشاورزی است.

وی افزود:‌ در حال حاضر 60 درصد منابع مالی بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی توزیع می شود که در سال 94 درصددیم تا سقف پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی در کشور به 24 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم و البته در این راستا توجه به مسائل علمی در کشاورزی و پرداخت تسهیلات به زنجیره‌های تولید، تولیدات گلخانه‌ای، پرورش ماهی در قفس و تامین سرمایه برای شناورهای صیادی و مکانیزاسیون از اهمیت بالایی برخوردار است.

ﻣﺪﯾﺮ اﻣﻮر اﻋﺘﺒﺎرات و وﺻﻮل ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﺑﺎﻧﮏ ﮐﺸﺎورزی اعلام کرد:‌ سقف پرداخت ضمانتی به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی از 500 میلیون ریال به 600 میلیون ریال از امروز افزایش می یابد./ایسنا/110



۰۵/۱۲/۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن