تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801633869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيمت 4 قلم کالا افزايش يافت / تخم مرغ هم گران شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ اسفند ۱۳۹۳ (۱۸:۱۵ب.ظ)
گزارش هفتگي بانک مرکزي از قيمت 11 قلم کالاي اساسي؛ قيمت 4 قلم کالا افزايش يافت / تخم مرغ هم گران شد بر اساس گزارش بانک مرکزي، در هفته منتهي به 1 اسفند 93 نسبت به هفته قبل از آن، از 11 قلم کالاي اساسي، قيمت 4 قلم کالا افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بانک مرکزي گزارش هفتگي متوسط قيمت خرده‌فروشي برخي از مواد خوراکي در تهران در هفته منتهي به 24 بهمن 93 را منتشر کرد.
در هفته مورد گزارش تخم‌مرغ 1 درصد، ميوه هاي تازه 1.2 درصد، گوشت قرمز 0.7 درصد و گوشت مرغ 1.2 درصد گران تر شد. قيمت برنج، قندوشکر، چاي و روغن نباتي ثابت ماند اما؛ حبوبات 0.1 و سبزي هاي تازه 4.8 درصد ارزان شد. اين درحالي است که در هفته منتهي به 24 بهمن 93 قيمت ميوه هاي تازه کاهش يافته بود.
لبنيات و تخم‌مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنيات قيمت پنير غيرپاستوريزه نـسبت بـه هفتـه قبـل معـادل ٠.٤ درصد افزايش داشت و بهاي ساير اقلام اين گروه بدون تغيير بود.
قيمت لبنيات نسبت به هفته مشابه ماه قبل 0.2 درصد و نسبت به هفته مشابه در سال قبل 11 درصد افزايش يافت.
گفتني است؛ قيمت کره پاستوريزه نسبت هفته مشابه در سال قبل نيز ثابت ماند.
قيمت تخم مرغ معادل ١.٠ درصد افزايش يافت و شانه اي ٨٣٠٠٠ الي ١٠٥٠٠٠ ريال فروش مي رفت.
قابل‌ذکر است؛ تخم‌مرغ نسبت به هفته مشابه ماه قبل 1.1 و نسبت به هفته مشابه سال قبل 5.1 درصد ارزان‌تر شد.
برنج و حبوب
در اين هفته در گروه برنج، بهاي برنج داخله درجه دو معادل ٠.١ درصد افزايش داشت و قيمت ساير اقلام اين گروه ثابت بود.
همچنين بهاي برنج داخلي درجه‌يک نسبت به هفته مشابه در ماه قبل معادل ۰.۱ درصد و نسبت به هفته مشابه در سال قبل 6.4 افـزايش داشت. بهاي برنج وارداتي غير تايلندي ثابت بود.
قيمت برنج داخلي درجه‌دو نسبت به هفته مشابه ماه قبل 0.5 درصد کاهش و نسبت به هفته مشابه در سال قبل 5 درصد افزايش يافت.
در گروه حبوب بهاي لوبيا چيتي معادل ٠.٥ درصد، لوبيا سفيد ٠.٣ درصد و لوبيا قرمز ٠.١ درصد کاهش يافت و قيمت ساير اقلام اين گروه بدون تغيير بود. گروه حبوبات نسبت به هفته مشابه ماه قبل 1.7 ارزان تر اما؛ نسبت به هفته مشابه سال گذشته 5.5 درصد گران‌تر شد.
ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه
در هفته موردبررسي، قيمت ميوه‌هاي تازه نسبت به هفته گذشته 1.2 درصد نسبت به هفته مشابه در ماه قبل 4.1 درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل 50.7 درصد گران‌تر شده است.
در هفته مورد بررسي، در ميادين زير نظر شهرداري انار عرضه نمي شد ولي ساير اقـلام ميـوه و سبزي تازه که تعدادي از آنها از نظر کيفي در مقايسه با ساير ميوه فروشي هـا متفـاوت بودنـد، بـه نـرخ مصوب سازمان ميادين ميوه و تره بار عرضه مي شد. ميوه فروشي هاي سطح شهراقلام ميـوه و سـبزي تازه را عرضه مي کردند که در گروه ميوه هاي تازه بهاي پرتقال درجه يک معادل ٣.٨ درصد کاهش، ولي؛ قيمت ساير اقلام اين گروه بين ٠.٤ درصد تا ١٧.٧ درصد افزايش داشت.
گفتني است؛ ليموشيرين در هفته مورد گزارش نسبت به هفته مشابه در سال گذشته، 100 درصد گران شد.
در گروه سبزي هاي تازه بهاي سيب زميني معادل ١.٧ درصد و پياز ٠.٦ درصد افزايش ولي قيمت ساير اقلام اين گروه بين ٠.٢ درصـد تا ٩.٦ درصد کاهش يافت.
به‌طورکلي گروه سبزي‌هاي تازه نسبت به هفته قبل 4.8 نسبت به هفته مشابه در ماه گذشته 18.2 درصد و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 22.8 درصد ارزان‌تر شد.
گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش بهاي گوشت گوسـفند معـادل ١.١ درصـد، گوشـت تـازه گـاو و گوسـاله ٠.٣ درصد افزايش يافت.
در هفته مورد گزارش، به‌طورکلي گوشت قرمز نسبت به هفته قبل 0.7 درصد، نسبت به هفته مشابه در ماه گذشته 2.7 درصد و نسبت به هفته مشابه سال گذشته 5.8 درصد گران‌تر شد.
بر اساس اين گزارش، گوشت مرغ نسبت به هفته گذشته 1.2 درصد، نسبت به هفته مشابه در ماه گذشته 31.4 درصد و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 11.4 درصد گران شد.
قند و شکر
در اين هفته بهاي قند نسبت به هفته گذشته تغيير نکرد، اما؛ نسبت به هفته مشابه در ماه قبل 0.3 درصد و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 4.6 درصد افزايش يافت.
قيمت شکر نيز نسبت به هفته قبل ثابت ماند، اما؛ نسبت به هفته مشابه در ماه گذشته 0.8 درصد و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 5.6 درصد افزايش داشت.
چاي و روغن نباتي
در هفته منتهي به 1 اسفند 93، قيمت چاي خارجي نسبت به هفته قبل ثابت ماند، اما؛ نسبت به هفته مشابه در ماه قبل 0.1 درصد کاهش يافت و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 9.4 درصد گران‌تر شد.
همچنين، قيمت روغن نباتي نسبت به هفته قبل از آن و هفته مشابه در ماه گذشته 0.1 درصد و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 0.2 ارزان‌تر شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن