تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820989311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاکراهای بدنتان را متعادل کنید!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


تعادل میان چاکراهای بدن؛
چاکراهای بدنتان را متعادل کنید!
شما می توانید از طریق رنگ درمانی، تغذیه، مانترا و مودرا چاکراهای خود را متعادل کنید.



  به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از آبی روز، چاکرا یک واژه سانسکریت به معنای چرخ است. باور بر این است که هر چاکرا چرخه ای از انرژی است که حول محور خود در حرکت است و می تواند به سرعت بچرخد و یا چرخش آرامی داشته باشد. سرعت چرخش چاکرا با سطح انرژی سیستم شما در ارتباط است.   امروزه برخی بر این باورند که سلول های زنده انسان، حیوانات و حتی گیاهان یک انرژی نامرئی تولید می کنند. بافت های زنده یک نوع نور(هاله یا اورا) منتشر می کنند که با روش عکسبرداری کرلیان قابل دیدن است. گروهی خاص از سلول ها که تشکیل دهنده یک اندام هستند الگوهای سازمان یافته تری از انرژی ایجاد می کنند. این الگوهای انرژی با سیستم چاکرا منطبق است و با عملکردهای خاص بدن مرتبط است.
در حوزه مغز و اعصاب ، نخاع به عنوان مسیری برای انتقال اطلاعات بدن به مغز در نظر گرفته می شود و در بردارنده اعصابی است که سیگنال های الکتریکی را بین مغز و اندام ها ارسال می کنند. سیستم چاکرا هم به همین صورت عمل می کند. چاکراها سیستم های انرژی هستند که با بخش های مختلف بدن که اطلاعات را به صورت انرژی منتقل می کنند در ارتباط هستند. آشنایی با چاکراها و حفظ تعادل آن ها به شما در مقابله با انواع مشکلات سلامتی و عاطفی کمک می کند.
7 چاکرای اصلی در بدن انسان وجود دارد. چاکرایی که در پایین لگن است، چاکرایی که در زیر ناف است، چاکرایی که در ناف است، چاکرایی که در قفسه سینه است، چاکرایی که در گلو است، چاکرایی که در پیشانی است و چاکرایی که در بالای سر واقع است.
شما می توانید از طریق رنگ درمانی، تغذیه، مانترا و مودرا چاکراهای خود را متعادل کنید.
مانترا یک صدای خاص است. این صدا از طریق سیستم عصبی مرتعش می شود و بر روی یک چاکرایی خاص اثر مستقیم می گذارد. همچنین در سقف دهان نقاط رفلکس وجود دارند که این سیگنال ها را به مغز ارسال می کنند و مناطق خاصی در بدن را فعال می کنند. بنابراین با گفتن یک مانترا از طریق تحریک این نقاط رفلکس در دهان، ارتباط بین مغز با یک چاکرای خاص را افزایش می دهید.
مودرا موقعیتی است که در آن دست ها در حالتی قرار می گیرند که الگوهای ویژه ای از انرژی را در بدن حفظ کنند. در نوک انگشتان شما نقاط رفلکس قرار دارند که با بخش های مختلف بدن متناظرند. گفته می شود که با فعال کردن این نقاط سیستم انرژی چاکراها تغییر می کند.
چاکراهای 7 گانه کدام اند؟ در اینجا چاکراهای مختلف و اینکه برای فعالیت متعادل آن ها چه می توانید انجام دهید آمده است:
1.    اولین چاکرا، چاکرای پایه ستون فقرات است که با رنگ قرمز در ارتباط است. محل آن واقع در نشیمنگاه است. چاکرای پایه با روده بزرگ، کلیه ها و غدد فوق کلیوی در ارتباط است. این چاکرا مسئول نیازهای بنیادین حفظ بقا مانند غذا و سرپناه است و به شما احساس امنیت می دهد. مشکلات مرتبط با چاکرای پایه شامل مشکلات روده ای، درد پشت، واریس و مشکلات عاطفی پیرامون پول و امنیت می باشد.
سبزیجات ریشه دار مانند چغندر، هویج، کلم که در زمین رشد می کنند دربردارنده انرژی این چاکرا هستند. هر نوع  میوه و یا سبزی قرمز رنگ مانند سیب یا انار به تقویت این چاکرا کمک می کنند. علاوه بر این پروتئین هم به علت فرآیند هضم طولانی که دارد می تواند با این چاکرا در ارتباط باشد.
مانترای مربوط به این چاکرا لام(lam) است.
2.    چاکرای دوم چاکرای خاجی است. این چاکرا با رنگ نارنجی مرتبط است و 2 اینچ زیر ناف واقع شده است. این چاکرا با سیستم تناسلی(مانند رحم، تخمدان و بیضه) و ادراری مرتبط است. این چاکرا جایگاه نیروی خلاقیت، تمایلات جنسی و احساسات است. مشکلات مرتبط با این چاکرا مشکلات ناباروری، ناتوانی جنسی، درد لگن، عدم تعادل عاطفی و کور شدن خلاقیت می باشد.
غذاهای که ازاین چاکرا حمایت می کنند شامل بذرها، آجیل ها، میوه های نارنجی رنگ مانند پرتقال، هویج و کدو می باشند.
مانترای مربوط به چاکرای خاجی وام(vam) است.
3.    چاکرای شبکه خورشیدی سومین چاکرا است و با رنگ زرد در ارتباط است. این چاکرا در ناف واقع شده است و با اندام های هضم کننده غذا مانند کبد، کیسه صفرا، معده، طحال، پانکراس و روده کوچک مرتبط است. همچنین چاکرای شبکه خورشیدی با هویت، اعتماد به نفس، انگیزه، همت و اراده ارتباط دارد. مشکلاتی که در نتیجه عدم تعادل این چاکرا به وجود می آیند شامل گاز و نفخ معده، زخم معده، مشکلات کبد، اختلالات خوردن و طفره رفتن و عدم اعتماد به نفس می باشد.
برای کمک به تعادل این چاکرا میوه های زرد رنگ و سبزیجاتی مانند فلفل زرد، عدس زرد و کدوی زرد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کربوهیدرات های پیچیده مانند جو برای چاکرای شبکه خورشیدی ضروری هستند. بسیار مهم است که برای حفظ تعادل چاکرای سوم از شکر فرآوری شده سفید اجتناب کنید. شکر سفید یک سم بالقوه برایی شبکه خورشیدی است.
مانترای مربوط به این چاکرا رام(ram) است.
4.    چاکرای چهارم چاکرای قلب است و با رنگ سبز در ارتباط است. این چاکرا در قفسه سینه واقع شده است و با قلب، بازوها، ریه ها و غده تیموس در ارتباطاست. علاوه بر این چاکرای قلب با احساساتی مانند عشق و همدردی مرتبط است. مشکلات مربوط به این چاکرا منجر به ناراحتی های قلبی، مشکلات ریوی، آسم، آلرژی و ترس از صمیمیت می شود.
چاکرای قلب سالم، قدرت تبدیل عشق به انرژی درمانگر را دارد. به علت اینکه عشق قوی ترین انرژی را دارد، چاکرای قلب توانایی این را دارد که با ابرازعشق سایر چاکراها را نیز متعادل کند.
مصرف غذاهای سبز رنگ مانند کلم بروکلی، کلم پیچ، برگ چغندر و سایر سبزیجات بهترین راه برای تعادل چاکرای قلب هستند.
مانترای چاکرای سوم یام(yam) است.
5.    چاکرای گلو پنجمین چاکرا است و با رنگ آبی مرتبط است. محل آن در گلو است و با دهان، گلو، غده تیروئید و مری در ارتباط است. چاکرای گلو ارتباط بین قلب و ذهن ما است. مشکلات تیروئید، گلو درد مکرر و مشکل در ابراز احساست با این چاکرا مرتبط است. این مرکز نشان دهنده ارتباط ما با واقعیت ما است. یک چاکرای گلوی سالم احساسات و افکار چاکراهای دیگر را از طریق کلمات و به شیوه ای صحیح و قابل اعتماد بیان می کند.
غذاهایی که ته رنگ آبی دارند مانند زغال اخته، تمشک و انجیر برای تعادل این چاکرا مفیدند. کتانجک یا اشنه دریایی(kelp) هم یک غذای موثر است.
مانترای مربوط به این چاکرا هام(ham) است.
6.    چاکرای چشم سوم، چاکرای ششم است. این چاکرا با رنگ بنفش مرتبط است و در پیشانی قرار دارد. چاکرای چشم سوم با مغز، غده هیپوفیز، چشم ها، هوش و حس ششم در ارتباط است. مشکلات مربوط به این چاکرا شامل عدم تعادل هورمونی، بینایی ضعیف، افسردگی و حس ششم ضعیف می باشد.
هر نوع غذایی که بنفش رنگ باشد مانند سیب زمینی بنفش، تمشک، آلو، انگور بنفش به تعادل در عملکرد این چاکرا کمک می کند.
مانترای مرتبط با این چاکرا ام(om) است.
7.    هفتمین چاکرا، چاکرای تاج سر است و با رنگ ارغوانی در ارتباط است. محل قرارگیری این چاکرا در راس سر است و با غده پینه آل مرتبط است و محل معنویت است. مشکلات مربوط به این چاکرا شامل مشکل در چرخه خوابیدن/بیداری، مشکل در تمرکز،احساس قطع ارتباط با بدن خود یا دیگران و ناراحتی های معنوی می باشد.
اگرچه غذاهای بنفش رنگ مانند بادمجان این چاکرا را تقویت می کنند، چاکرای تاج سر از این نظر با بقیه چاکراها متفاوت است که بیشتر مرتبط با روح است تا جسم. بنابراین غذای اصلی برای این چاکرا هوای تازه، نور خورشید و بودن در طبیعت است.
مانترای ام(om) برای این چاکرا هم استفاده می شود.   2009



۰۵/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن