تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798439000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چی بخریم؟ چی بخوریم؟-2 آش گوشت و رب انار بادرود را از دست ندهید+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: چی بخریم؟ چی بخوریم؟-2
آش گوشت و رب انار بادرود را از دست ندهید+تصاویر
سوغات فرش دستباف زنان و آش گوشت محلی در نوروز 94 منتظر مسافران در شهر بادرود است.

خبرگزاری فارس: آش گوشت و رب انار بادرود را از دست ندهید+تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، فرا رسیدن بهار نو و عید نوروز فرصتی است تا خانواده‌ها خستگی یک ساله را از تن بیرون کنند و با بستن بار مسافرت به اقصی‌نقاط میهن اسلامیان سفر کنند. یکی از مواردی که در سفر مسافران نوروزی بسیار قابل توجه است تناول غذاهای محلی هر شهر و دیار و خرید سوغات آن شهر است. شهر بادرود به عنوان چهارمین شهر زیارتی ایران به خاطر وجود امامزاده واجب‌التعظیم آقا علی عباس و شاهزاده محمد همه ساله پذیرای میلیون‌ها زائر و مسافر است و مسافران پس از زیارت به سطح شهر آمده تا با خرید سوغاتی‌های شهر برای آشنایان، اقوام و خویشان ره‌آوردی داشته باشند. سوغاتی که ریشه در فرهنگ و آداب ما ایرانی‌ها ریشه دوانده و یکی از میراث‌های فرهنگی ناملموس ما ایرانیان به شمار می‌رود. از جمله سوغاتی‌های نفیس و دیدنی بادرود، فرش دستباف زنان این دیار است که رج‌رج آن را با خون دل بافته و درآمد آن را صرف جهیزیه دختران و سیسمونی کرده و به آن افتخار می‌کنند، فرش با بافت کرک ابریشم که زیبا و چشم‌نواز است و با برند کاشان شادسر از دیرباز توسط زنان و دختران بادرودی بافته می‌شود.


از دیگر سوغاتی‌هایی که می‌توانید از بادرود بخرید مشتقات انار است اگر چه انار نادری بادرود که شهره آفاق گشته را نمی‌توان یافت و باید منتظر آبان ماه ماند تا به دست بیاید اما زنان این شهر چه خوب از این میوه بهشتی استفاده کرده و رب انار و سرکه انار را آماده سوغات شهرشان کرده‌اند تا مسافران دست‌خالی از این شهر نروند.




در کنار سرکه و رب انار می‌توان از ماست‌های محلی که انواع و اقسام آن توسط چوپانان سخت‌کوش بادرودی تهیه و به معرض فروش می‌رسد را نام برد، ماستی که هم کره دارد و هم روغن حیوانی و هم کشک و آنقدر خوشمزه و لذیذ است که هرگز طعم آن از یاد نمی‌رود.  



  وجود نانوایی‌های متنوع و مختلف محلی در سطح شهر که مشغول پخت نان محلی و سنتی هستند نیز می‌تواند سوغاتی مناسبی برای مسافران باشد.  






از سوغاتی که بگذریم هر مسافر دوست دارد طعم غذای مخصوص هر شهر را امتحان کند اگر صبح وارد شهر بادرود شوید مغازه‌هایی را می‌بینید که با تابلوهای آش سنتی و محلی بادرود توجه آن را به خود جلب می‌کنند طعم دلچسب آش گوشت محلی که انسان را یاد زمانی قدیم می‌اندازد که مادران هر کوی و محله بعد از پخت نان محلی در هر خانه آش گوشت را آماده می‌کردند و از آخر شب داخل تنور گذاشتند و تا صبح آش گوشت لذیذی آماده مصرف خانواده‌ها بود. امروز به خاطر حذف تنورهای خانگی این کار توسط مردان بادرودی به عنوان شغل آش گوشت سنتی در حالی ادامه است و هر مسافر با صرف یک پیاله آش گوشت سنتی تا شب احساس سیری می‌کند.  



از جمله خوراکی‌های خوشمزه دیگر شهر خورشت فسنجان با رب انار بادرود است که به طرز زیبایی توسط آشپزان این شهر پخته و آماده ارائه به مسافران است. مطمئنا با گشت و گذار بیشتر در این شهر و به دست آوردن چغاله بادام‌ها در روزهای عید نوروز می‌توانید از این میوه نوبرانه استفاده کنید.
البته خیار گل بسر بادرود در اردیبهشت خودنمایی می‌کند و طالبی‌ها در تیرماه و در آبان‌ماه هم انار نادری که سوغات اصلی این شهر است به دست می‌آید. انتهای پیام/63025/س30

93/12/05 - 11:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن