تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820541659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه شرکت هاي زراعي مانع از خرد شدن اراضي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۵:۲۱ب.ظ)
توسعه شرکت هاي زراعي مانع از خرد شدن اراضي مي شود معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي گفت: توسعه شرکت‌هاي سهامي زراعي و توليدي روستايي و تشکل‌هاي کشاورزي يکي از مهم‌ترين راهکارهاي جلوگيري از پيامدهاي خرد شدن اراضي است.
به گزارش خبرگزاري موج، رسول جليلي در جلسه ساماندهي تشکل‌هاي بخش کشاورزي جنوب استان که با حضور مدير تعاون روستايي و صندوق توسعه بخش کشاورزي استان و مديران جهاد کشاورزي و رؤساي ادارات تعاون جنوب استان در محل اتاق جلسات مديريت جهاد کشاورزي مياندوآب ترتيب يافت، با اشاره به اهميت و نقش صندوق توسعه کشاورزي استان افزود: براي توسعه بخش کشاورزي نيازمند توسعه و افزايش سرمايه اين صندوق هستيم و هدايت و تشويق کشاورزان و توليد کنندگان نسبت به تشکيل تشکل‌هاي توليدي در اين راستا لازم و ضروري مي‌باشد.
جليلي با بيان اينکه به طور ميانگين قطعات زمين هاي کشاورزي در استان زيرسطح 2 هکتار مي‌باشد، اضافه کرد: پراکندگي اراضي کشاورزي مانع مديريت صحيح منابع شده و هزينه‌هاي توليد را افزايش مي‌دهد، ضمن اينکه موجب افزايش هزينه‌هاي جانبي ماشين آلات نيز مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه سالانه نزديک به شش ميليون تن انواع محصولات کشاورزي در استان توليد مي‌شود، ادامه داد: با توجه به اشتغال بيش از 35 درصدي مردم استان در بخش کشاورزي، ايجاد تشکل‌هاي توانمند در عرصه‌هاي مختلف کشاورزي لازم و ضروري مي‌باشد.
معاون برنامه ريزي فرماندار مياندوآب نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه توليدکنندگان بايد در تصميم سازي ها و تصميم گيري‌ها مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به عزم دولت تدبير و اميد در کاهش تصدي گري هاي دولتي، ايجاد تشکل‌هاي غير دولتي و مردم نهاد در عرصه کشاورزي مي‌توانند به طور مؤثر و چشمگيري در فرايند توسعه شهرستان نقش مؤثري ايفا نمايد.
محرمعلي ديانتي، مدير جهاد کشاورزي مياندوآب، نيز در اين جلسه گفت: امروزه نقش بارز و اساسي تشکل‌هاي غيردولتي در برنامه ريزي‌ها و فعاليت‌هاي توسعه اي بر هيچ کس پوشيده نيست، ميزان سرعت رشد و گسترش توانمندي و کارايي آن‌ها در توسعه مشارکت‌هاي مردمي، نکته قابل توجه و حائز اهميتي است که برنامه ريزان را به فکر واداشته تا بسترهاي لازم را براي ادامه حيات و گسترش سازمان‌هاي غيردولتي فراهم سازند.
وي خاطر نشان کرد: توسعه اقتصادي هنگامي به توسعه اي پايدار تبديل خواهد شد که بر شالوده توسعه سازمان‌هاي مردم نهاد بنيانگذاري و پي ريزي شود و هرچقدر تشکل‌هاي منسجم‌تر و توانمندي داشته باشيم به همان اندازه در جذب سرمايه گذاري‌ها موفق تر خواهيم بود.
ديانتي اضافه کرد: شهرستان مياندوآب داراي پتانسيل‌هاي زيادي در زمينه‌هاي مختلف کشاورزي از جمله توليد گوشت سفيد، گوشت قرمز، نهال کاري و غيره، براي ايجاد و توسعه تشکل‌هاي توانمند مي‌باشد.
در ادامه اين جلسه اعضاي حاضر در در خصوص ساماندهي تشکل‌هاي بخش کشاورزي، افزايش سرمايه صندوق و تصميم گيري در مورد شکل گيري تشکل‌هاي جديد و تقويت تشکل‌هاي موجود، به ارائه ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن