تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803635650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلایل بی‌انگیزگی دانشجویان پس از ورود به دانشگاه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دلایل بی‌انگیزگی دانشجویان پس از ورود به دانشگاه
کد خبر: ۴۷۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳ - 22 February 2015


دبیر انجمن علمی روانشناسی بالینی ایران گفت: سطح تحصیلی بالا در دانشگاه و ذهنیت دانشجو درباره این محیط تحصیلی می‌تواند موجب بی‌انگیزگی او شود. همچنین کنترل‌گری والدین خشم و کاهش اعتماد به نفس فرزندان را درپی دارد.

به گزارش فارس، مهرداد کاظم‌‌زاده عطوفی درباره کاهش انگیزه و اعتماد به نفس دختر 26 ساله خود که دانشجوی ترم سوم مکانیک است، اظهار داشت: بی‌انگیزگی دلایل متفاوتی دارد. در گام اول بهتر است این دانشجو به مرکز خدمات مشاوره دانشجویی مراجعه کند و در صورتی که نمی‌خواهد از این طریق مشکل خود را برطرف کند بهتر است به یکی از درمانگاه‌های تخصصی روانپزشکی یا روانشناسی بالینی مراجعه کند تا ارزیابی شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد: وقتی افراد برای ادامه فعالیت‌هایی که قبلاً برایشان لذت‌بخش بوده است و در آنها موفقیت به دست می‌آوردند دچار افت عملکرد و انگیزه می‌شود احتمال دارد که با مشکلی خلقی مانند افسردگی مواجه شده باشند.

*دلایل بی‌انگیزگی دانشجو

این روانشناس بالینی گفت: برخی دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه تصویر ذهنی خاصی از دانشگاه دارند و نقطه انتهایی ذهن آنها ورود به دانشگاه است وقتی این افراد با ورود به دانشگاه با دو پدیده مواجه می‌شوند؛ پدیده اول این است که درس و تحصیل فرایند سختی است به ویژه رشته‌ای مانند مکانیک که فنی است و شرایط درس و امتحانات آن می‌تواند عامل استر‌س‌زا تلقی می‌شود. سبک درس خواندن در دانشگاه با دبیرستان متفاوت است و این موضوعی است که می‌تواند فرد را دچار اختلال تطابق کند.

دبیر انجمن علمی روانشناسی بالینی ایران اظهار داشت: پدیده دیگر این است که ذهنیت فرد در مورد دانشگاه با آنچه موجود است می‌تواند متفاوت باشد.

وی افزود: باید دید آیا دانشجو از ابتدا رشته مکانیک را دوست داشته و با تحقیق وارد آن شده است یا خیر چرا که پاسخ مثبت و منفی به این سؤال می‌تواند موجب طرح موضوعات متفاوتی شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: همچنین ممکن است مسائل بین این دانشجو و همکلاسی‌ها و استادانش وجود داشته باشد و او نتواند آنها را با مادر خود مطرح کند همچنین اشتغال ذهنی به مسائل عاطفی می‌تواند عامل مهم دیگری در ایجاد خلق و خوب فعلی دانشجو باشد.

*کنترل‌کننده بودن والدین موجب خشم در کودک می‌شود

وی در پاسخ به بخش دیگری از پرسش این شهروند درباره کنترل‌گری و امر و نهی کردن زیاد به دختر 26 ساله‌اش اظهار داشت: به نظر می‌رسد مادر کنترل‌کننده است و این الگو در شیوه فرزندپروری از کودکی تا بزرگسالی در طرف مقابل دو الگو را می‌تواند ایجاد کند الگوی اول خشم سرکوب شده و دیگری رفتار پرخاشگرانه است یعنی فرد یا در انفعال فرو می‌رود یا پرخاشگر می‌شود.

این روانشناس بالینی تصریح کرد: اگر سرزنش از دوره کودکی شروع شده باشد می‌تواند به اعتماد به نفس کودک آسیب رسانده و موجب افت عملکرد او شود.

کاظم‌زاده عطوفی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود این دانشجو حتما به یکی از متخصصان حوزه بهداشت روان مراجعه کند تا ارزیابی شود و در صورت نیاز تحت درمان قرار گیرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن