تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804521108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرواز «پي‌كا2 ايراني» در مسير علم تا عمل


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پرواز «پي‌كا2 ايراني» در مسير علم تا عمل
پنجمين جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل كه در مصلاي تهران در حال برگزاري است، تمام مسئولان مؤثر در فرآيند تبديل عمل به ثروت را پاي كار آورده و دغدغه اجراي قانون حمايت از شركت‌‌هاي دانش‌بنيان و مالكيت فكري را بار ديگر به گفتمان اصلي حوزه علم و فناوري داخل تبديل كرد.
نویسنده : نفيسه ابراهيم‌زاده انتظام 


پنجمين جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل كه در مصلاي تهران در حال برگزاري است، تمام مسئولان مؤثر در فرآيند تبديل عمل به ثروت را پاي كار آورده و دغدغه اجراي قانون حمايت از شركت‌‌هاي دانش‌بنيان و مالكيت فكري را بار ديگر به گفتمان اصلي حوزه علم و فناوري داخل تبديل كرد. پرواز هواپيماي پي كا 2 يكي از جلوه‌‌هاي خواستن توانستن جوانان كشورمان بود كه در اين جشنواره به نمايش درآمد.
سال‌ها آفت علم ما بي‌عملي و بي‌عسلي آن بود. به همين دليل خروجي مطالعات دانشمندان ما يا حتي خود آنها همراه با ايده‌ها و ابتكارات‌شان مسافر كشورهاي خارجي بودند و ما هم دلخوش به درآمدهاي نفتي بي‌تفاوت از كنار اين هدر رفت سرمايه مي‌گذشتيم و هشدارهاي گاه‌و‌بيگاه برخي دلسوزان آينده‌نگر هم چندان مؤثر واقع نمي‌شد اما چند سالي است با تغيير معادلات قدرت و ثروت در سطح بين‌المللي، تنها كشورهايي مي‌توانند نقش تعيين‌كننده‌اي در مناسبات جهاني داشته باشند كه توانايي آنها مبتني بر دانش و فناوري باشد و متغيرهاي مؤثر بر جريان اقتصادي و سياسي و ديپلماتيك آنها وابستگي كمتري به خارج از مرزها داشته باشد.
در اين بين كشور ما نيز براي رسيدن به اين ايده‌آل برنامه‌ريزي‌هايي را آغاز كرد و با توجه به سرمايه‌گذاري‌هاي مادي و معنوي با سرعت و رشد قابل‌توجهي پيش رفته است.
مديريت ظرفيت‌هاي موجود و ايجاد ظرفيت‌هاي جديد در حوزه فناوري مبتني بر دانش به ويژه دانش بومي، از جمله اين برنامه‌ها است كه قرارگاه راهبردي آن به معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري سپرده شده و اين معاونت با ايجاد فرصت‌هاي متعدد، زمينه بروز و ظهور اين ظرفيت‌ها را فراهم مي‌كند. برخي از اين فرصت‌ها در قالب جشنواره و همايش در اختيار شركت‌هاي دانش بنيان و مخترعين و مبتكرين قرار مي‌گيرد. جشنواره سالانه علم تا عمل نيز از اين دست است.
   رقابت در دنياي بي‌رحم با فارغ‌التحصيلان عاطل و باطل
جشنواره مزبور براي كشور به اندازه‌اي اهميت دارد كه تمام مسئولان تأثيرگذار در فرآيند تبديل علم به ثروت به نوعي در آن شركت و از آن حمايت مي‌كنند. از جمله حجت الاسلام پورمحمدي، وزير دادگستري كه در افتتاحيه اين جشنواره با بيان اينكه لايحه حمايت از مالكيت فكري به مجلس ارائه شده است، گفت: از چند سال قبل يك شوراي مالكيت فكري در كشور تشكيل و مديريت اين شورا به وزارت دادگستري سپرده شده است. وي اظهار داشت: در دنياي خيلي بي‌رحمي قرار داريم، امروزه بحث‌هاي سياسي، امنيتي و مذاكرات خيلي مطرح است و در دنيايي كه شتابان پيش مي‌رود حتي بين دوستان هم رقابت سختي وجود دارد و در جهان غرب هم اين موضوع را مي‌بينيم.
حجت‌الاسلام پورمحمدي خاطرنشان كرد: اگر امروز همه محدوديت‌ها و تحريم‌ها برداشته شود، ما براي بقا و ادامه حيات و پيشرفت و باز‌نماندن از رقابت نيازمند يك تحول اساسي در رفتار اقتصادي، مديريتي، پژوهشي و آموزشي خود هستيم. بايد ببينيم چگونه مي‌توانيم در دنياي امروز از آرمان‌ها، اهداف، كشور و نظام خود دفاع كنيم و براي اين موضوع برنامه‌ريزي داشته باشيم.
وزير دادگستري خاطرنشان كرد: ما فارغ‌التحصيلان، استادان و نخبگان زيادي داريم و نبايد بگذاريم آنها عاطل و باطل باقي بمانند بايد از آنها استفاده كرد. متأسفانه ما نخبگان و فارغ‌التحصيلان خود را به بنگاه‌هاي توليدي دنيا تقديم مي‌كنيم.
وي افزود: عمل بايد به هدف و نتيجه و خروجي برسد. اين كار استقامت و پايداري مي‌خواهد و با شعار و مصوبه و جشنواره انجام نمي‌شود.
وي گفت: در دولت دو لايحه اكنون در حال انجام است كه يك لايحه آن مالكيت فكري و حمايت از حقوق مالكيت است كه تصويب و به مجلس ارسال شده است، يك لايحه‌ هم مالكيت اقتصادي است كه روزهاي آخر را براي تصويب سپري مي‌كند و ان‌شاءالله به مجلس ارائه شود و به تصويب برسد.
    اجرايي‌نشدن قانون حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان
سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور نيز شاه‌بيت اظهارات خود را به گلايه از اجرايي‌نشدن قانون حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان اختصاص داد و گفت: اجرايي نشدن اين قانون به دليل عدم وجود فرهنگ در كشور بوده است، ولي هم‌اكنون به حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان نزديك مي‌شويم تا اين قانون را به صورت كامل اجرايي كنيم.
وي افزود: مجموعه دولت، بانك‌ها، سيستم‌هاي مالي و تمام بخش‌هاي جامعه امروز متوجه ضرورت فرهنگ اقتصاد دانش‌بنيان شده‌اند اما اين كافي نيست و ما چاره‌اي جز حركت در اين مسير نداريم. وي خاطرنشان كرد: بايد فرهنگ اقتصاد دانش‌بنيان را در جامعه رواج دهيم و كاري كنيم كه دانشجو بعد از فارغ‌التحصيل شدن فقط به دنبال كار دولتي نباشد.
ستاري تصريح كرد: جشنواره علم تا عمل امسال پنجمين دوره خود را سپري مي‌كند و همه بخش‌ها در زمينه اقتصاد دانش‌بنيان بايد به ما كمك كنند. ستاري اظهار داشت: صندوق نوآوري و شكوفايي تا كنون به بيش از 40 شركت تسهيلات داده و در آينده نزديك بزرگ‌ترين نهاد مالي كشور خواهد شد. وي يادآور شد: بايد اقتصاد كشور ما را فناوري تغذيه كند و ثابت كنيم علم بهتر از ثروت است.
معاون علمي رئيس‌جمهور تصريح كرد: توسعه فرهنگ و اقتصاد جديد به عهده كارآفرينان زير 30 سال است و ما مي‌توانيم با 140 تا 150نفر اقتصاد كشور را راهبري كنيم بدون اينكه بودجه‌اي براي زيرساخت هزينه شود و كشور و دولت درگير آن شوند. بنابراين گزارش در پنجمين جشنواره ملي علم تا عمل هواپيماي ايراني    در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفت. اين هواپيما جزو هواپيماهاي اسكورت محسوب مي‌شود و توانسته استانداردهاي ASTM امريكا را دريافت كند. همچنين طراحي و ساخت اين هواپيما كاملاً ايراني است و تا به حال سه مدل از آن ساخته شده و قرار است به شركت‌هاي تفريحي و آموزشگاه‌هاي فضايي عرضه شود. لازم به ذكر است، اين هواپيما با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري ساخته شده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن