تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804026421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزش آب مصرفی هر کیلو سیب زمینی تا 300 هزار تومان قابل ارتقاء است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر نیرو در گفت و گو با پانا: ارزش آب مصرفی هر کیلو سیب زمینی تا 300 هزار تومان قابل ارتقاء است خبرگزاری پانا: وزیر نیرو اظهار کرد: اگر آب به قیمت واقعی در حوزه کشاورزی عرضه می شد علاوه بر کاهش هدر رفت شاهد افزایش بهره وری همچنین تولید محصولاتی با نیاز آبی کمتر بودیم؛ هم اکنون هر کیلو سیب زمینی نیازمند 300 لیتر آب برای تولید است که این میزان در شکل بسته بندی آن ارزش 300 هزار تومانی دارد.
۱۳۹۳ جمعه ۱ اسفند ساعت 08:50

خبرگزاری پانا+آب+کشاوری+بهره وری

حمید چیت چیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا، از مسدود سازی بیش از 10 هزار حلقه چاه غیر مجاز خبر داد و گفت: پیگیر چاه های غیر مجاز با جدیت بیشتر خواهیم بود.
  وی در مورد مدیریت مصرف آب های زیر زمینی در حوزه کشاورزی به نصب کنتور های هوشمند اشاره کرد و افزود: از مجلس درخواست کردیم ت به ما اجازه دهد تا هزینه کنتورهای هوشمند را پرداخت کنیم و به صورت اقساط از کشاورزان دریافت کنیم که اقدامی است که در تمام استانها در حال اجراست.
  وزیر نیرو در مورد مصرف بهینه آب شرب، عنوان کرد: توزیع تجهیزات کاهنده مصرف به صورت جدی و وسیع عملیاتی شده است و شرکت مهندسی آبفای کشور با ایجاد یک پایگاه اطلاع رسانی راهنمایی های دقیق فنی را با جزئیات کامل در اختیار همگان قرار داده است.
  چیت چیان به اقدامات نرم افزاری همچون کارهای رسانه ای نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون تبلیغات و راه های فرهنگ سازی و اصلاح فرهنگ در حوزه مصرف از طریق رسانه های گروهی همچنین صدا و سیما انجام گرفته است.
  وی با بیان اینکه تقویت مدیریت فشار در شبکه ها یک روش برای کنترل مصرف آب است، اظهار داشت: پیشنهادهای جدیدی را به دولت تقدیم کردیم تا انشعاب مشترکین پرمصرف را که بیش از حد مجاز آب مصرف می کنند را قطع کنیم که در انتظار تصویب دولت هستیم.
  وزیر نیرو در مورد احیای آب های زیر زمینی و مقابله با چاه های آب غیر مجاز همچنین رایگان بودن آب های زیرزمینی گفت: مسأله قیمت آب در کشور دچار یک معضل جدی است.
  چیت چیان تصریح کرد: در مورد قیمت آب با نگاه بر منطق اقتصادی و مدیریتی بر آن هستیم تا آب و هر نهاده دیگر را بر اساس قیمت درست عرضه و توزیع شود و درآمدها اعتباری برای هزینه های سرمایه گذاری و بهره برداری های جدید در شبکه آب رسانی و تقویت آن شود.
  وی ادامه داد: از سویی ملاحظاتی در کشور ما وجود دارد که برای پشتیبانی از کشاورزی آب را به صورت رایگان و یا با قیمت بسیار کم در اختیار کشاورز قرار دهند که این دو تفکر در کشور وجود دارد.
  وزیر نیرو تأکید کرد: متأسفانه به دلیل غلبه تفکر دوم در کشور موجب شده تا شاهد کاهش بهره وری آب باشیم و به عنوان نمونه می توان گفت که برای تولید یک کیلو سیب زمینی 300 لیتر آب مصرف می شود و این آب به شکل بسته بندی به ازای هر لیتر قیمت ارزش هزار تومانی خواهد داشت.
  چیت چیان گفت: سیب زمینی تولید شده با ثمن بخث و باکمک به کشورهای دیگر صادر می شود که نرخ زیادی را برای آبیاری آن به لحاظ ارزش آبیاری متحمل شدیم که این صادارت آب مجازی محسوب می شود.
  وی تصریح کرد: معتقدم اگر آب باقیمت واقعی خود عرضه می شود علاوه بر هدر رفت آن بر مقوله مهم بهره وری در تولید، همچنین تولید محصولاتی که آب کمتری نیاز دارند تأثیر داشت و بیشترین تولید اقتصادی مفید و ایجاد آب ارزش افزوده را از همین میزان آب محدود خود داشتیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن