تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819866172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیلی بر تنش های تازه در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تحلیلی بر تنش های تازه در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی


روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی عنوان کرد که انتشار اخباری درباره خودداری واشنگتن از اطلاع رسانی کامل به تل آویو، روابط دو طرف را پرتنش کرده و این در حالی است که مقامات اروپایی نیز چنین رویکردی را از جانب آمریکا تصدیق کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه نیویورک تایمز درگزارشی عنوان کرد که انتشار اخباری درباره خودداری واشنگتن از اطلاع رسانی کامل به تل آویو، روابط دو طرف را پرتنش کرده و این در حالی است که مقامات اروپایی نیز چنین رویکردی را از جانب آمریکا تصدیق کردند. این نشریه آمریکایی درگزارشی نوشت: دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا با جدیت تمام سرگرم مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است تا پیش از سر رسیدن مهلت پایان ماه مارس، سرفصل ها و رئوس یک توافق هسته ای با ایران مشخص شود.شتاب گفت وگوها، تنش هایی را در روابط آمریکا و رژیم صهیونیتی پدید آورده و به خصوص موضوع دعوت کنگره از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای سفر به امریکا و برنامه سخنرانی وی در کنگره که حول محور «اجتناب از یک توافق بد با ایران» ایراد خواهد شد، این تنش را شدیدتر کرده است. براساس این گزارش، مقامات صهیونیستی عنوان می کنند که نتانیاهو احساس می کند ازسوی دولت امریکا طرد شده و ازجزییات گفت و گوهای هسته ای ایران بی اطلاع مانده است. امریکا با رد این ادعا می گوید که در این زمینه در برابر صهیونیست ها باز و شفاف عمل کرده است. اما دراین میان، یکی ازنزدیک ترین شرکای آمریکا درمذاکرات از ارائه کامل و جامع اطلاعات به صهیونیست ها برحذر داشته شده و در خصوص چرایی این امر به او گفته شده است که هر آنچه را بیان می کنیم، به طور گزینشی مورد استفاده قرار می گیرد.  درحالی که نتانیاهو برای پیروزی درانتخابات 17 مارس 2015 /26 اسفند / مانور می دهد و اوباما هم مصمم به رسیدن به توافقی هسته ای با ایران است که می تواند به بیش از سه دهه خصومت با تهران خاتمه دهد و هرگونه خطر برخورد نظامی را از بین ببرد، ظاهرا هر دو در یک موازنه دیپلماتیک در زمینه پیام رسانی غیرمستقیم به یکدیگر هستند.ریشه مناقشه تازه میان این دو به زمانی برمی گردد که رسانه های صهیونیستی گزارش هایی را در این باب منتشر کردند که اطلاعات منتقل شده به مقامات صهیونیستی درباره مذاکرات هسته ای، نتانیاهو را متعجب و مبهوت کرده است. برخی از این گزارش ها با جزییاتی درباره تعداد سانتریفیوژهایی همراه بود که براساس پیشنهاد آمریکا، همچنان در تاسیسات ایران فعال باقی می ماندند.

اما دولت آمریکا هر گونه پنهان کاری را رد کرد.

آلیستر سی. بسکی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا نیز گزارش اخیر شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه درباره آنچه از آن به عنوان تشدید تنش در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی انتشار اخباری از خودداری واشنگتن از اطلاع رسانی کامل به تل آویو درباره مذاکرات هسته ای ایران یاد کرد، افزود که مقام های اروپایی تایید کردند که ارتباط میان امریکا و این رژیم در زمینه گفت وگوها قطع شده است، تکذیب کرد و یادآور شد که 'سوزان رایس' مشاور امنیت ملی اوباما به طور مرتب با یوسی کوهن، همتای خود تماس دارد. با این همه، مقام های اروپایی می گویند که اخبار رسانه های صهیونیستی برغم مبالغه امیز بودن، اما داستان سرایی صرف نیست. یکی ازمقام های اروپایی گفت: تماسی را اخیرا از جانب وندی شرمن، نفرسوم وزارت خارجه آمریکا به یاد می آورد که نسبت به ارائه اطلاعات بیش از حد به صهیونیست ها هشدار داده و عنوان کرده بود که امکان دارد برای از بین رفتن امکان توافق، جزییات تحریف شوند.براساس این گزارش، شرمن به درخواست مطرح شده برای اظهار نظرایمیلی در این باره پاسخ نداد، اما یک سخنگوی وزارت خارجه به نمایندگی از وی گفت که شرمن به اروپایی ها گفته است (تنها) تا زمانی که صهیونیست ها به «ضرورت انجام مذاکرات در اتاق مذاکره» وقوف دارند، با آنها سخن بگویید. همچنین به گفته یک مقام اروپایی دیگرجان کری، وزیرخارجه آمریکا در جلسه گفت وگویی که اخیرا برگزار شد، به شدت از درز اطلاعات توسط اصهیونیست ها خشمگین بود. به گفته یک مقام وزارت خارجه آمریکا، کری در کل به خاطر درز اطلاعات توسط صهیونیست ها خشمگین و معتقد است که «به نفع هیچ کس نیست مذاکرات علنی باشد». نیویورک تایمز افزود: رژیم صهیونیستی خواهان آن است که به طور دقیق در جریان همه جزییات گفت وگوها قرار بگیرد تا دقیقا از مقصود اصلی اوباما در مذاکرات مطلع شود.از سوی دیگر، دولت اوباما به شدت از برنامه حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره ناراحت و نگران آن است که نتانیاهو در سفر به امریکا قصد مطلع شدن از جزییاتی از مذاکرات را داشته باشد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گوید که اوباما با طرد کردن او، باب مذاکرات سری با دولت روحانی رئیس جمهوری ایران را بنا نهاده و بنیان تعلیق بخشی از برنامه هسته ای ایران و مقدمه گفت وگوهای فعلی را میسر ساخت. یعاکوف آمیدرور، مشاوراسبق امنیت ملی نتانیاهو روزسه شنبه (دیروز) در این باره گفت: اعتماد میان دو متحد بدجوری صدمه دیده است. معلوم نیست دولت اوباما با ما باز و شفاف است یا دارد چیزی را از ما پنهان می کند.


چهار شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن