تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 22 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799829023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار کرج: توسعه سرانه های فضاهای سبز مهمترین اولویت مدیریت شهری است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهردار کرج:
توسعه سرانه های فضاهای سبز مهمترین اولویت مدیریت شهری است
شهردار کرج گفت: توسعه سرانه های فضاهای سبز مهمترین اولویت مدیریت شهری کرج است.

خبرگزاری فارس: توسعه سرانه های فضاهای سبز مهمترین اولویت مدیریت شهری است



به گزارس خبرگزاری فارس از کرج، علی ترکاشوند ظهر امروز در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی شهید چمران اظهار کرد: شهرداری کرج در افزایش سرانه ورزشی این کلانشهر جدیت و اهتمام ویژه ای دارد، لذا حمایت قاطع خود را از ورزشکاران و ورزش دوستان نیز اعلام می کند.
وی تأکید کرد: طی چند سال گذشته از سوی مدیریت شهری کرج در حوزه سالم سازی و ارتقای کیفیت بهره برداری از پارکهای سطح شهر اقدامات ویژه ای انجام و رضایت نسبی شهروندان فراهم شده، در واقع مدیریت شهری بر این عقیده است که هرچه بتوان پارکها را فضاهایی عمل گرا در جهت استفاده بهینه مردم طراحی، اجرا و بهره برداری کرد، بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی مانند اراذل و اوباش، معتادان، کارتن خوابان، توزیع کنندگان مواد مخدر و ... کاهش می یابد.
این مسئول افزود: یکی از وجوه بسیار مهم عملکردی در این خصوص توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی در پارکها است که در حیطه فرهنگی با ایجاد فرهنگسراها، خانه های فرهنگ و خانه باغ ها، حس مشارکت پذیری شهروندان در این مراکز شکوفا و تقویت می شود که با تحقق این مهم پارکها و فضاهای عمومی شهر پویاتر شده و چهره فرهنگی تری به خود می گیرند.
شهردار کرج عنوان کرد: در کنار آن، مهمترین موضوعی که شهرداری به آن توجه کرده، توسعه ورزش در ابعاد سخت افزاری (ایجاد امکانات فیزیکی) و نرم افزاری برای حضور شهروندان است که جز اولویتهای مدیریت شهری است، در واقع این توسعه و برنامه ریزی باید به نحوی باشد که هرساله تعداد چشمگیرتری از شهروندان طی ساعات شبانه روز در پارکها اقدام به انجام فعالیتهای ورزشی کنند.
*25 درصد سطوح پارکها به فعالیتهای ورزشی اختصاص دارد
ترکاشوند ادامه داد: با توجه به بررسی های انجام شده در حال حاضر حدود 5 درصد از شهروندان کرجی طی شبانه روز در عرصه های ورزشی مدیریت شهری اقدام به ورزش می کنند که این آمار طی شش سال گذشته نزدیک به یک درصد بود، در واقع رشد این آمار و افزایش گرایش شهروندان به انجام فعالیتهای ورزشی در پارکها، نشان دهنده ارتقای فرهنگ شهروندی و ایجاد محیط های فیزیکی استاندارد و افزایش امکانات مناسب بوده است.
شهردار کلانشهر کرج یادآور شد: در این راستا مدیریت شهری با اتخاد سیاست ایجاد فضاهای ورزشی در پارکها که بیش از 25 درصد سطوح یک پارک را شامل می شود، توانسته با ایجاد امکانات مطلوب به رشد کمی تعداد بهره برداران کمک کند.
وی گفت: طی چند سال اخیر سازمان پارکها توجه ویژه ای به گسترش زیرساختهای انجام فعالیتهای ورزشی در پارکها و بوستانهای سطح شهر داشته که نتیجه آن ایجاد امکاناتی مانند زمینهای فوتبال، چمن مصنوعی، زمینهای چند منظوره مانند والیبال، بسکتبال، گل کوچک و فوتبال است همچنین عرصه هایی به منظور انجام ورزشهای صبحگاهی، پیستهای اسکیت و دوچرخه سواری و مسیرهای ویژه پیاده روی نیز در پارکهای این کلانشهر ایجاد شده است.
این مسئول اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 200 پارک و بوستان در سطح شهر به تجهیزات استاندارد تندرستی و ورزشی مجهز شدند، در واقع طی سالهای 92 و 93 حدود 70 سری از این تجهیزات توسط شرکتهای مورد تایید سازمان استاندارد و هیئت ورزش های همگانی استان خریداری و از سوی سازمان پارکها در پارکهای سطح شهر نصب شده، باغ ایرانی، باغ فاتح، پارک خانواده، پارک هامون، پارک تندرستی و ایران زمین از جمله پارکهای بزرگ کلانشهر کرج و دارای امکانات و تجهیزات مطلوبی در حوزه ورزشی هستند.
ترکاشوند یادآور شد: علاوه بر این مهم، از سوی سازمان پارکها به برخی از موسسات عمومی دیگر مانند آسایشگاه ها، ندامتگاه ها و ... خدماتی در حوزه فضای سبز و تجهیز اماکن ورزشی ارائه شد که با حمایتهای شورای شهر و مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز و هیئهای ورزشی، این روند در دستور کار مدیریت شهری در سالهای آتی نیز قرار گرفته بنابراین در این حوزه هدف شهرداری کرج، افزایش کمی تعداد شهروندان برای حضور در پارکها و جذب آنها به فعالیتهای ورزشی است تا حداقل طی هفته حداقل یک روز در فضاهای ورزشی پارکها حضور یابند و به انجام فعالیتهای ورزشی بپردازند، این موضوع طی برنامه 4 ساله می تواند آمار را به میزان 10 درصد از شهروندان افزایش دهد.
  *برگزاری جشنواره های ورزشی در برنامه های کاری شهرداری قرار گرفته است
وی اعلام کرد: حمایت از فعالان ورزشی و علاقمندان به سرمایه گذاری در این بخش و ایجاد امکانات لازم برای سرمایه گذاری از دیگر سیاستها و اولویتهای شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج است که تاکنون به آن توجه شده که برای تحقق این موضوع ضمن فعال سازی بخشهای مختلف شهرداری مانند حوزه های فرهنگی و ورزشی، اهداف مختلفی در دستور کار مجموعه مدیریت شهری اعم از سازمان پارکها و مناطق 12 گانه قرار گرفته است.
شهردار کلانشهر کرج اضافه کرد: اختصاص فضاهای مناسب در سطوح کاربری های سبز به امر توسعه فضاهای فیزیکی با نگاه به جنبه همگانی ورزش و تجهیز آنها ( در پارکهای جدیدالاحداث حداقل 25 درصد سطوح آن به فعالیتهای ورزشی اختصاص داده می شود) و برنامه ریزی فرهنگی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ورزش و تاثیر آن بر سلامت جسمانی و روانی شهروندان در قالب برگزاری جشنواره های ورزشی در محلات و مناطق مختلف از جمله این موارد است.
وی به احداث پارکهای بانوان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون کرج دومین شهر در ایران است که دارای دو پارک بانوان می باشد و طبق برنامه ریزی قرار است که این تعداد به 4 پارک افزایش یابد، در واقع بیشترین عملکرد پارکهای بانوان ورزش در فضای باز و آزاد است، همچنین طی سال جاری پارک موضوعی ورزش در کیانمهر کرج افتتاح و راه اندازی شد تا بابی باشد برای افزایش انگیزه شهروندان آن منطقه برای انجام فعالیتهای ورزشی.
این مسئول به فعالیتهای مطلوب مجموعه بین المللی تنیس نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه بین المللی تنیس کرج با مساحت 16 هزار مترمربع در بلوار جمهوری میان باغات جهانشهر قرار گرفته که به لحاظ استانداردها در ایران سرآمد است، این مجموعه دارای 7 زمین تمرین و یک زمین مختص مسابقات تنیس به ظرفیت 1200 نفر است که طی سال مسابقات مختلف کشوری و استانی در آن برگزار می شود.
ترکاشوند گفت: یکی از اقدامات مطلوب مدیریت شهری طی هفته گذشته، برگزاری جشنواره محلات بود که طبق آمارهای ثبت شده، بیش از 15 هزار نفر از شهروندان در این جشنواره شرکت و از رشته های متنوع آن استقبال کردند.
در ادامه این مراسم مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج نیز طی سخنانی بر توسعه فضاهای سبز در کلانشهر کرج تأکید کرد و گفت: عملیات احداث مجموعه ورزشی پارک شهید چمران که جزء یکی از اماکن خاص در شهر است، از 2 سال گذشته آغاز شد که دارای مساحتی بالغ بر 2 هکتار است.  عباس زارع افزود: در این مجموعه ورزشی دو زمین بسکتبال، دو زمین تنیس، دو زمین والیبال، یک زمین مینی گلف، یک کورت اسکواش و یک زمین فوتبال بزرگ استاندارد احداث شده است.
این مسئول ادامه داد: در حاشیه زمین فوتبال، جایگاه تماشاگران با ظرفیت 600 نفر نیز احداث شده ضمن اینکه تجهیزاتی از قبیل رختکن، سرویس بهداشتی و ساختمان مدیریت نیز برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.
زارع یادآور شد: مجموعه ورزشی پارک شهید چمران آمادگی میزبانی از فستیوالهای بزرگ ورزشی در رشته های مختلف را دارد که به طور قطع با آغاز به کار این مجموعه ورزشی، شاهد توسعه این حوزه در شهر خواهیم بود.
انتهای پیام/2302

93/11/29 - 20:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن