تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802752116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آملی‌لاریجانی: پرونده رحیمی سیاسی نبوده است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آملی‌لاریجانی: پرونده رحیمی سیاسی نبوده است
آملی لاریجانی گفت: عرض من این است که دستگاه قضایی دارد به نحو قاطع عمل می کند و شما باید این اقتدار و شأن دستگاه قضایی را حفظ کنید.
آفتاب: رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه پرونده محمدرضا رحیمی از سال 88 مطرح شده، گفت: اینکه گفته شود این پرونده سیاسی بوده سخن نادرستی است.

به گزارش ایسنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان لرستان ضمن تاکید بر قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با جرایم خشن گفت: یکی از وظایف مهم ما ایجاد امنیت است و اگر فضا ناامن باشد آسایش هم وجود ندارد، ولو اینکه فردی میلیاردها ثروت داشته باشد.

وی ادامه داد: ما رکن اساسی این قضیه را در پیگیری‌های قضایی می‌دانیم و هرچند که نیروهای نظامی در این امر دخیل هستند، اما در نهایت قاطعیت دستگاه قضایی است که این مساله را پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی افرادی را به دادگاه فراخوانده که برای هیچ کس قابل تصور نبوده اند، گفت: اینکه معاون اول رییس جمهور محکوم شود و به زندان برود برای کسی قابل تصور نبود و البته ما در این زمینه هیچ نگاه سیاسی نداشتیم.

آملی لاریجانی با بیان اینکه پرونده این شخص در سال 88 از سوی من ارجاع شد، گفت:‌ اینکه گفته شود این پرونده سیاسی است سخن نادرستی است. اگر من بخواهم در اینجا درباره این پرونده سخن بگویم باید یک مثنوی هفتاد من بگویم که مصلحت نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: محکومیت رحیمی ربطی به یک میلیاردی که گفته شده، ندارد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه من هیچ رایی را به دولت تحمیل نمی‌کنیم افزود: با اینکه عناوین مجرمانه و کیفرخواست این پرونده بیش از اینها بود و بعد هم در دادگاه کیفری استان مجازات سنگین‌تری تعیین شده بود اما قضات شریف دیوان عالی کشور تشخیص دادند که میزان مجازات کمتر است و ما هم به نظر قضات شریف دیوان احترام می‌گذاریم.

آملی لاریجانی گفت: عرض من این است که دستگاه قضایی دارد به نحو قاطع عمل می کند و شما باید این اقتدار و شأن دستگاه قضایی را حفظ کنید.

به گزارش ایسنا، آملی لاریجانی با اشاره به صحبت‌های نمایندگان قضات و کارکنان دادگستری لرستان اظهار کرد: انتظارات و توقعاتی که به ویژه نسبت به وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان دستگاه قضایی ذکر شد انتظارات به جایی بود، البته اینکه تا چه حد می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم یک مساله است، ولی واقعیت این است که دستگاهی که برای برقراری عدالت تلاش می‌کند باید وضع معیشتی مستقر و صحیحی داشته باشد تا ذهن و فکر کارکنان قضایی را به خود مشغول نکند.

رییس دستگاه قوه قضاییه گفت: متاسفانه کشور در شرایط خاصی است و فشارهای زیادی را کشورهای سلطه طلب به ما وارد کرده‌اند و استقلال و عزت و کرامت و سرافرازی ما اجازه نمی‌دهد سر تعظیم فرود بیاوریم. لذا باید به وضع کل کشور توجه کنیم.

آملی لاریجانی گفت: نکته بعدی این است که بودجه کل کشور در اختیار قوه قضاییه نیست. ما هم در دولت سابق و هم در این دولت با روسای جمهور، نمایندگان و رییس مجلس - که امیدواریم جهت اخوت ایشان اثر کند- صحبت کردیم. همچنین در این زمینه به مقام معظم رهبری نامه نوشتیم و اگر عنایات ایشان نبود این میزان بودجه نیز حاصل نمی‌شد. ایشان در حاشیه نامه ما که در آن با استدلال گفته بودیم به بودجه بیشتری نیاز داریم، فرمودند راجع به این موارد مساعدت شود. در آن نامه ذکر شده بود که لااقل یک بار بودجه دستگاه قضایی به صورت جهشی افزایش یابد و در سال‌های آتی این افزایش مانند بقیه دستگاه‌ها باشد و مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید کردند اما متاسفانه اثر نکرد مانند خیلی از مسائل دیگر که اثر نمی‌کرد.

وی ادامه داد:‌ همین تاکید به مجلس هم شد و انصاف این است که بگوییم مجلس در تمام این سنوات به قوه قضاییه کمک کرد، البته امسال بودجه قوه قضاییه 210 هزار میلیارد تومان بود که مجلس 60 هزار میلیارد تومان از آن را کم کرد. در عین حال با تلاشی که کردیم پذیرفته شد این امر از طریق درآمد و هزینه‌های خود قوه قضاییه از جمله با تصحیح تعرفه‌های غیرواقعی جدا شود.




تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن