تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806414361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت برای بی‌قانونی؛ حکایت آشفته بازار رانندگی در کابل


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
رقابت برای بی‌قانونی؛ حکایت آشفته بازار رانندگی در کابل
کابل یکی از معدود شهرهای جهان است که در آن حداقل‌های قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت نمی‌شود و هیچ فردی به این مهم توجه ندارد.

خبرگزاری فارس: رقابت برای بی‌قانونی؛ حکایت آشفته بازار رانندگی در کابل



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام شهرهای افغانستان به خصوص کابل پایتخت از سوی رانندگان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و همواره سبب بروز مشکلات فراوان برای شهروندان این کشور شده و می‌شود.





شهر کابل که تنها گنجایش 40 هزار اتومبیل را دارد، اکنون روزانه بیش از 300 هزار اتومبیل در آن تردد دارند و شهروندان برای رسیدن به مقصد باید ساعت‌ها در ترافیک سنگین سرگردان باشند. معدود چهارراه‌های کابل به چراغ راهنما مجهز است اما رانندگان کمتر به این چراغ‌ها توجه دارند، در چهارراه‌هایی هم که در آن چراغ راهنما وجود ندارد، پلیس ترافیک وظیفه چراغ راهنما را انجام می‌دهد و ماشین‌ها را متوقف می‌کند. اکثر خیابان‌های کابل فاقد نشانه‌گذاری و خط‌کشی هستند و تابلوهای اعلام قوانین راهنمایی و رانندگی نیز کمتر در خیابان‌های این شهر دیده می‌شود. از سویی هم، اکثر رانندگان این کشور به نشانه‌ها و تابلوهای اعلام قوانین راهنمایی و رانندگی آگاهی ندارند، در بسیاری خیابان‌های این شهر رانندگان بدون توجه از هر نقطه‌ای که خواسته باشند دور می‌زنند. به اعتقاد برخی کارشناسان، جنگ‌های داخلی طی بیش از 3 دهه گذشته در این کشور سبب شده که شهروندان این کشور کمتر به قوانین توجه و خود را ملزم به رعایت آن بدانند.



همچنین اکثر خیابان‌های کابل فاقد نشانه‌گذاری و خط‌کشی هستند و تابلوهای اعلام قوانین راهنمایی ورانندگی نیز کمتر در خیابان‌های این شهر دیده می‌شود.









«فرید» یکی از رانندگانی که در کابل به تاکسیرانی مشغول است در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کند، گفت: در این شهر هیچ کس از کمربند استفاده نمی‌کند و من هم استفاده نمی‌کنم.



«خالد» یکی دیگر از تاکسیرانان شهر کابل اظهار داشت: پلیس باید در مور رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جدیدیت بیشتری داشته باشد تا مردم به آن توجه کنند. وی همچنین گفت: بیشترین نقض قوانین ترافیکی از سوی نهادهای امنیتی و مقامات بلند پایه‌ای دولتی صورت می‌گیرد و تا زمانی که آنان خود را اصلاح نکنند، مردم عادی نیز به قوانین توجه نخواهد کرد.



در اکثر موارد دیده شده که گشت‌های پلیس و نیروهای امنیتی هنگام عبور و مرور از جایی به جایی دیگر بدون در نظر داشت موارد ایمنی با سرعت زیاد و با آژیرهای بلند سبب ناراحتی و ترس مردم شده و می‌شوند. قانون گریزی در افغانستان به یک امر سهل و آسان تبدیل شده و هرکسی به دلیلی اینکه دیگری به قوانین توجه نمی‌کند خود را در عدم رعایت قانون توجیه می‌کند. در خیابان‌های کابل پل عابر پیاده و مسیر و خطوط ویژه برای عبور و مرور وجود ندارد و عابرین پیاده بخصوص زنان و دانش آموزان با سختی بسیار می‌توانند از میان ماشین‌ها به طرفی دیگر خیابان عبور کنند. پیاده و سوار کردن مسافران نیز از مواردی است که اصلا به آن توجهی صورت نمی‌گیرد و در هرجایی که رانندگان و مسافران خواسته باشند (وسط خیابان، چهار راه و...) سوار و پیاده کردن مسافر صورت می‌گیرد و پلیس ترافیک نیز در این موارد بی‌توجه است.



انتهای پیام/

93/11/28 - 16:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن