تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815158144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبزی خوردن را درهم بخورید


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی: سبزی خوردن را درهم بخورید خبرگزاری پانا: یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به خاصیت انواع سبزی ها گفت: سبزی خوردن را درهم بخورید.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۸ بهمن ساعت 09:06

خبرگزاری پانا+سبزی خوردن را درهم بخورید

زهرا دلاوری در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: سبزی ‌‌ها انواع مختلفی از گیاهان هستند که در حقیقت اگرچه ترکیبات یکسانی ندارند اما از نظر مواد تشکیل‌ دهنده مشابه هم هستند.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه تمامی گیاهان با درصدهای متفاوتی از نظر وجود آب، چربی، میزان کم یا زیاد، فیبر و رنگ با هم مشترک هستند. اما در مواردی نیز برخی از مواد تشکیل‌ دهنده فقط در یک نوع گیاه وجود دارد و این مساله باعث متمایز بودن‌ شان می ‌شود.
این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی اظهار داشت: به طور کلی اگر از نظر وجود ویتامین های B1، B6، B5، روی،‌ املاح، پتاسیم، منگنز و… جدولی را در نظر بگیریم و در آن 10 گیاه را در کنار هم قرار دهیم اگرچه ممکن است گاهی اوقات درصد آن ها شبیه به هم باشد اما به هم ریختگی خاصی از نظر ترکیبات قابل مشاهده است.
دلاوری بیان کرد: از سوی دیگر، با توجه به این که هر گیاه املاح و ویتامین خاص خود را دارد، باید توجه داشت که مصرف نوع خاصی از آن باعث ورود پتاسیم، آهن، روی، منگنز یا ویتامین C بیشتری به بدن می‌ شود و در نتیجه تمامی مواد مورد نیاز و ضروری با خوردن یک نوع سبزی دریافت نخواهند شد. بنابراین مصرف مخلوط سبزی خوردن به عنوان یک عادت غذایی مناسب توصیه می ‌شود.
وی خاطر نشان کرد: تمام گیاهان معطر یا اسانس ‌دار مانند ریحان، نعناع، مرزه و… در دارا بودن چهار خاصیت ضد نفخ، ضد درد، ضد اسپاسم و ضد میکروب مشترک هستند.
این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: ریحان خاصیت آنتی ‌اکسیدانی دارد و در نتیجه ضد سرطان است، تره بیماری آسم را تسکین می دهد، نعناع ضد تهوع، ضد ویروس تبخال، ضد خارش، ضد تب، صفرا‌ آور و خارج کننده سموم است و در پایین آوردن فشارخون نیز مفید شناخته شده و جعفری نیز کاهش ‌دهنده ی اسید اوریک بوده و در پایین آوردن فشارخون نیز مفید شناخته شده است.
دلاوری با اشاره به اینکه سبزی ‌های تازه نقش آنتی اکسیدانی دارند و مصرف آن ها موجب افزایش حافظه می‌ شود افزود: در واقع سبزی ‌های تازه با خنثی کردن رادیکال ‌‌های آزاد می ‌توانند حالت ارتجاعی رگ ‌های خونی را حفظ کنند و موجب خون ‌رسانی بهتر به مغز و اعصاب ‌شوند و بدین ترتیب از کاهش توانایی ‌های فکری و حافظه پیشگیری کند.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن