تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804251809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از خصوصی‌سازی مخابرات‌ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انتقاد از خصوصی‌سازی مخابرات‌
اینکه مخابرات با چه قیمتی واگذار شد اهمیت چندانی ندارد اما موضوع مهم آن است که ما با این شیوه واگذاری انحصار یک شرکت را از بخش دولتی خارج کرده و به بخش‌خصوصی سپرده‌ایم‌. اکنون این موضوع مشکلات متعددی را در زمینه فعالیت برخی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های PAP ایجاد کرده‌ است
کد خبر: ۴۷۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶ - 17 February 2015


معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات درباره واگذاری مخابرات اظهار کرد‌: بعد از تصویب سیاست‌های کلی اصل «44» قانون اساسی در سال 1385، مساله خصوصی‌سازی مخابرات بدون مطالعه و بدون آماده‌سازی ساختار تبدیل انحصار دولتی به خصوصی انجام شد‌ اما کاش در آن زمان مخابرات یک ریال واگذار می‌شد ولی واگذاری آن با شکل درست صورت می‌گرفت‌.


به گزارش ایسنا، وی ادامه داد‌: از زمانی که مخابرات واگذار شد برنامه‌های توسعه آن دستخوش تغییر شد؛ پیش از آن تا زمان دولتی بودن این شرکت سالانه حدود دو هزار میلیارد تومان در این بخش سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت اما با واگذاری این شرکت نه‌تنها میزان سرمایه‌گذاری کاهش یافت بلکه به علت پرداخت حق امتیاز و تقسیم و پرداخت سود سهام شرکت مخابرات برای پرداخت اقساط خریداری‌شده، از منابع این شرکت خارج شد و امروزه با بحران فرسودگی شبکه و به‌روز نبودن خدمت‌رسانی و کیفیت نامناسب مواجه هستیم‌.


وی همچنین عنوان کرد‌: به هر حال واگذاری شرکت مخابرات به این شکل، تصویب مسئولین وقت بود‌. وی ادامه داد‌: در آن سال‌ها برای واگذاری مخابرات رقم‌هایی در حدود 50 تا 120 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد و در این میان رقم 120 هزار میلیارد تومانی براساس رفتارهای بین‌الملل مطرح شد؛ هر مشترک ارزش بورسی معادل هزار دلار دارد، شرکت مخابرات20 میلیون مشترک ثابت و همراه و با داشتن همه مجوزها ارزشی معادل 50 میلیارد دلار که معادل 50 هزار میلیارد تومان می‌شد در نظر گرفت که البته این رقم با دلار هزار تومانی آن سال‌ها محاسبه می‌شد و با توجه به قابلیت گسترش شبکه تا 120 میلیون مشترک و سرویس‌ها و خدمات جدید تا 120 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد‌.


معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد‌: حال اینکه مخابرات با چه قیمتی واگذار شد اهمیت چندانی ندارد اما موضوع مهم آن است که ما با این شیوه واگذاری انحصار یک شرکت را از بخش دولتی خارج کرده و به بخش‌خصوصی سپرده‌ایم‌. اکنون این موضوع مشکلات متعددی را در زمینه فعالیت برخی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های PAP ایجاد کرده‌ است چراکه در این حوزه فرصت مساوی در اختیار شرکت‌هایی که با یکدیگر رقابت دارند، قرار نمی‌گیرد‌.


افزایش سرعت اینترنت به چه شرط


قنبری در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا واقعا در کشور مخالفتی در برابر افزایش سرعت اینترنت وجود دارد؟ توضیح داد‌: افزایش سرعت اینترنت و افزایش سرعت دسترسی نیاز جامعه است، مگر می‌توان برای پیاده‌سازی عدالت، آموزش و سلامت همگانی در روستاهای کشور، امکان آموزش از راه دور و پزشکی از راه دور را ندیده گرفت؟ آیا می‌شود به علت سرعت کم دسترسی، بهره‌وری کم دانشگاهیان را پایین آورد؟ لذا در کشور مخالفتی با افزایش سرعت اینترنت وجود ندارد‌. از سوی دیگر ما هم این توان را داریم که بتوانیم امنیت این فضا را برقرار کنیم‌. به هر حال این‌طور نیست که ما دغدغه امنیت نداشته باشیم بلکه اعتقاد ما آن است که در کنار افزایش سرعت لازم است حتما سطح مدیریت فضا و امنیت آن نیز ارتقا پیدا کند‌.


وی ادامه داد‌: اکنون نیز براساس سطح کاربران و تفاوتی که در سطوح کاربران وجود دارد سرعت دسترسی برای افراد متفاوت است‌؛ البته ممکن است در این فضا کارهای خلافی صورت گیرد اما باید توجه داشت که حداکثر چهار الی پنج درصد از استفاده‌هایی که از این فضا صورت می‌گیرد، مجاز نیست و نمی‌توان برای این درصد پایین بقیه را از حق دسترسی محروم کرد، همچنین ما هم وظیفه شرعی، علمی و تخصصی داریم و برای همین در ماه‌های گذشته برخی صفحات برخی شبکه‌های اجتماعی از دسترس خارج شده تا بدون آن که در دسترسی به این شبکه‌ها مشکلی ایجاد شود امکان نمایش صفحه‌های نامناسب وجود نداشته باشد‌.


معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات در پایان به بهره‌گیری‌های مثبتی که می‌توان نسبت به فضای مجازی انجام داد اشاره کرد و گفت‌: به عنوان مثال نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی از طریق این فضا منتشر شد و به صورت گسترده انعکاس داشت و اگر ما این فضا را تعقیب نکرده و سوار موج تحولات نباشیم در این حوزه عقب خواهیم ماند؛ اکنون ما این دغدغه را داریم که همگام با دنیا در این زمینه پیشرفت کنیم و در عین حال توانایی مدیریت و صیانت اجتماعی را نیز مدنظر داشته باشیم‌. بنابراین در دولت جدید با محور قرار دادن نهضت دیجیتالی و تدوین برنامه توسعه پهن باند کشور با اعتباری معادل 20 هزار میلیارد تومان تا سال 1396، امیدواریم عقب‌ماندگی سال‌های قبلی را جبران کرده و فضای مجازی را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم‌.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن