تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819524686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد نگران‌کننده دولت ميانمار با اقلیت روهینگیا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گالف نيوز/
برخورد نگران‌کننده دولت ميانمار با اقلیت روهینگیا
گالف نیوز در گزارشی با عنوان" برخورد نگران کننده میانمار با مسلمانان" می نویسد:در سال 2009 ، سرکنسول میانمار در هنگ کنگ در نامه ای به برخی روزنامه ها ، نگرانی خود را از نحوه رفتار با آوارگان روهینگیا در میانمار ابراز کرد ؛ اقلیت مسلمان بنگالی زبانی که همواره در این کشور در حاشیه قرار داشته اند.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ وی در اظهارات خود تاکید کرد روهینگیا از حقوق مردم میانمار یا یک گروه اقلیت در این کشور برخوردار نیستند و اصلا آنها را مستحق حقوق شهروندی نمی دانند.


اما "مینت اونگ" نماینده میانمار در هنگ کنگ تلاش کرد دیگران را از احساس همدردی با اقلیت مسلمان روهینگیا دلسرد کند و در این تلاش از اظهارات نژاد پرستانه تکان دهنده ای استفاده و تاکید کرد روهینگیا از همه لحاظ با دیگر گروه های قومی در میانمار متفاوت هستند.


بیش از نیم دهه از آن زمان می گذرد و البته در اوضاع این کشور تغییراتی صورت گرفته است. 


حاکمان نظامی دیکتاتور این کشور تا حدودی امکان ورود و حرکت روند دموکراسی را داده اند. اونگ سان سو چی فعال هوادار دموکراسی و برنده جایزه نوبل میانمار سرانجام پس از چندین دهه بازداشت خانگی آزاد شد و اکنون رهبر اصلی مخالفان این کشور است. 


اما با این حال وضع فلاکت بار اقلیت روهینگیا ، مردم فراموش شدن میانمار همچنان تغییری نکرده است. سازمان ملل متحد نیز روهینگیا را گروهی دانسته است که بیشترین آزار و اذیت را در بین گروه های اقلیت جهان متحمل می شوند.


میانمار حدود یک میلیون و 300 هزار روهینگیا دارد که بیشتر آنها در ایالت راخین در مرز غربی میانمار با بنگلادش و هند به سر می برند و حتی برای دستیابی به حقوق اولیه خود با مشکلات زیادی دست به گریبانند و همواره از سوی دولت میانمار نادیده گرفته می شوند.


درخواست های اخیر سازمان ملل متحد از دولت میانمار برای اعطای حقوق کامل شهروندی به اقلیت روهینگیا از جمله قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر گذشته ، همگی با خصومت و خشم مواجه شد. 


راهپیمایی هایی نیز اخیرا علیه اقلیت روهینگیا در میانمار برگزار شد که دولت این کشور را به لغو طرح های مقدماتی خود برای ارائه اوراق موقت به این گروه به منظور حق شرکت آنان در همه پرسی آتی وادار کرد. 


بیشتر این اعتراضات از سوی راهب های بودایی صورت گرفت و در این میان برخی گروه های خاص از جمله مهاجران غیرقانونی بنگالی در دامن زدن به این احساسات ضد روهینگیایی نقش ایفا کردند.
حتی اشین ویراتو از راهب های بدنام بودایی که خود را بن لادن میانمار می داند در سخنرانی های افراط گرایانه ای خواستار اقدام جدی علیه مسلمانان شد.


وی سال گذشته نیز خطاب به گروهی از راهب ها در سریلانکا درباره تروریسم و جهاد علیه راهب های بودایی هشدار داده بود.


طی سال های اخیر صدها نفر در خشونت ها و ناآرامی های میانمار کشته شدند و این موضوعی نگران کننده برای کشوری است که تازه از حاکمیت نظامیان بیرون آمده است. 


شاید بتوان گفت نگران کننده ترین موضوع برای اقلیت روهینگیا ، سکوت سو چی در برابر مشکلات آنان باشد ؛ کسی که به چهره ای جهانی برای حمایت از دموکراسی و حقوق بشر تبدیل شده است.




انتهای پیام./






کد خبر: ۵۱۳۴۶۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن