تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805341475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یارانه درمان برای استان های ریزگرددار/ درمان رایگان بیماران ریزگردی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: یارانه درمان برای استان های ریزگرددار/ درمان رایگان بیماران ریزگردی


نماینده مردم ایلام گفت: یارانه درمان به مردم آسیب دیده از ریزگرد‌ها در ایلام پرداخت می‌شود. وزیر بهداشت و نماینده ویژه رئیس جمهور در بررسی مشکلات ناشی از ریزگردهای خوزستان، پیش از این گفته بود: دولت مصمم است آلودگی هوای استان خوزستان را رفع کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه درمان به مردم آسیب دیده از ریزگرد‌ها در ایلام پرداخت می‌شود.

علی محمد احمدی تاکید کرد: ریزگرد‌ها و غبار‌هایی که منشاء آنها از سمت کشور‌های عربی و گا‌ه داخل کشور است، چند سالی است سبب به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای استان‌های غربی شده است.

وی با اشاره به وجود 430 کیلومتر مرز مشترک ایلام با کشور عراق افزود: به علت نزدیک بودن ایلام به عراق و همچنین مرز طولانی ایلام، نفوذ ریزگرد‌های عربی را در این استان شاهدیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: افرادی که به علت وجود ریزگرد‌ها، دچار بیماری‌های تنفسی و ریوی شده‌اند، یارانه درمان دریافت می‌ کنند.

وی گفت: آئین نامه و دستورکار پرداخت یارانه درمان به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ می‌ شود و مسئولان مربوطه باید در این زمینه اقدام کنند.

احمدی عنوان کرد: هر کاری برای رفع مشکلات ناشی از ریزگرد‌ها در استان‌های خوزستان و لرستان صورت گیرد، در ایلام نیز اجرا می شود.   دو روز پیش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره سامان دهی روند رسیدگی به آسیب دیدگان از مشکل ریزگردها گفت: مقرر شد همه بیمارستان های دولتی، تامین اجتماعی و بیمارستان های وابسته به وزارت نفت و حتی بیمارستان های خصوصی، کلیه بیماران مشکلات تنفسی ناشی از ریزگردها را رایگان پذیرش و درمان کنند؛ همچنین هلال احمر استان های مجاور نیز برای تامین تجهیزات مورد نیاز اعلام آمادگی کرده اند.

ریزگردها در خوزستان
هاشمی با تاکید دوباره بر اطلاع رسانی بموقع و صادقانه گفت: مردم پذیرش بسیار مناسبی دارند چون بار مراجعه به مراکز درمانی در مقایسه با قبل کاهش داشته و این نشانگر آگاهی آنهاست که آموزش دیده اند و موازین بهداشتی و مراقبت از خود را مراعات می کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: پیگیری حل این معضل باید با جدیت ادامه داشته باشد و اینگونه نباشد که با فروکش کردن ریزگردها، اقدامات نیز کمرنگ شود.


موضوع ریزگردها مشکلی است که باید با جدیت پیگیری شود و با فروکش کردن آن، اقدامات هم کمرنگ نشود و ادامه دار باشد.

دکتر سید حسن هاشمی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به منظور بررسی مشکلات ناشی از ریزگرهای خوزستان، عازم اهواز شده است در نشست شورای اداری استان که با حضور استاندار، مدیران ارشد استان، فرماندهان نیروهای انتظامی و مسئولین سایر دستگاههای بر گزار شد حضور یافت، در این نشست گزارشی از وضعیت ریزگردها ارائه و وظایف وماموریت های مرتبط با آن معین شد.

وی در حاشیه برگزاری این نشست گفت: دولت مصمم است تا موضوع آلایندگی هوای استان خوزستان را بطور جدی پیگیری نماید و در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام نماید.

هاشمی در ادامه افزود: پیرو تاکید مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور  بررسی موضوع ریزگردها از 2 هفته گذشته در هیات دولت شروع شده و با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزاری مرتبط در کارگروه اختصاصی که در این باره تشکیل شد، معضل ریزگردها مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت: متاسفانه به دلیل کاهش 46 درصدی بارش در استان خوزستان، خشکسالی پیش رونده شده و منشاء مشکلاتی برای مردم شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در گذشته بخش عمده این ریزگردها از کشورهای همسایه مثل عراق بود اما متاسفانه در حال حاضر از داخل هم مشکلاتی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: مهم این است که کار علمی انجام دهیم  که خوشبختانه مراکز علمی استان توانمندی های خوبی هم دارند و باید با راهکارهای تخصصی و بلندمدتی چون توجه به رودخانه ها و تالاب های استان و پوشش گیاهی مناسب بتوانند این مشکل را مهار کنند.

هاشمی گفت: اقدامات انجام شده کافی نیست و باید با سرعت بیشتری با حمایت های لازم ادامه پیدا کند و با اطلاع رسانی کافی و به موقع درباره ریزگردها به مردم ،اقدامات پیشگیرانه جهت سلامت آنان انجام شود.

وی با تاکید بر پیگیری مسئولین استانی و هیات وزیران در این خصوص، افزود: مشکل گردو غبار از سالهای قبل وجود داشته اما متاسفانه پیش رونده بوده و به بخش های بیشتری تسری پیدا کرده است آن بخشی که به دلیل بی توجهی به محیط زیست بوده و از آن غافل شدیم باید جبران شود.

هاشمی گفت: همه راه حل های پیش بینی شده، شدنی است که بخشی از آن مربوط به ماست و بخش دیگر مربوط به کشورهای همسایه مثل عراق است و هفته آینده معاون اول رییس جمهوری و بنده در راس هیاتی عازم عراق هستیم  که فرصت مناسبی است با مسئولین آنجا در خصوص ریزگردها گفتگویی داشته باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب و شخص رئیس جمهور، به مشکلات استان خوزستان و سلامت مردم حساس اند و پیش بینی می شود همه سازمان ها و نهادهای مرتبط با این موضوع، با جدیت در کاهش و رفع مشکل اهتمام داشته باشند.  

 


دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن