تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815316978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برقراری 250 هزار تماس با خط ملی اعتیاد در 9 ماهه 93


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: روشن‌پژوه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران بیان کرد:
برقراری 250 هزار تماس با خط ملی اعتیاد در 9 ماهه 93
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: 250 هزار تماس در 9 ماهه گذشته 93 با خط ملی اعتیاد به شماره 09628 برقرار شده است.
 محسن روشن‌پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فعالیت سامانه از سال 87 اظهار کرد: 250 هزار تماس با خط ملی اعتیاد به شماره 09628 در 9 ماهه گذشته برقرار شده است که بیشتر تماسها در زمینه پیشگیری از اعتیاد است.

وی اظهار داشت: هیچ گاه درمان از طریق تماس تلفنی انجام نمی‌شود و در صورت لزوم به مراکز مختلف درمان اعتیاد دارای مجوز از سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارجاع می‌شوند.

وی با اشاره به اطلاعات نادرست شهروندان از مواد اعتیاد تصریح کرد: بانوان بیشترین تماس‌ها را در ارتباط با کسب اطلاعات صحیح در مورد مواد اعتیاد آور و شیوه‌های درمانی و راهکارهای پیشگیرانه از به دام افتادن فرزندان خود با این سامانه داشته اند.

روشن‌پژوه با اشاره به رشد تماس‌ها با این سامانه افزود: از تمامی استانها با این مرکز تماس گرفته می‌شود اما بیشترین تماسها از استانهای مازندران، مازندران، اصفهان، فارس است که با توجه به آگاهی سازی و ایجاد حساسیت در جامعه از طریق برگزاری کارزار رسانه‌ای پیشگیری ازشیشه به خصوص در 2 ماهه اخیر تماس با این سامانه و تعداد سوالهای پیشگیرانه افزایش داشته است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی با اشاره به آغاز کار این سامانه از 6 سال گذشته تصریح کرد: از اسفند 87 این سامانه فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر ارزیابی این مرکز در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این مرکز روانشناس مشاور مددکار پزشک از ساعت 8 صبح تا 8 شب به هموطنان خدمات مختلفی ارایه می‌دهند.

روشن‌پژوه با اشاره به استاندارد سازی آموزشی سامانه تاکید کرد: به روز بودن اطلاعات مشاوران این مرکز اهمیت زیادی دارد و از همین روی مشاوران بر اساس استانداردهای روز آموزش دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ 







کد خبر: ۵۱۳۳۴۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن